Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Besvar
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af Ole Damgaard »

Ja, det lyder måske mærkeligt, men det er nu meget sjovt.
http://politiken.dk/kultur/tvogradio/EC ... exliv-saa/
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af D@niel »

Linket virker desværre ikke længere. Men her er forsiden af artiklen.

Apropos Politiken, er der så nogen der ved, om denne artikelserie er tilgængelig. Fx. hvis man har digitalt abonnement hos dem?
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af Mesterius »

D@niel skrev: 15. okt 2021, 00:05 Linket virker desværre ikke længere.
http://web.archive.org/web/201105272344 ... exliv-saa/
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af Asger Pedersen »

Vinterbergs artikler har jeg som udklip, det var Tage Andersens enke Elisabeth, der i sin tid klippede dem ud, såvidtjeghusker...
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af Snoopy »

D@niel skrev: 15. okt 2021, 00:05 Apropos Politiken, er der så nogen der ved, om denne artikelserie er tilgængelig. Fx. hvis man har digitalt abonnement hos dem?
Jeg har årsabonnement på Politiken og får E-Avisen (digitalt). Jeg har adgang til hele arkivet tilbage til 1884, og fandt også Yellow Kid artiklen fra 30/6 2008. Jeg ved dog ikke om man får adgang til hele arkivet hvis du for eksempel kun køber for en måneds abonnement, men jeg vil da tro det - kunne ikke finde noget om at det ikke skulle være tilfældet ved søgninger angående dette.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af D@niel »

Fantastisk :lol:
Asger Pedersen skrev:Vinterbergs artikler har jeg som udklip, det var Tage Andersens enke Elisabeth, der i sin tid klippede dem ud, såvidtjeghusker...
Fedt. Jeg læste din artikel, om jeres første møde med Elisabeth. Du omtaler nogle malerier af Tage Andersen, som Ole Rosén sammenligner med fraktaler. Var det abstrakt kunst? Findes der billeder på nettet af disse malerier? Jeg blev bare lidt nysgerrig.

Undskyld min uvidenhed, men samler de fem bøger fra Willy-centret alt Willy på Eventyr, intet udeladt?

Lige en sidste ting; sidder indgangen til din SM4 også i bunden af fartøjet?
asgers_SM4.jpg
Snoopy skrev:Jeg har årsabonnement på Politiken og får E-Avisen (digitalt). Jeg har adgang til hele arkivet tilbage til 1884, og fandt også Yellow Kid artiklen fra 30/6 2008. Jeg ved dog ikke om man får adgang til hele arkivet hvis du for eksempel kun køber for en måneds abonnement, men jeg vil da tro det - kunne ikke finde noget om at det ikke skulle være tilfældet ved søgninger angående dette.
Tusind tak, jeg var inde og kigge på abonnementspriser og opdagede, at der rent faktisk er fri adgang til mange artikler i arkivet, herunder vistnok alle Søren Vinterbergs :shock: Her fx. 30/6 2008, hvor man kan finde den om The Yellow Kid. Det ser dog ikke ud til, at man kan komme længere tilbage end år 2000 uden abonnement.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af Asger Pedersen »

Ang. min SM4, så er indgangen i bunden. Jeg skal have hævet den op på nogle stålben (som jeg har liggende), ca. 120 cm, så man lig kan dukke sig og kravle op ad en stige.

Under ‘Referat fra mødet 2008’ er der et af Tages malerier. Ellers blir der vist et udvalg af dem i den portrætbog, vi er ved at udarbejde.

Og ja, alt med TAs Willy er i de fem bind, inc. de ca. 20 enkelttegninger/malerier, han lavede.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af D@niel »

Tak, en alsidig kunstner. Lyder spændende med en portrætbog.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kaj og Andrea i terapi i Politiken

Indlæg af D@niel »

Nårh ja, det er selvfølgelig indgangen her :D Det er simpelthen et fantastisk projekt!

Hvor mange sider/plancher lavede Tage Andersen? På comicwiki står der, at bind 5 indeholder planche 923-1123. Er det korrekt? Jeg blev i tvivl da der står på hjemmesiden, at de fem bind er på 1110 sider. Jeg har desværre stadig kun fået købt det første bind af Willy-centrets bøger.
Besvar