Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:okay, så må jeg hellere skrive til Fanta. Mærkeligt, at der skulle være et begrænset marked til Buck O'Rue, mens den lang mere kendte MM får lov at samle støv.
Jeg ved ikke om der er et marked for Buck O'Rue, det er en et-bogs samleværk som Germund har stået for. Jeg aner ikke om de sælger. Jeg har købt den. Paul Murry's Mickey Mouse historier har været udgivet i store dele af verden og været ret populær. Det er mærkeligt hvis der ikke skulle være nogle købere til et samleværk med fx de længere eller udvalgte historier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har et nostalgisk ben, der bliver ved med at gnave, og denne tråd ligger mig lidt på sinde. Jeg elskede PM da jeg var knægt, og nu, tilsyneladende næsten lige så meget.

I derude, der er nogenlunde lige så gammel som jeg, og som også høvlede andebladene igennem. Hvilke eller hvilken PM historie står så klarest og kærligst i jeres erindring?

Jeg husker med fryd en historie, hvor Pluto havde et kødben, som var en radiosender. Men det er vist det. Kan en af jer hjælpe med at tracke denne?
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Berti Stravonsky skrev:... Jeg elskede PM da jeg var knægt, og nu, tilsyneladende næsten lige så meget...
Ja, Paul Murrys historier var og er gode. Sammen med Barks' historier er det Murrys historier, der vækker de stærkeste nostalgiske minder fra barndommen. Modsat flere andre tegneserier, som man var optaget af som barn og teenager, tåler Barks' og Murrys historier genlæsning efter genlæsning.
Berti Stravonsky skrev:... Hvilke eller hvilken PM historie står så klarest og kærligst i jeres erindring? ...
Klarest og kærligst behøver ikke nødvendigvis hænge sammen. Nogle af de klareste tegneserieminder fra barndommen, jeg har, var de gange, jeg ikke nåede at få fat i en fortsættelse. En af disse historier, som jeg ikke fik læst færdig i første omgang, var "Urskovens skurke"; der gik nogle måneder før jeg fik fat i det sidste nummer, AA1967-42.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

I mit startindlæg starter jeg ud med min favorit Paul Murry historie, "Mickey Mouse og de Meget Mystiske Fodspor", med billeder og det hele. Som dreng greb den mig bare ekstra meget med det der uhyre der tog hele byens politistyrke og så elsker jeg de der både der kan sejle i sumpen.

Endvidere alt med Herlock Sholmes og Sorte Slyngel som var mine absolutte favoritter. Ikke at forglemme de sjove historier som starter med Fedtmules mærkelige slægtninge eller underlige ting han finder i sit pulterkammer - og så holder jeg som regel mest af de mere eventyrlige historier. Men der er bare så meget godt af Murry. Jeg husker også særlig godt den med kæmpehajen Gamle Nick, som er tæt på at æde Sorteper. Og da jeg er super fan af Sorte Slyngel så er "Return of the Phantom Blot" også en absolut favorit.

Jeg kan ikke lige huske den Berti refererer til, men jeg kan huske en lignende hvor Fedtmule har været hos tandlægen og herefter fungerer hans tand som en radiomodtager og han modtager selvfølgelig et nødopkald via tanden (The Case of the Talking Tooth).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Dr. Benner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 20. feb 2012, 23:53

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Dr. Benner »

Enig med Antaeus. De mystiske fodspor var en supercool historie med en dejlig stemning af mystik over sig. Holdt også meget af historien Tasbahs krone, en historie hvor både Anders og Mickey optræder sammen med Sorte slyngel.
henrik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 231
Tilmeldt: 11. nov 2004, 21:18
Geografisk sted: sydsjælland

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af henrik »

Måske man skulle kigge lidt til Skindergade og begynde at bearbejde Sivert. Der langes Don Rosa`s
samlede værker over disken i morgen, et sikkert valg meeeen hvis man fra Faraos har hul til Disneys materiale, så kunne Poul Murry måske være et valg i fremtiden. Der kan sælges rigtig mange bøger til
købere mellem 40-55 år der læste disse historier i Anders And som børn og som nu har råd til et sådanne værk.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23020
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

henrik skrev:Måske man skulle kigge lidt til Skindergade og begynde at bearbejde Sivert. Der langes Don Rosa`s
samlede værker over disken i morgen, et sikkert valg meeeen hvis man fra Faraos har hul til Disneys materiale, så kunne Poul Murry måske være et valg i fremtiden. Der kan sælges rigtig mange bøger til
købere mellem 40-55 år der læste disse historier i Anders And som børn og som nu har råd til et sådanne værk.
jeg ville ikke være nær så interesseret i en dansk udgave, da jeg ejer De Komplette Årgange til og med 64. Det fede ville være at få en amrk. udgave, så vi kan nyde Carl Fallberg's originalmanuskripter. Derfor, skriv til Fantagraphics, som gjaldt det selve livet!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

henrik skrev:Måske man skulle kigge lidt til Skindergade og begynde at bearbejde Sivert. Der langes Don Rosa`s
samlede værker over disken i morgen, et sikkert valg meeeen hvis man fra Faraos har hul til Disneys materiale, så kunne Poul Murry måske være et valg i fremtiden. Der kan sælges rigtig mange bøger til
købere mellem 40-55 år der læste disse historier i Anders And som børn og som nu har råd til et sådanne værk.
Ja, det ville være super.
Jeg vil helst have den i dansk udgave, men norsk eller engelsk tager jeg også.
Så der skal skrives til Fantagraphics, Egmont og Faraos.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev:Jeg har et nostalgisk ben, der bliver ved med at gnave, og denne tråd ligger mig lidt på sinde. Jeg elskede PM da jeg var knægt, og nu, tilsyneladende næsten lige så meget.

I derude, der er nogenlunde lige så gammel som jeg, og som også høvlede andebladene igennem. Hvilke eller hvilken PM historie står så klarest og kærligst i jeres erindring?

Jeg husker med fryd en historie, hvor Pluto havde et kødben, som var en radiosender. Men det er vist det. Kan en af jer hjælpe med at tracke denne?

Den du søger lyder som det kunne være "Det Talende Kødben"

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+MM++125-01
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:... Jeg vil helst have den i dansk udgave, men norsk eller engelsk tager jeg også...
Det samme her.
Antaeus skrev:... Så der skal skrives til Fantagraphics, Egmont og Faraos.
Fantagraphics svarede ikke på mit brev, som jeg sendte for en måned siden.
Jeg vil tage mig sammen og skrive til Faraos og norske Egmont.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Berti Stravonsky »

Antaeus skrev:
Berti Stravonsky skrev:Jeg har et nostalgisk ben, der bliver ved med at gnave, og denne tråd ligger mig lidt på sinde. Jeg elskede PM da jeg var knægt, og nu, tilsyneladende næsten lige så meget.

I derude, der er nogenlunde lige så gammel som jeg, og som også høvlede andebladene igennem. Hvilke eller hvilken PM historie står så klarest og kærligst i jeres erindring?

Jeg husker med fryd en historie, hvor Pluto havde et kødben, som var en radiosender. Men det er vist det. Kan en af jer hjælpe med at tracke denne?

Den du søger lyder som det kunne være "Det Talende Kødben"

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+MM++125-01
Tak Ant. Du er sgu god. Det LIGNER den.

Hjælp mig så - hvor findes historien? Det MÅ være i andebladene fra starten af 70'erne..
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Hvis du scroller lidt ned på inducks-siden Berti - så står det jo lige dér:

Anders And & Co. 1971-01 (1971) og det talende kødben (del 1) [7 s.] 1971-02 Det talende kødben (del 2) [7 s.] 1971-03 (del 3) [6 s.]
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Berti Stravonsky »

Dan R. Knudsen skrev:Hvis du scroller lidt ned på inducks-siden Berti - så står det jo lige dér:

Anders And & Co. 1971-01 (1971) og det talende kødben (del 1) [7 s.] 1971-02 Det talende kødben (del 2) [7 s.] 1971-03 (del 3) [6 s.]
Nåååååå ja. Tak, Dan, og beklager, at jeg (ENDNU) engang ikke er helt skarp. Men fuck da det. Nu skal ungerne forkæles og daddy cool med.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

PAUL MURRYS MICKEY MOUSE I SAMLEUDGAVE.
Lyder dette interessant så støt op om projektet og skriv til Fantagraphics, som lige nu er den mest sandsynlige udgiver. Det behøver ikke være særlig meget der skrives, men bare en interesse tilkendegivelse. Stil e-mail til Att. Gary Groth (forlæggeren).

Klik på nedenstående link, udfyld og send. For at hjælpe lidt på vej er du velkommen til at kopiere og sende nedenstående:

Dear Gary Groth.

A Paul Murry Mickey Mouse collected work has never been published. Paul Murry is in Scandinavia considered one of the best Disney artists and an edition would be appreciated.

Please consider making an edition of Paul Murry's Mickey Mouse stories.

Best regards,

http://www.fantagraphics.com/contact-us/
Vedhæftede filer
pm.jpg
pm.jpg (58.44 KiB) Vist 6472 gange
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
henrik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 231
Tilmeldt: 11. nov 2004, 21:18
Geografisk sted: sydsjælland

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af henrik »

Antaeus skrev:PAUL MURRYS MICKEY MOUSE I SAMLEUDGAVE.
Lyder dette interessant så støt op om projektet og skriv til Fantagraphics, som lige nu er den mest sandsynlige udgiver. Det behøver ikke være særlig meget der skrives, men bare en interesse tilkendegivelse. Stil e-mail til Att. Gary Groth (forlæggeren).

Klik på nedenstående link, udfyld og send. For at hjælpe lidt på vej er du velkommen til at kopiere og sende nedenstående:

Dear Gary Groth.

A Paul Murry Mickey Mouse collected work has never been published. Paul Murry is in Scandinavia considered one of the best Disney artists and an edition would be appreciated.

Please consider making an edition of Paul Murry's Mickey Mouse stories.

Best regards,

http://www.fantagraphics.com/contact-us/

Done men med anden tekst :D
Besvar