Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Billede

Paul Murry's lange Mickey Mouse historier var i sin tid nogle af de historier jeg syntes bedst om. Nærmest lige så godt som Barks historier. Jeg så meget gerne at vi fik disse publiceret i et flot samleværk, da de for mig stadig er noget af det bedste i den lidt mere nostalgiske tegneserieverden og jeg vil meget gerne have det værk på hylden i stedet for at skulle lede rundt i Anders And & Co. mens jeg skæver til Inducks.

Jeg ved der er mange, som kan lide Paul Murry, så jeg synes det ville være oplagt at spørge Fantagraphics om at publicerede Murry, de er jo allerede i gang med Barks og Gottfredson. Så jeg skrev til dem og bad dem overveje Paul Murry's lange Mickey Mouse historier. Jeg har endnu ikke fået svar.

Skriv til Fantagraphic og bed dem overveje Murry's Mickey Mouse, hvis du har samme interesse.
http://www.fantagraphics.com/contact-us/

Hvordan har du det med Paul Murry's Mickey Mouse, er han den bedste eller er Gottfredson eller en anden bedre?

Han benyttede en lang række af farverige personer, som gjorde historierne særlig spændende.
Sorte Slyngel og Herlock Shomes var nogle af mine største favoritter, men også Sorteper, Lusk, Frits Farlig, Puslingen og Øjvind Ørn.

Min favorit historie var:
Mickey Mouse og de Meget Mystiske Fodspor
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog.jpg
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog.jpg (82.91 KiB) Vist 16696 gange
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog 1.jpg
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog 1.jpg (80.63 KiB) Vist 16696 gange
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog 2.jpg
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog 2.jpg (80.16 KiB) Vist 16696 gange
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

Som du skriver, er det oplagt for Fanta at lave en PMSV, men jeg tror lige, de skal komme til hægterne først og få ansat en ny euroredaktør og få indhentet de udskudte 13 bøger frem til sommeren 2014.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Som du skriver, er det oplagt for Fanta at lave en PMSV, men jeg tror lige, de skal komme til hægterne først og få ansat en ny euroredaktør og få indhentet de udskudte 13 bøger frem til sommeren 2014.
Så skriver vi bare igen og genopfrisker deres hukommelse, des flere gange de hører Paul Murry, des bedre printes det ind.

Til en Paul Murry udgivelse vil det nok først og fremmest være de europæiske købere der slår til og måske endda nogle sydamerikanske. Man kan jo tjekke hvor Paul Murrys historier er blevet publiceret på Inducks og oven i købet se og give karakter til hver historie.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Berti Stravonsky »

Åh, Tøws. Jeg ELSKEDE de historier. Fanme. Elskede dem. Gøs nærmest af både uhygge og glæde. Det kunne være fedt med dit projekt.

Det kunne også være fedt, hvis vi alle (os der gad og havde tid) lavede en tråd med Murryhistorier. Jeg er så gammel, og så dum, at jeg ikke fatter det der inducks.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev:Åh, Tøws. Jeg ELSKEDE de historier. Fanme. Elskede dem. Gøs nærmest af både uhygge og glæde. Det kunne være fedt med dit projekt.

Det kunne også være fedt, hvis vi alle (os der gad og havde tid) lavede en tråd med Murryhistorier. Jeg er så gammel, og så dum, at jeg ikke fatter det der inducks.
Ja, han er alt for stor til ikke at have sin egen bog i disse tider hvor alt godt bliver samlet i integraler.

Her har du indekset over alle Murrys historier.
Du trykker på koden helt ude til venstre og så kommer du til den specifikke historie, hvorved du bl.a. kan se i hvilke danske blade den blev publiceret og du får billeder. Og det er nemt at finde hans længere historier du skal bare tjekke efter cirka 24 sider. Og nederst går du længere i indekset. Det var i 1953 hans første lange historie startede (nr. 206 i indekset). Men inden du finder den så er der altså godbidder før, hvem husker ikke denne:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+SS++++2-02

Indeks start Paul Murry
http://coa.inducks.org/creator.php?c1=date&c=PM

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2376
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Sammen med Barks' historier hører Murrys absolut til de bedste og giver mange gode minder fra barndommen. Så jeg vil også gerne gøre mit til at få Fantagraphics (eller andre) til at udgive en Murry-samling.
Jeg vil også købe hele molevitten, hvis der kommer en "Samlede værker". Men jeg tror meget mere på, at det er muligt at få en "Paul Murry's Mickey Mouse Adventures", hvor alle de lange Mickey Mouse-eventyr er samlet. De udgør omkring 2/3 af Murrys produktion og er langt den mest interessante del. Murrys andre Disney-historier, f.eks. med Anders And, er ikke særlig interessante.
Muligvis kan man overtale Fantagraphics' redaktion til at udgive et sådant værk. Men det er vist mindst lige så stor chance for at få norske Egmont til at udgive en norsk, evt. samproduceret dansk og svensk, udgave.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Benadikt, hvis du ser mit start-indlæg så refererede det netop til de lange historier fordi det var mest realistisk og fordi de er bedst, men jeg ville bestemt være en køber af samtlige Mickey Mouse historier, der er mange 8 siders historier jeg også gerne ville have. Og kom det hele så købte jeg jo nok også dette. Jeg menes at kunne huske et eller andet godt fra Søren Spætte og kunne også lide Bror Kanin historierne.

Norske Egmont, er bestemt også en mulighed, hvem skal man skrive til for at blive bedst muligt hørt, nogle der ved det ?


Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2376
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:... der er mange 8 siders historier jeg også gerne ville have...
Ja, helt bestemt.
Antaeus skrev:... Jeg menes at kunne huske et eller andet godt fra Søren Spætte ...
De kommer højst sandsynligt ikke i samme bind som Disney-serierne, men måske selvstændigt eller sammen med andet ikke-Disney.
Antaeus skrev:... Norske Egmont er bestemt også en mulighed, hvem skal man skrive til for at blive bedst muligt hørt, nogle der ved det?
Redaktøren på CBSV og HoF og mange andre norske kvalitetsbøger, Solveig Thime. Desværre kan jeg ikke finde hendes adresse lige nu. Måske har andre den, eller jeg skriver igen, når jeg finder den.
Solveig både læser og besvarer breve grundigt.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:
Antaeus skrev:... der er mange 8 siders historier jeg også gerne ville have...
Ja, helt bestemt.
Antaeus skrev:... Jeg menes at kunne huske et eller andet godt fra Søren Spætte ...
De kommer højst sandsynligt ikke i samme bind som Disney-serierne, men måske selvstændigt eller sammen med andet ikke-Disney.
Antaeus skrev:... Norske Egmont er bestemt også en mulighed, hvem skal man skrive til for at blive bedst muligt hørt, nogle der ved det?
Redaktøren på CBSV og HoF og mange andre norske kvalitetsbøger, Solveig Thime. Desværre kan jeg ikke finde hendes adresse lige nu. Måske har andre den, eller jeg skriver igen, når jeg finder den.
Solveig både læser og besvarer breve grundigt.

Finder du hendes adresse, så skriv endeligt så sender jeg en e-mail til hende.
Kan være andre vil gøre det samme, des flere des bedre. Mon ikke der er en vis interesse for Murry i de Skandinaviske lande. HOF størrelse album vil være fint for mig, det behøver ikke være CBSV størrelse. Men jeg vil bestemt foretrække dem kronologisk. Det kunne være de samlede lange historier eller hvad de nu mener der kan sælge, men des mere bedre.

Søren Spætte er bestemt ikke i min første prioritet, det er klart de lange Mickey historier og herefter de lidt kortere og får vi dem, så er jeg særdeles tilfreds.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

Får vi alt Disney af Paul Murry, ville det være bedst. Jeg husker en gribende AA historie om en mælkevognshest, Lotte, hed den vist. Jeg anede ikke, at Murry havde været på SS, det må være noget tidligt arbejde. Bror Kanin, derimod, er meget udtryksfuld.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Jeg skriver! Min favorit hedder vist The Last Resort, er ikke sikker. Det er noget med et hotel, der har en svalegang, hvor der om natten er en skygge udenfor Mickey og Fedtmules værelse.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Jeg skriver! Min favorit hedder vist The Last Resort, er ikke sikker. Det er noget med et hotel, der har en svalegang, hvor der om natten er en skygge udenfor Mickey og Fedtmules værelse.

mvh.
Ja, det er "The Last Resort" eller "Det Mystiske Hotel" på dansk.
Der er ret mange historier hvor "Mystisk" er inkluderet i titlen.

Her har du siden lige efter skyggen har vist sig.
The Last Resort2.jpg
The Last Resort2.jpg (84.36 KiB) Vist 16505 gange
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Så er nedenstående sendt til Egmont.
Andre Murry interesserede opfordres til også at opmuntre både Egmont og Fantagraphics, det kunne jo være en af dem besluttede sig til at publicere :)

Paul Murry's Mickey Mouse historier - Udgivelse forslag


Hej Solveig,

Vi er mange danske tegneseriesamlere i Danmark som meget gerne så at Paul Murry's Mickey Mouse historier blev publiceret i et samleværk i den rækkefølge de blev tegnet af Paul Murry. Meget gerne som en samproduktion, hvor der laves udgaver til fx både Norge og Danmark samt de andre skandinaviske lande.

Først og fremmest ønskes de lange Mickey historier publiceret, men også meget gerne de mellemlange og de lidt kortere historier som 8 siders historierne. Allerhelst alle Mickey Mouse historierne, men mindre ville bestemt også være en kæmpe nyhed for de mange Paul Murry fans som findes i Skandinavien. Fx kunne man kalde en reduceret udgave "Mickey Mouse Eventyr af Paul Murry".

Er der en mulighed for at Egmont vil tage en større publikation op med Paul Murry Mickey Mouse historier?

Det ville være fantastisk og ville glæde rigtig mange fans, som er vokset op med Murry som den gode Mickey Mouse tegner, akkurat som vi også er vokset op med Carl Barks som den gode Anders And tegner.

Jeg ser helst at Egmont publicerer dem, hvis Egmont ikke ønsker dette må Fantagraphics være 2. valget.

Håber du vil tage dig tid dette spørgsmål og overveje om det ikke var tid til et større Murry værk i Skandinavien. Hall of Fame tror jeg mange afstår fra fordi det er lidt spredte historier uden sammenhæng. Jeg har i hvert fald hørt flere Murry fans sige dette. Mens jeg tror der vil være en del interesserede til i hvert fald alle de lange Mickey Mouse historier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Antaeus skrev:Så er nedenstående sendt til Egmont.
Andre Murry interesserede opfordres til også at opmuntre både Egmont og Fantagraphics, det kunne jo være en af dem besluttede sig til at publicere :)

Paul Murry's Mickey Mouse historier - Udgivelse forslag


Hej Solveig,

Vi er mange danske tegneseriesamlere i Danmark som meget gerne så at Paul Murry's Mickey Mouse historier blev publiceret i et samleværk i den rækkefølge de blev tegnet af Paul Murry. Meget gerne som en samproduktion, hvor der laves udgaver til fx både Norge og Danmark samt de andre skandinaviske lande.

Først og fremmest ønskes de lange Mickey historier publiceret, men også meget gerne de mellemlange og de lidt kortere historier som 8 siders historierne. Allerhelst alle Mickey Mouse historierne, men mindre ville bestemt også være en kæmpe nyhed for de mange Paul Murry fans som findes i Skandinavien. Fx kunne man kalde en reduceret udgave "Mickey Mouse Eventyr af Paul Murry".

Er der en mulighed for at Egmont vil tage en større publikation op med Paul Murry Mickey Mouse historier?

Det ville være fantastisk og ville glæde rigtig mange fans, som er vokset op med Murry som den gode Mickey Mouse tegner, akkurat som vi også er vokset op med Carl Barks som den gode Anders And tegner.

Jeg ser helst at Egmont publicerer dem, hvis Egmont ikke ønsker dette må Fantagraphics være 2. valget.

Håber du vil tage dig tid dette spørgsmål og overveje om det ikke var tid til et større Murry værk i Skandinavien. Hall of Fame tror jeg mange afstår fra fordi det er lidt spredte historier uden sammenhæng. Jeg har i hvert fald hørt flere Murry fans sige dette. Mens jeg tror der vil være en del interesserede til i hvert fald alle de lange Mickey Mouse historier.

Følgende svar er i dag modtaget:
Hei,
jeg takker for din entusiastiske henvendelse – det er gledelig at Paul Murry har en ivrig tilhengerskare. Siden vi har hele 3 bøker med Paul Murry i Hall of Fame-serien, og denne er fremdeles i salg, også som løssalg av enkelttitler, så vi ser ikke for oss en egen samling på dette tidspunkt, i alle fall. (De kan synes litt tilfeldige, men jeg ser det slik at bok 1 er den som viser Murrys bredde, bok 2 tar for seg fortsettelseshistoriene, mens bok 3 er en "best of".) Men en engen samling er fristende for en redaktør å se for seg …

Vi får se hva tiden bringer av planer – du skal ikke se helt bort fra at det kan bli virkelighet en dag, men jeg ville ikke sette det opp på ønskelisten til jul ennå!

Med vennlig hilsen
Solveig
Så vi skal bare blive ved at poste til Egmont og Fantagraphics, så kommer den nok en dag :)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Antaeus skrev:
Robin skrev:Jeg skriver! Min favorit hedder vist The Last Resort, er ikke sikker. Det er noget med et hotel, der har en svalegang, hvor der om natten er en skygge udenfor Mickey og Fedtmules værelse.

mvh.
Ja, det er "The Last Resort" eller "Det Mystiske Hotel" på dansk.
Der er ret mange historier hvor "Mystisk" er inkluderet i titlen.

Her har du siden lige efter skyggen har vist sig.
The Last Resort2.jpg
Super! Alletiders! Er den i nogle af de danske genoptryk (Guldbøgerne eller HOF). Jeg har både de orignale blade, som er gemt af vejen, samt førnævnte, så jeg vil genlæse den i weekenden og NYYYDE det! Og godt med entusiasmen!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar