Hellboy, Cyclops og Luke Skywalker indspiller Conan-film
Hellboy, Cyclops og Luke Skywalker indspiller Conan-film
Conan af Cimmeria skal have sin egen animerede film, og det bliver Ron Perlman (Hellboy, I rosens navn), der skal lægge stemme til, meddeler The Hollywood Reporter. Filmen får titlen Conan: Red Nails. Conan Barbarens karriere stammer helt tilbage fra 1930, hvor Robert E. Howard skrev en række fantasynoveller om ham til pulpmagasinet Weird Tales. Siden er det blevet til bøger, tegneserier, film (med Arnold), tv-serier - både animerede og ikke-animerede -
Andre stemmer tilhører James Marsden (X-Men, Superman Returns), Mark Hamill (Star Wars), Marg Helgenberger (CSI, Species), Clancy Brown (Lex Luthors stemme i flere produktioner), Cree Summer (Stemme til bl.a. She-Hulk). Filmen instrueres af Victor Dal Chele og er skrevet af Steve Gold og Timothy Dolan (Hansel & Gretel).
Ifølge filmz.dk bliver filmen computeranimeret.
http://superherohype.com/news.php?id=3562
http://filmz.dk/forum/item/15675/
http://en.wikipedia.org/wiki/Conan_the_Barbarian
Andre stemmer tilhører James Marsden (X-Men, Superman Returns), Mark Hamill (Star Wars), Marg Helgenberger (CSI, Species), Clancy Brown (Lex Luthors stemme i flere produktioner), Cree Summer (Stemme til bl.a. She-Hulk). Filmen instrueres af Victor Dal Chele og er skrevet af Steve Gold og Timothy Dolan (Hansel & Gretel).
Ifølge filmz.dk bliver filmen computeranimeret.
http://superherohype.com/news.php?id=3562
http://filmz.dk/forum/item/15675/
http://en.wikipedia.org/wiki/Conan_the_Barbarian
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Til dem, der ikke har opdaget det endnu, vil jeg lige sige, at Dark Horse er i fuld sving med en omfattende Conan genoptryk-serie. Windsor-Smith er forlængst gjort færdig og fås endnu, altimens de er godt inde i Buscemas run (hvorefter det kan være ligemeget). Da det er Marvel serier, må vi desværre undvære de lækre forsider, men vi sparer en hulens masse penge ved ikke at skulle investere i original-hæfterne. Og nyfarvelægningen er faktisk helt fin og nærmest organisk.Antaeus skrev:??????????????????????Dan D. skrev:Der er kun en rigtig Conan.
Og han hedder O'Brien til efternavn.
Conan er lig med Arnold på film og så er der lige tegneserien som i nogle tilfælde kan være ganske underholdende og rigtig godt tegnet.
Hej GoogaMooga -GoogaMooga skrev:Til dem, der ikke har opdaget det endnu, vil jeg lige sige, at Dark Horse er i fuld sving med en omfattende Conan genoptryk-serie. Windsor-Smith er forlængst gjort færdig og fås endnu, altimens de er godt inde i Buscemas run (hvorefter det kan være ligemeget). Da det er Marvel serier, må vi desværre undvære de lækre forsider, men vi sparer en hulens masse penge ved ikke at skulle investere i original-hæfterne. Og nyfarvelægningen er faktisk helt fin og nærmest organisk.
Ja, jeg køber også genoptrykkene, men er uenig med dig, hvad angår nyfarvelægningen. Det viser sådan set bare, hvor subjektivt den slags er (ikke ét ord om en anden diskussion). Men jeg synes, Conans nye farver gnrelt er alt for mørke og dunkle. De passer slet ikke til Windsor-Smiths elegante, lette og meget transparente streg. Farvelægningen skjuler faktisk mange af stregerne - og er i mine øjne kikset. Men som sagt - det er en subjektiv vurdering, hvor du kan have lige så ret som jeg.
I øvrigt har jeg skam tænkt mig at blive hængende, hvis de genoptrykker alt. Jeg synes, der er adskillige gode Conan-tegnere, herunder Ernie Chan, men jeg ved ikke, om han hører hjemme i denne eller en anden genudgivelsesrække. Jeg har aldrig haft overblik over de mange Conan-titler og tegnere.
(Helt privat: Ringer du???)
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Ja, Peter, mit første indtryk af nyfarvelægningen var også, at den er for mørk. Men jeg tror ikke, der var så mange skrigende farver på Conans (fiktive) tid, så det med det dunkle og de brune nuancer passer nu fint nok. Jeg mener ikke, at stregen har taget skade. Farverne dækker ikke over stregerne. I øvrigt var der også et fint lille run af Gil Kane på et senere tidspunkt - mon ikke Dark Horse også tager dem med.Hartung skrev:Hej GoogaMooga -GoogaMooga skrev:Til dem, der ikke har opdaget det endnu, vil jeg lige sige, at Dark Horse er i fuld sving med en omfattende Conan genoptryk-serie. Windsor-Smith er forlængst gjort færdig og fås endnu, altimens de er godt inde i Buscemas run (hvorefter det kan være ligemeget). Da det er Marvel serier, må vi desværre undvære de lækre forsider, men vi sparer en hulens masse penge ved ikke at skulle investere i original-hæfterne. Og nyfarvelægningen er faktisk helt fin og nærmest organisk.
Ja, jeg køber også genoptrykkene, men er uenig med dig, hvad angår nyfarvelægningen. Det viser sådan set bare, hvor subjektivt den slags er (ikke ét ord om en anden diskussion). Men jeg synes, Conans nye farver gnrelt er alt for mørke og dunkle. De passer slet ikke til Windsor-Smiths elegante, lette og meget transparente streg. Farvelægningen skjuler faktisk mange af stregerne - og er i mine øjne kikset. Men som sagt - det er en subjektiv vurdering, hvor du kan have lige så ret som jeg.
I øvrigt har jeg skam tænkt mig at blive hængende, hvis de genoptrykker alt. Jeg synes, der er adskillige gode Conan-tegnere, herunder Ernie Chan, men jeg ved ikke, om han hører hjemme i denne eller en anden genudgivelsesrække. Jeg har aldrig haft overblik over de mange Conan-titler og tegnere.
(Helt privat: Ringer du???)
En anden ting jeg synes er med til at gøre det endnu mere subjektivt er hvis man kan huske de gamle udgivelser. Jeg husker både en sort-hvid Conan sammen med Røde Sonja i Karat-serien og en farvelagt Conan i Williams udgave af f.eks. "Elefantgudens tårn" (tror jeg titlen var.Hartung skrev:Ja, jeg køber også genoptrykkene, men er uenig med dig, hvad angår nyfarvelægningen. Det viser sådan set bare, hvor subjektivt den slags er (ikke ét ord om en anden diskussion). Men jeg synes, Conans nye farver gnrelt er alt for mørke og dunkle. De passer slet ikke til Windsor-Smiths elegante, lette og meget transparente streg. Farvelægningen skjuler faktisk mange af stregerne - og er i mine øjne kikset. Men som sagt - det er en subjektiv vurdering, hvor du kan have lige så ret som jeg.
Når man læste begge dele i en ung og påvirkelig alder er man næsten klar til at starte en diskussion med sig selv om hvad der er det rigtige her og nu.
*prøver at finde en plads i sit anstrengte tegneseriebudget til Conan genoptryk*
Altid flere serier og aldrig nok penge

Er der nogen der kan huske hvilke tegnere der stod for de Conan serier der kom fra interpresse - "Kannibaler i Zamboula" og "Og en heks skal fødes" ... der var vist et par stykker mere i serien.
Interpresses Conan-udgivelser
Etteren, Mørkets magter, indeholder Mørkets gud - tegnet af Gil Kane og Neal Adams og Mørkets troldmand / tegnet af John Buscema og Alfredo Alcala. Treeren, Slaveprinssesesn, er Buscema og Alcala. Fireren, .. og en heks skal fødes, femmeren, Flammekniven, og sekseren, Yanaidars ligædere, er John Buscema og Tony de Zuniga. Roy Thomas har skrevet hele lortet.blackno1 skrev: Er der nogen der kan huske hvilke tegnere der stod for de Conan serier der kom fra interpresse - "Kannibaler i Zamboula" og "Og en heks skal fødes" ... der var vist et par stykker mere i serien.
Re: Interpresses Conan-udgivelser
Toeren, som vi lige fik sprunget over, Kannibaler i Zamboula, er Neal Adams med Tony de Zuniga på assist og John Busema inde over på 3 sider.
Interpresses Conan og Røde Sonja er Barry W-S ligesom alle Carlsen-udgivelserne.
Interpresses Conan og Røde Sonja er Barry W-S ligesom alle Carlsen-udgivelserne.
CoolThomas S skrev:Etteren, Mørkets magter, indeholder Mørkets gud - tegnet af Gil Kane og Neal Adams og Mørkets troldmand / tegnet af John Buscema og Alfredo Alcala. Treeren, Slaveprinssesesn, er Buscema og Alcala. Fireren, .. og en heks skal fødes, femmeren, Flammekniven, og sekseren, Yanaidars ligædere, er John Buscema og Tony de Zuniga. Roy Thomas har skrevet hele lortet.blackno1 skrev: Er der nogen der kan huske hvilke tegnere der stod for de Conan serier der kom fra interpresse - "Kannibaler i Zamboula" og "Og en heks skal fødes" ... der var vist et par stykker mere i serien.

Takker mange gange - troede faktisk at "... og en heks skal fødes" var den sidste i serien. Men Neal Adams forklarer jo hvorfor jeg blev fascineret af tegningerne, jeg var stor Batman fan før jeg opdagede Conan

Jeg elsker simpelthen den rå og sexede stemning i Carlsens Conan-album. Jeg har alle dage været helt vild med Neal Adams (som han tegnede i gamle dage), og så har jeg tillige en svaghed for Tony de Zuniga, der bl.a. stod bag tegningerne i alle de bedste historier med Jonah Hex. Han var bare så rå en tegner. Er der nogen, som ved, hvad der siden blev af ham?Thomas S skrev:Toeren, som vi lige fik sprunget over, Kannibaler i Zamboula, er Neal Adams med Tony de Zuniga på assist og John Busema inde over på 3 sider.
I øvrigt er det en særlig dansk kuriøsitet, at ingen ringere end Peter "Valhalla" Madsen uvist af hvilken grund står bag det danske omslag til Conan bind to fra Carlsen. Et portræt af hovedpersonen, malet på lærred.
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
I følge Lambiek Comiclopedia så forlod han tilsyneladende tegneseriens verden efter 8 år hos Marvel med bl.a. Conan. Istedet:Hartung skrev:og så har jeg tillige en svaghed for Tony de Zuniga, der bl.a. stod bag tegningerne i alle de bedste historier med Jonah Hex. Han var bare så rå en tegner. Er der nogen, som ved, hvad der siden blev af ham?
"In need of a change of pace, he then found work doing conceptual designs for Sony, Universal and Sega, which he is still doing today."
http://www.lambiek.net/dezuniga_tony.htm
- Daerchwing
- Geografisk sted: Fyn
- Kontakt: