Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Fætter Vims "bryds" jeg mig ikke meget om, men mange af Hubbards andre ting er jo fine. Det er nok Fethry Duck hér for nærværende, så du har ret i, jeg nok springer over. Min fejl.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev: 25. sep 2021, 21:53 Fætter Vims "bryds" jeg mig ikke meget om, men mange af Hubbards andre ting er jo fine. Det er nok Fethry Duck hér for nærværende, så du har ret i, jeg nok springer over. Min fejl.

mvh.
Vims er med i de fleste af historierne.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Tak for info. Jeg er videre. Og velkommen tilbage, :)
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af marius »

Jeg ender nok med kun at købe bind med Paul Murry. Jeg har hverken plads eller tid til det hele. Og så har jeg det svært med at jumbobogformatet bliver blæst op til et større format. Det virker bare underligt for mig.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

marius skrev: 25. sep 2021, 23:36 Jeg ender nok med kun at købe bind med Paul Murry. Jeg har hverken plads eller tid til det hele. Og så har jeg det svært med at jumbobogformatet bliver blæst op til et større format. Det virker bare underligt for mig.
Paul Murry's Sorte Slyngel bind er på 252 sider og altså noget længere end de sædvanlige Disney Masters udgivelser.
Super fint at vi får alle Paul Murrys Sorte Slyngel udgivelser samlet i et bind.

Og ja man skal lige vende sig til at læse fx Romano Scarpa i større format, men jeg er også glad for at vi får samlebindene med Romano Scarpas historier. Det er nogle af de helt store i min bog. I Italien er Scarpa historierne udgivet i omkring 50 bind og i nogenlunde samme størrelse.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Robin »

Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 26. sep 2021, 00:12Og ja man skal lige vende sig til at læse fx Romano Scarpa i større format, men jeg er også glad for at vi får samlebindene med Romano Scarpas historier. Det er nogle af de helt store i min bog. I Italien er Scarpa historierne udgivet i omkring 50 bind og i nogenlunde samme størrelse.
I samme størrelse? jeg hadde det for meg at samlebøkene med Scarpa i Italia (som jeg mener kom ut i kioskene som vedlegg til en avis og ikke i vanlig distribusjon) var i pocketformat. Men vet ikke hvor jeg har hørt det.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 23. mar 2022, 18:20
Antaeus skrev: 26. sep 2021, 00:12Og ja man skal lige vende sig til at læse fx Romano Scarpa i større format, men jeg er også glad for at vi får samlebindene med Romano Scarpas historier. Det er nogle af de helt store i min bog. I Italien er Scarpa historierne udgivet i omkring 50 bind og i nogenlunde samme størrelse.
I samme størrelse? jeg hadde det for meg at samlebøkene med Scarpa i Italia (som jeg mener kom ut i kioskene som vedlegg til en avis og ikke i vanlig distribusjon) var i pocketformat. Men vet ikke hvor jeg har hørt det.
Jeg kendte ikke den nøjagtige størrelse da jeg skrev dette, det var vurderet ud fra hvad det så ud til.
Men nu tjekkede jeg målene.
Le Grandi Storie 17 x 24 cm (nogle steder står 17 x 23,5 cm)
Disney Masters 20 x 27 cm

I en google oversætning står at de udkom i aviskiosker.
https://www.romanoscarpa.net/2014/01/le ... re-storie/
Le Grandi Storie Romano Scarpa Collection.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Der findes i øvrigt også en fransk udgave, Les Grandes Adventures som er i en størrelse på cirka 17,5 x 24,8 cm (det underlige er at på hver bog jeg går ind på så svinger størrelseangivelsen lidt).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 23. mar 2022, 20:47
Mesterius skrev: 23. mar 2022, 18:20
Antaeus skrev: 26. sep 2021, 00:12Og ja man skal lige vende sig til at læse fx Romano Scarpa i større format, men jeg er også glad for at vi får samlebindene med Romano Scarpas historier. Det er nogle af de helt store i min bog. I Italien er Scarpa historierne udgivet i omkring 50 bind og i nogenlunde samme størrelse.
I samme størrelse? jeg hadde det for meg at samlebøkene med Scarpa i Italia (som jeg mener kom ut i kioskene som vedlegg til en avis og ikke i vanlig distribusjon) var i pocketformat. Men vet ikke hvor jeg har hørt det.
Jeg kendte ikke den nøjagtige størrelse da jeg skrev dette, det var vurderet ud fra hvad det så ud til.
Men nu tjekkede jeg målene.
Le Grandi Storie 17 x 24 cm (nogle steder står 17 x 23,5 cm)
Disney Masters 20 x 27 cm

I en google oversætning står at de udkom i aviskiosker.
https://www.romanoscarpa.net/2014/01/le ... re-storie/
Se der ja, godt funnet. Så de er altså bare ca. 3 cm mindre i lengde og høyde enn Disney Masters. Med andre ord er de vel i standard seriebladstørrelse.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev: 28. maj 2021, 00:30 Delvis af Murry. Ser spændende ud. Planlagt til april 2022. ISBN 978-1683964193.
Er denne kommet ud?
Jeg kan ikke umiddelbart se den.

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 14. jun 2022, 17:41
benadikt skrev: 28. maj 2021, 00:30 Delvis af Murry. Ser spændende ud. Planlagt til april 2022. ISBN 978-1683964193.
Er denne kommet ud?
Jeg kan ikke umiddelbart se den.

Billede
Dessverre ikke. Song of the South er i dag enda mer politisk ukorrekt i Disneys øyne enn før. Nylig bestemte de sågar at Brer Rabbit og de andre figurer fra filmen ikke engang kunne opptre i nylagede tegneserier lenger. Som Massimo Facchi nevnte på Instagram 4. juni 2021 (oversatt): "This is the last time I draw Brer Bear in the Big Bad Wolf stories (...)".

Så grunnene til at Fantagraphics' bok først fikk forskjøvet utgivelsesdato på Amazon, og nå ikke lenger har en utgivelsesdato, blir selvforklarende.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af benadikt »

Nej, den er ikke udkommet og er nok skrinlagt. På Amazon ses den endnu, men er "unavailable":
https://www.amazon.com/Walt-Disneys-Tal ... 1683964195
Jeg bestilte den hos BookDepository. På min ordre står "Awaiting publication", men artiklen om bogen er fjernet og man får "Oops - Sorry but the page you are looking for can't be found."
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af GoogaMooga »

Ærgerligt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af ovemunk »

"Song of the South" er åbenbart en film Disney helst vil glemme og det forstår jeg sådan set godt med de klip jeg har set fra den, det virker bare sært på os Danskere at det skal gå ud over Bror Kanin, BrorRæv og Gårmand Bjørn som vi læste i Anders And bladene men vi har ikke den baggrund som Amerikanerne har og figurerne på Dansk var totalt fjernet fra et sydstatsmiljø, som vi i øvrigt heller ikke kendte noget til.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar