I dag udkommer første bind af Carlsens nye Tintin-udgave!
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
I dag udkommer første bind af Carlsens nye Tintin-udgave!
I dag 4. november udkommer "Tintin i Congo", der er første bind i Carlsens storstilede genudgivelse af Tintin-serien med ny oversættelse af Niels Søndergaard, originale farver og Hergés håndtekstning (by proxy). Er der nogen, der har været nede hos boghandleren, købt albummet og sammenlignet med de gamle udgaver?
Diskussionen kan starte her...
Diskussionen kan starte her...
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Politiken om den nye Tintin
Politiken mener, den er mere tro mod Hergé, men også mere gammeldags og mindre mundret end Sonnergaards. Jeg ved ikke, om jeg tager springet.
Re: I dag udkommer første bind af Carlsens nye Tintin-udgav
Jeg var nede i går for at snuse i en tegneserieforretning om den ikke skulle være kommet. Men tilsyneladende har Carlsen ikke fået sendt deres pakke så varerne var klar fra morgenstunden af, den4. Det betyder at de tidligst kan have den i dag, her ved 1 - 2 tiden.Frank Madsen skrev:Er der nogen, der har været nede hos boghandleren, købt albummet og sammenlignet med de gamle udgaver?
Det er vel ikke helt hvad man forventer hvis udgivelsesdagen er annonceret til d. 4. November eller hva'? Lidt sløv start fra Carlsen, lader det til...
/Spærhage
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Forklaringen ligger hos DBK og ikke hos Carlsen. Jeg har spurgt hos Carlsen, som har haft mange boghandlere i røret i dag:Spærhage skrev:Jeg var nede i går for at snuse i en tegneserieforretning om den ikke skulle være kommet. Men tilsyneladende har Carlsen ikke fået sendt deres pakke så varerne var klar fra morgenstunden af, den4. Det betyder at de tidligst kan have den i dag, her ved 1 - 2 tiden.
Det er vel ikke helt hvad man forventer hvis udgivelsesdagen er annonceret til d. 4. November eller hva'? Lidt sløv start fra Carlsen, lader det til...
 "Der har været forsinkelser i produktionslinjen i DBK og visse titler (ikke kun Carlsens) har ligget over til i dag. DBK har endnu ikke indhentet alle forsinkelser, men vores â€Â
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Når man sælger sit distributionsselskab, er problemet til en vis grad selvforskyldt.Carsten Søndergaard skrev:Forklaringen ligger hos DBK og ikke hos Carlsen. Jeg har spurgt hos Carlsen, som har haft mange boghandlere i røret i dag:

Kommer der et anmeldereksemplar til SJ?
Tintineri
Jeg tager i Allerød Boghandel nu....... De næste ca. 23 måneder, vil jeg bidrage til at Carlsen for succes med denne udgivelse....
Lidt om det nye album
Har købt mit eksemplar. Fin indbinding, dejlige farver, lækkert papir, udeladt scene med Tintin der springer et næsehorn i luften er med her. Den første og sidste side (inderomslaget) præsenterer scener fra de forskellige album som hvide grafikker på blå bund (kunne godt være lidt bedre). En kæmpe brøler fra Carlsen: Der er ingen titel på ryggen ??
Re: Lidt om det nye album
Ja, jeg har også lige haft både den gamle og den nye i hånden nede i boghandlen, men uden at kunne komme til at kigge i dem. Og udefra, der vinder det gamle altså. Ryggen ligner en biblioteksindbinding og der mangler titel på ryggen. I en reol ville det ligne en gul kolonnebog i stift pap, der stod der, og ikke en tegneserie. Men det er trods alt også det eneste jeg har sammenlignet, og der er vel vigtigere forskelle.t-b-f skrev:En kæmpe brøler fra Carlsen: Der er ingen titel på ryggen ??
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Nej, sådan skal de være, og Carlsen har kun lov til at udgive dem, som de findes i Frankrig, og som de så ud i 1946. Sådan så de seks første på dansk i 1960-61 i øvrigt også ud, bortset fra at de alle sammen havde mørkerødt halvlæder. De nye udgaver får blandede farver, mest røde, orange og gule nuancer.t-b-f skrev:En kæmpe brøler fra Carlsen: Der er ingen titel på ryggen ??
Desuden trykker man ikke på halvlæder. Man kan præge med guld, men så kan det nok være, det pludselig ligner en biblioteksbog.
Godt ord igen
Godt ord igen. Jeg syntes bare det bliver temmeligt uhandy i længden med de manglende titler...
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
de udeladte scener får mig nok til at hoppe påt-b-f skrev:Har købt mit eksemplar. Fin indbinding, dejlige farver, lækkert papir, udeladt scene med Tintin der springer et næsehorn i luften er med her. Den første og sidste side (inderomslaget) præsenterer scener fra de forskellige album som hvide grafikker på blå bund (kunne godt være lidt bedre). En kæmpe brøler fra Carlsen: Der er ingen titel på ryggen ??
Politisk ukorrekt
Scenen med næsehornet er i alle fald pænt funny og dejlig politisk ukorrekt
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Re: Politisk ukorrekt
Sjældent har jeg imødeset en udgivelse som denne. Bare det snart var lørdag...t-b-f skrev:Scenen med næsehornet er i alle fald pænt funny og dejlig politisk ukorrekt
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Re: Politisk ukorrekt
Men det er vel "bare" den samme sekvens, som man kan læse i Benoit Peeters "Herge"-bog, og som blev omtegnet,og kedeligficeret i den danske udgivelse af Congo i '73...
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Det er den scene
Du har ret Peter - det er den scene også gengivet i Benoit Peeters bog (og i s/h udgaven fra Le Petit Vingtième) - men det er desværre ikke alle forundt at eje denne fine bog som antikvarisk koster ca. 1000 kr. - når den overhovedet kan skaffes.
-----
Kom ved en fejl til at lægge dette indlæg ude i indekset også - sorry
-----
-----
Kom ved en fejl til at lægge dette indlæg ude i indekset også - sorry
-----