The Walking Dead - alt for mange udgaver at vælge imellem

Besvar
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

The Walking Dead - alt for mange udgaver at vælge imellem

Indlæg af JAlbertsen »

Jeg kunne godt tænke mig at udvide samlingen med The Walking Dead, da det lader til at være en ganske spændende føljeton.

Men hvilken af de mange udgivelser er bedst? Historien er selvsagt den samme, så her tænker jeg på komplethed, papirkvalitet, sidestørrelse og pris.

Umiddelbart kan jeg se at der er 5 udgaver på markedet:

108 originale blade (ikke så oplagt at samle på nuværende tidspunkt)
Billede

18 TPB - fåes både på dansk og engelsk, men da der kun er kommet 4 danske er for langt bagud til at komme i betragtning
BilledeBillede

2 Compendium
Billede

8 Hardcover books
Billede

4 Hardcover Omnibus
Billede

Hvad har I valgt og hvorfor? Umiddelbart hælder jeg nok til en af de to sidste, men har svært ved at gennemskue om Omnibus er værd at give det ekstra for.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Re: The Walking Dead - alt for mange udgaver at vælge imelle

Indlæg af GoogaMooga »

At samle på orignale hæfter er på een gang både det sjoveste og det mest trælse; de fylder mere og koster mere på den måde. Så da det er udelukket nu, ville jeg overveje mest bang for the buck, og mon ikke det fåes i Omnibusserne?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Indlæg af Karl-E. »

Jeg samler hardcoverudgaverne, de er prissat rimeliget og er tilpas i størrelsen til at de er behagelige at sidde med (indeholder hver 2 TPBs). - Det fungerer bedst for mig.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Indlæg af Vigan »

Det som Karl-E sagde.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Enig med Kal El, eh, Karl E. Hardcover-bøkene har det beste formatet.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af lolsen »

Bladene er for dyre, de fylder for meget, de er fyldt med reklamer og der er kommet alt for mange til at det er et forsøg værd. I hvert fald set fra min optik.

De helt store omnibus bøger ville jeg også vælge fra, med mindre penge så absolut ingen rolle spiller, for de ser vel sagtens pænere ud på hylden. Det større artwork gør det dog ikke for mig i denne serie, da den er forholdsvis udetaljeret og egentligt ikke decideret luksuriøs i forhold til så mange andre serier.

Hardcover udgaven er derimod der hvor jeg ville slå til, de er kommet i et tilpas antal til at man kan nå at være med, de ser godt ud på hylden, tegningerne passer til størrelsen og de føles godt i hånden (tyngden/størrelsen osv.).

Hvis penge har en rolle, så ville jeg derimod slå til ved compendiere, jeg har selv den første af disse og resten i tpb. Der er så absolut intet galt med compendiet, men papiret er selvfølgeligt tyndere, det er en anelse sværere at se hvad der foregår helt inde i midten af bogen osv. Ligesom med alle andre udgivelser af den slags. Tilgengæld er den næsten latterlig billig.

Tpb udgaven har jeg jo så som sagt resten af serien i, hvilket ærgrer mig en anelse, for enten vil jeg helst have sparet de penge og ventet på compendie 2 (omend det også tager en rum tid). Eller også ønsker jeg lidt at jeg ikkehavde købt det første compendie, men derimod var begyndt direkte med hardcover udgaven, for den er altså bare bedst til denne serie :)
Brugeravatar
Niels Falk
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: 2960 RK
Kontakt:

Indlæg af Niels Falk »

Jeg er også på HC-bøgerne - jeg synes de er lækre, prisen er OK og de udkommer med passende mellemrum...

- Niels
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Indlæg af Jan P. »

Det stort set alle de andre har sagt :D . Hc bøgerne er klart dem du bør gå efter.
Besvar