Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Antaeus »

Gimli, mange gode sager, jeg har også selv noget af det.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Og lidt endnu:
I'm home + Scenery of the Doomsday.jpg
Indigo.jpg
Indigo.jpg (50.91 KiB) Vist 2525 gange
Krazy Kat Klip.jpg
Lotteriet.jpg
My favorite thing is monsters.jpg
My favorite thing is monsters.jpg (95.72 KiB) Vist 2525 gange
Na Zdorovié Shaniouchka!.jpg
Na Zdorovié Shaniouchka!.jpg (60.32 KiB) Vist 2525 gange
Neptun.jpg
Neptun.jpg (61.71 KiB) Vist 2525 gange
Raissa.jpg
Raissa.jpg (50.69 KiB) Vist 2525 gange
Rejsen til Saturn.jpg
Rejsen til Saturn.jpg (43.23 KiB) Vist 2525 gange
Roughneck.jpg
Roughneck.jpg (52.17 KiB) Vist 2525 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Ja, der er mere endnu - som I kan se, jeg lægger ind i alfabetisk rækkefølge:
Saga vol. 6.jpg
Saga vol. 6.jpg (45.99 KiB) Vist 2525 gange
Samleren.jpg
Samleren.jpg (39.69 KiB) Vist 2525 gange
Skål, Suzie!.jpg
Skål, Suzie!.jpg (58.81 KiB) Vist 2525 gange
Station 16.jpg
Station 16.jpg (65.2 KiB) Vist 2525 gange
Stilhed før.jpg
Stilhed før.jpg (57.61 KiB) Vist 2525 gange
The Dead Angle + The Rose Mansion.jpg
The Dead Angle + The Rose Mansion.jpg (31.53 KiB) Vist 2525 gange
The Door to Memories + Welcome Home.jpg
The Door to Memories + Welcome Home.jpg (43.34 KiB) Vist 2525 gange
Tordenskyller af blod.jpg
Tordenskyller af blod.jpg (55.02 KiB) Vist 2525 gange
Den er godt nok i rest-ordre
Den er godt nok i rest-ordre
Tomb of Dracula - complete collection.jpg (55.19 KiB) Vist 2525 gange
The end of the f...ing world.jpg
The end of the f...ing world.jpg (46.61 KiB) Vist 2525 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Og de sidste. Jeg har købt mere - men jeg behøver vel ikke afsløre alt :wink:
Tordenskyller af blod.jpg
Tordenskyller af blod.jpg (55.02 KiB) Vist 2525 gange
Valkyrien.jpg
Valkyrien.jpg (47.62 KiB) Vist 2525 gange
Vassalens oprør.jpg
Vassalens oprør.jpg (85.36 KiB) Vist 2525 gange
Zarkoff testamentet - første del.jpg
Zarkoff testamentet - første del.jpg (66.16 KiB) Vist 2525 gange
Zarkoff testamentet - anden del.jpg
Zarkoff testamentet - anden del.jpg (58.36 KiB) Vist 2525 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Antaeus skrev:Gimli, mange gode sager, jeg har også selv noget af det.
Mange tak. Jeg har også en del gode forventninger til læsningen. 8)
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Karl-E. »

Lækkert, lækkert!

My favorite thing is monsters - Kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du mener om!
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af D@niel »

Gimli skrev:..årets hovedpakke...
Det var en pakke af en fornuftig størrelse :shock: Fine ting, Gimli.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af lolsen »

Hold da op for en kæmpe stak! :D

Jeg er spændt på at høre hvad du synes om Monster! :D
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Karl-E. skrev:Lækkert, lækkert!

My favorite thing is monsters - Kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du mener om!
lolsen skrev:Hold da op for en kæmpe stak! :D

Jeg er spændt på at høre hvad du synes om Monster! :D
Begge udgivelser/serier er blandt dem jeg ser mest frem til. Men som jeg har forklaret tidligere så har jeg en temmelig "autistisk" tilgang til min læserækkefølge. Det jeg køber i år (og de sidste par år) kommer først med når jeg begynder på min næste gennemlæsning. :shock: Så der går nogle år før jeg skal læse dem :o

Til gengæld har jeg lige læst 'Dagbogsdage' (Lou) for første gang og den er overraskende god. Jeg købte den for en 5-6 år siden, så det kan give en ide om, hvor lange udsigterne. Jeg ved det her er vanvittig. Men da jeg begyndte på den her tilgang til læsningen, var jeg en forholdsvis ung mand. Dengang tænkte jeg langsigtet og kunne se, at det er en måde at sikre at jeg får læst alt, hvad jeg har - og størstedelen af min samling ville opleves som frisk, når jeg genlæser album, som er kommet til, siden jeg begyndte på at læse hele min samling skiftevis; alfabetisk og kronologisk. Det jeg køber ind under en gennemlæsning, må vente til jeg er kommet igennem gennemlæsningen. Pt. Har jeg lidt over 300 albums, som venter til jeg skal læse næste runde. :shock: :shock: :lol:
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Robin »

Når du nu læser på din egen måde, savner du så ikke nogle gange at have indsigt i, og kunne tale med, om en aktuel udgivelse? Jeg kender selvfølgelig til at have ting liggende, som jeg ikke får læst, suk, eller læser efter længere tid. Til gengæld er jeg også helt vild og kan næsten ikke vente, hvis der udkommer en længe ventet og af mig imødeset med spænding udgivelse. Jeg har selvfølgelig respekt for din version, men ville ikke selv kunne praktisere det.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Robin skrev:Når du nu læser på din egen måde, savner du så ikke nogle gange at have indsigt i, og kunne tale med, om en aktuel udgivelse? Jeg kender selvfølgelig til at have ting liggende, som jeg ikke får læst, suk, eller læser efter længere tid. Til gengæld er jeg også helt vild og kan næsten ikke vente, hvis der udkommer en længe ventet og af mig imødeset med spænding udgivelse. Jeg har selvfølgelig respekt for din version, men ville ikke selv kunne praktisere det.

mvh.
Det er til tider meget svært. Men jeg har jo også gode tegneserier til gode, som venter lige "om hjørnet". Lige nu er jeg ved at afslutte 'D' i min alfabetiske gennemlæsning. Den har trukket lidt mere ud end normalt, fordi jeg også skulle efter-uddanne mig. Men jeg er netop kommet til dem jeg aldrig før har læst, som er dem der afslutter hvert bogstav. 'D' er den ubetingede største "pulje", men også den hvor jeg har flest nye album liggende. Om en måneds tid har jeg således læst; Den lange halloween, Daytripper, Det bedste angreb (Walking dead), et par Largo Winch samt; Den hvide gudinde (Franka). Dem glæder jeg mig rigtig meget til. Men du har ret - der er udgivelser jeg ser så meget frem til, at det har været anstrengende at vente. Det var dog første gang jeg valgte at læse på denne måde der var hårdest. Der havde jeg ikke ret mange "friske" oplevelser og ingen reelt nye album ventende forude. Det var nogle år, hvor jeg bestemt var fristet til at glemme det hele igen. Men i dag er jeg glad for måden at læse på. Hver dag giver en frisk oplevelse, fordi jeg læser et album, fra en anden serie, end den jeg læste dagen før.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Robin »

Sejt! Nå, jeg har lige fået denne (og en hel masse blade). Jeg har Hawk and Doe serien samt Showcase-nummeret, men jeg måtte lige have denne på Fantasks 20% fø's'da'stilbud.

IMG_0682.JPG
IMG_0682.JPG (62.98 KiB) Vist 2418 gange
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Karl-E. »

Gimli skrev:
Robin skrev:Når du nu læser på din egen måde, savner du så ikke nogle gange at have indsigt i, og kunne tale med, om en aktuel udgivelse? Jeg kender selvfølgelig til at have ting liggende, som jeg ikke får læst, suk, eller læser efter længere tid. Til gengæld er jeg også helt vild og kan næsten ikke vente, hvis der udkommer en længe ventet og af mig imødeset med spænding udgivelse. Jeg har selvfølgelig respekt for din version, men ville ikke selv kunne praktisere det.

mvh.
Det er til tider meget svært. Men jeg har jo også gode tegneserier til gode, som venter lige "om hjørnet". Lige nu er jeg ved at afslutte 'D' i min alfabetiske gennemlæsning. Den har trukket lidt mere ud end normalt, fordi jeg også skulle efter-uddanne mig. Men jeg er netop kommet til dem jeg aldrig før har læst, som er dem der afslutter hvert bogstav. 'D' er den ubetingede største "pulje", men også den hvor jeg har flest nye album liggende. Om en måneds tid har jeg således læst; Den lange halloween, Daytripper, Det bedste angreb (Walking dead), et par Largo Winch samt; Den hvide gudinde (Franka). Dem glæder jeg mig rigtig meget til. Men du har ret - der er udgivelser jeg ser så meget frem til, at det har været anstrengende at vente. Det var dog første gang jeg valgte at læse på denne måde der var hårdest. Der havde jeg ikke ret mange "friske" oplevelser og ingen reelt nye album ventende forude. Det var nogle år, hvor jeg bestemt var fristet til at glemme det hele igen. Men i dag er jeg glad for måden at læse på. Hver dag giver en frisk oplevelse, fordi jeg læser et album, fra en anden serie, end den jeg læste dagen før.
Tja, jeg tror ikke der er nogen "rigtig" måde at læse på, men som du gør ville aldrig fungerer for mig. :? Jeg er "humør-læser" d.v.s. hvad jeg læser er bestemt af hvilket humør jeg er i. Nogle bøger kaster jeg mig frådende over med det samme, andre får lov at hvile i kortere eller længere tid. :)
Nu samler jeg meget serier, og jeg ville ikke kunne overskue at skulle læse samtlige f.eks. Vampirella, Prince Valiant eller Splint & Co. når jeg kom til V, P og S.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Gimli »

Karl-E. skrev: Tja, jeg tror ikke der er nogen "rigtig" måde at læse på, men som du gør ville aldrig fungerer for mig. :? Jeg er "humør-læser" d.v.s. hvad jeg læser er bestemt af hvilket humør jeg er i. Nogle bøger kaster jeg mig frådende over med det samme, andre får lov at hvile i kortere eller længere tid. :)
Nu samler jeg meget serier, og jeg ville ikke kunne overskue at skulle læse samtlige f.eks. Vampirella, Prince Valiant eller Splint & Co. når jeg kom til V, P og S.
Nu er det album-titler og ikke serienavnet jeg læser i alfabetisk orden. Splint & Co. har f.eks.; Arvestriden, som læses under; 'A', mens Ægget fra fortiden læses under; 'Æ'.

Men jeg kan fuldt ud følge dem der læser på andre præmisser. Når jeg begyndte på at læse på denne måde, var det fordi jeg var irriteret over, at nogle serier/album i min samling havde jeg næsten læst "ihjel", mens andre album/serier kom jeg reelt aldrig til. Jeg havde altså behov for at komme omkring hele min samling. Jeg startede alfabetisk, senere kom behovet for at opleve kronologien, hvorfor jeg nu skifter mellem disse to rækkefølger. Når jeg fortsætter i dag, er det fordi jeg oplever de "tilfældige" skift mellem forskellige serier, som en stor nydelse. Dertil kommer at jeg fandt ud af, at nogle af mine forforståelser vedr. kvaliteten mellem serierne blev revideret meget kraftigt. En del af mine kvalitetsoplevelser fra min barndom/tidlig ungdom, viste sig slet ikke at holde vand, når jeg den ene dag læser en; Natacha og den næste dag læser en; Largo Winch.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Den store "Hey, jeg har lige fået....." tråd.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg går ingens ærinde, men vil lige fortælle om denne her udgivelse. Det er simpelthen SÅ lexi...
44654941_10156890801988255_8858082474169729024_n.jpg
44751835_10156890802188255_4616920007308214272_n.jpg
44629814_10156890802103255_8348880810937417728_n.jpg
44698635_10156890802313255_8342501126645481472_n.jpg
44657134_10156890801628255_4323500275575816192_n (1).jpg
Vedhæftede filer
44654941_10156890801988255_8858082474169729024_n.jpg
Besvar