Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Berti, jeg er ikke med. Hvad betyder "SÅ lexi"?

Jeg tør næsten ikke spørge om den er god for jeg synes vores smag bliver mere og mere forskellig over tid.
Men nu spørger jeg så i stedet, er den fremragende?

Jeg har kun lige kigget i den i Faraos og der trak den ikke rigtig, men den sagde dog heller ikke lad vær' at købe mig.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Robin »

Her kommer Tolken til undsætning:

"Så lækker", eller "Så lækkert". Det burde måske staves "læksi", men så'n er det med slang, man vælger selv.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hej Lars

Robin rammer hovedet på sømmet. Lexi er slang og ikke andet. Lexi er en Bertisk form for at sige 'lækker'.

Og hov - smag er jo en individuel størrelse. At vores smag ikke er ens, skal vi begge være taknemmelige for.

Jeg synes nu, at de ytringer du er kommet med fx i forhold til anmelderkommentarer, ikke helt harmonerer med dit udsagn.

Det nyeste eksempel, Felix, er vi jo hamrende enige. Ikke sandt?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og hvorfor pokker tør du ikke spørge? Det er jo et debatforum, og der spørger man og diskuterer og den slags...
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev:Hej Lars

Robin rammer hovedet på sømmet. Lexi er slang og ikke andet. Lexi er en Bertisk form for at sige 'lækker'.

Og hov - smag er jo en individuel størrelse. At vores smag ikke er ens, skal vi begge være taknemmelige for.

Jeg synes nu, at de ytringer du er kommet med fx i forhold til anmelderkommentarer, ikke helt harmonerer med dit udsagn.

Det nyeste eksempel, Felix, er vi jo hamrende enige. Ikke sandt?
Ja, smag er bestemt en meget individuel størrelse.
Vi var dog mere enige før i tiden end nu, så vores individuelle smag ser ud til at adskille sig mere og mere, det er i hvert fald min opfattelse når jeg ser mange af dine anmeldelser.

Jeg sagde ikke noget om at alle vores meninger er vidt forskellige. Vi har formentlig stadig en del sammenfald.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er nu ret sikker på, at hvis man skulle tage lakmustesten for alvor, så har vi nok et match på over 95 %.

Jeg kan lide alle de ting, du kan lide og jeg har jo fulgt med og set din flotte samling. Også der er vi enige.

Hvis du tager de sidste 10 anmeldelser, som jeg har skrevet. Hvor mange af dem skiller os så ad?
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Robin »

IMG_0694.JPG
IMG_0694.JPG (58.41 KiB) Vist 2576 gange
DC har jo noget med det dersens "crisis", og jeg har lige fået denne! Kommer i en hard back eller Tpb nær dig, hvis du ikke er til hæfter!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af GoogaMooga »

Billede

Six down, five to go... 8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti Stravonsky skrev:Jeg er nu ret sikker på, at hvis man skulle tage lakmustesten for alvor, så har vi nok et match på over 95 %.

Jeg kan lide alle de ting, du kan lide og jeg har jo fulgt med og set din flotte samling. Også der er vi enige.

Hvis du tager de sidste 10 anmeldelser, som jeg har skrevet. Hvor mange af dem skiller os så ad?
Antaeus?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev:
Berti Stravonsky skrev:Jeg er nu ret sikker på, at hvis man skulle tage lakmustesten for alvor, så har vi nok et match på over 95 %.

Jeg kan lide alle de ting, du kan lide og jeg har jo fulgt med og set din flotte samling. Også der er vi enige.

Hvis du tager de sidste 10 anmeldelser, som jeg har skrevet. Hvor mange af dem skiller os så ad?
Antaeus?
Hmmm, så du insisterer. Okay så får du et lille kort svar i det mindste.

Aner det ikke, men mange ser det ud til, Berti.
De fleste af de GN du anmelder dem gider jeg ikke læse. De er ofte ringe tegnet og historierne interesserer mig ikke og jeg er overbevist om at mange af de GN du giver 5 eller 6 vil ende under middel for mig. Sådan plejer det at gå når jeg læser selv Pingprisvindere og fx har læst et par af dem du giver topkarakterer. Fx synes jeg ikke specielt godt om en Horneman og Krarup, som du synes var fantastisk.

Nofret kunne jeg heller ikke drømme om at give noget der ligner topkarakter selv om det ikke er dårligt. Jeg opfatter mig bare ikke som målgruppen og den interesserer mig ikke det store. Men jeg har læst en del album.

Der skal ret meget til at jeg finder noget er rigtig sjovt og jeg kunne heller ikke forestille mig Overmand ville være noget for mig. Men man ved aldrig for jeg har ikke læst den, kun de korte uddrag der har været vist.

Og jeg kunne heller ikke forestille mig at jeg nogensinde ville kunne give Willy en karakter på 6, et 3-tal ville sikkert være mere realistisk. Jeg har dog kun læst den første, som jeg købte, men jeg stoppede indkøbene da jeg syntes det var alt for naive historier og farvelægningen ikke var så god som jeg havde håbet selv om de har gjort en del for at udbedre det. Lige den udgivelse havde jeg nok foretrukket i sort/hvid for at nyde Tage Andersens tegninger.

Så alt det er gisninger da jeg ikke har læst meget af det. Så det kan ikke bruges til så meget. Men du har fået et gæt. Med de mere klassiske serier er der måske mere overlap i smag. Så skal vi ikke ændre dine 95% til 45% eller noget der ligner. Og så stopper jeg diskussionen her.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Antaeus skrev:
Berti Stravonsky skrev:
Berti Stravonsky skrev:Jeg er nu ret sikker på, at hvis man skulle tage lakmustesten for alvor, så har vi nok et match på over 95 %.

Jeg kan lide alle de ting, du kan lide og jeg har jo fulgt med og set din flotte samling. Også der er vi enige.

Hvis du tager de sidste 10 anmeldelser, som jeg har skrevet. Hvor mange af dem skiller os så ad?
Antaeus?
Hmmm, så du insisterer. Okay så får du et lille kort svar i det mindste.

Aner det ikke, men mange ser det ud til, Berti.
De fleste af de GN du anmelder dem gider jeg ikke læse. De er ofte ringe tegnet og historierne interesserer mig ikke og jeg er overbevist om at mange af de GN du giver 5 eller 6 vil ende under middel for mig. Sådan plejer det at gå når jeg læser selv Pingprisvindere og fx har læst et par af dem du giver topkarakterer. Fx synes jeg ikke specielt godt om en Horneman og Krarup, som du synes var fantastisk.

Nofret kunne jeg heller ikke drømme om at give noget der ligner topkarakter selv om det ikke er dårligt. Jeg opfatter mig bare ikke som målgruppen og den interesserer mig ikke det store. Men jeg har læst en del album.

Der skal ret meget til at jeg finder noget er rigtig sjovt og jeg kunne heller ikke forestille mig Overmand ville være noget for mig. Men man ved aldrig for jeg har ikke læst den, kun de korte uddrag der har været vist.

Og jeg kunne heller ikke forestille mig at jeg nogensinde ville kunne give Willy en karakter på 6, et 3-tal ville sikkert være mere realistisk. Jeg har dog kun læst den første, som jeg købte, men jeg stoppede indkøbene da jeg syntes det var alt for naive historier og farvelægningen ikke var så god som jeg havde håbet selv om de har gjort en del for at udbedre det. Lige den udgivelse havde jeg nok foretrukket i sort/hvid for at nyde Tage Andersens tegninger.

Så alt det er gisninger da jeg ikke har læst meget af det. Så det kan ikke bruges til så meget. Men du har fået et gæt. Med de mere klassiske serier er der måske mere overlap i smag. Så skal vi ikke ændre dine 95% til 45% eller noget der ligner. Og så stopper jeg diskussionen her.
Har du nogen sinde overvejet, om du er lidt statisk i din tegneserievurdering? Altså at du, bevidst eller ubevidst, fravælger værker af den ene eller den anden årsag? Ofte når jeg læser dine vurderinger, bliver det helt 'Googask', og din konsistente ringeakt for fx GN'er forstår jeg ikke helt.

Og nej, dette er bestemt ikke et skænderi eller opstarten på et. Jeg anerkender til fulde din smag.

Jeg har selv måtte revurdere mit syn på tegneserier. Jeg tror, at Suicide Joe for år tilbage tog min mødom hvad det nye og anderledes angår.

Dette indlæg, ja hvad er i grunden pointen? Jo, dine ord omkring Willy, som du kun ville give middelkarakteren 3.

Jeg gav topkarakter. Har lige læst Jakob Stegelmanns vurdering, og han er også begejstret.

Nu kommer pointen:

Hvad skal der til, Antaeus, før du mister kæben? Hvilke 2018-udgivelser ville få klart over middel i din bog? Altså 5'ere og 6'ere?
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Når min årlige hoved-bestilling kommer frem, har jeg næsten en måned, hvor jeg lige skal kigge på coveres, åbne første side og se på "præsentations" tegningen, samt få sikret om der er overensstemmelse mellem de forskellige wiki'er og albummets data. (Relativ ofte er der noget som lige divergerer fra hinanden - men hvor er fejlkilden så henne).

Hvis samlealbummene tælles for de album, som indeholdes er der 44 album. Men dertil kommer; Tomb of Dracula, som jeg mener har ca. 21 hæfter (lettere redigeret fra originalerne);

Nå - men her er dette års leverance: (Alfabetisk)
Vinland Saga
Vinland Saga
Vinland Saga
Vinland Saga
Harmony
Harmony
Ago.jpg (53.6 KiB) Vist 2187 gange
Thorgal
Thorgal
Aniel.jpg (59.41 KiB) Vist 2187 gange
Enkeltalbum
Enkeltalbum
Cool Valley.jpg (31.34 KiB) Vist 2187 gange
Enkeltalbum
Enkeltalbum
Death Save.jpg (65.93 KiB) Vist 2187 gange
Den røde baron
Den røde baron
Bouncer
Bouncer
Det forbandede guld.jpg (61 KiB) Vist 2187 gange
Enkeltalbum
Enkeltalbum
Det store svindelnummer.jpg (57.85 KiB) Vist 2187 gange
Sandman
Sandman
Disede dage.jpg (30 KiB) Vist 2187 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Og vi fortsætter:
SHI
SHI
Dæmonkongen.jpg (61.42 KiB) Vist 2185 gange
Konvojen
Konvojen
Fangeskibet.jpg (46.57 KiB) Vist 2185 gange
Soda
Soda
Frels os fra det onde....jpg (49.25 KiB) Vist 2185 gange
Thorgals verden - Ulv
Thorgals verden - Ulv
Guden Tyrs afhuggede hånd.jpg (68.58 KiB) Vist 2185 gange
Gamle gubber
Gamle gubber
Enkeltalbum eller første album i serie???
Enkeltalbum eller første album i serie???
Blev sikkert enkeltalbum - Serien skulle hedde; De skabte historie...
Blev sikkert enkeltalbum - Serien skulle hedde; De skabte historie...
Enkeltalbum
Enkeltalbum
Love in vain.jpg (22.58 KiB) Vist 2185 gange
Gamle gubber
Gamle gubber
Soda
Soda
Mord er ikke let.jpg (42.93 KiB) Vist 2185 gange
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Sikke en masse, det er altid rart at få bestillinger hjem :)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

And we go on:
Enkeltalbum
Enkeltalbum
Enkeltalbum
Enkeltalbum
Kijara
Kijara
Overløber.jpg (116.13 KiB) Vist 2182 gange
Lady S.
Lady S.
Portugisisk intermezzo.jpg (72.63 KiB) Vist 2182 gange
Siegfried
Siegfried
Ragnerok.jpg (52.14 KiB) Vist 2182 gange
Soda
Soda
Rejs dig og dø!.jpg (53.48 KiB) Vist 2182 gange
Hvad nu hvis...
Hvad nu hvis...
Saga
Saga
Saga vol. 7.jpg (53.38 KiB) Vist 2182 gange
Bob Morane
Bob Morane
Samuraiens øje, Løbet tør i Serado, Kæmperne fra Mu.jpg (63.99 KiB) Vist 2182 gange
Den forsvunde hedes sang
Den forsvunde hedes sang
Sill Valt.jpg (64.78 KiB) Vist 2182 gange
Besvar