DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du købt

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Berti Stravonsky »

Billede

Denne her udkommer først om et par dage, men jeg vil gerne lige sende den afsted med et par ord. God er den.

Og jeg ved så ikke, om I andre har set serien fra Netflix, og om den også er god. Jeg er optimistisk.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Antaeus »

Noname skrev:
GoogaMooga skrev:Dagens loppefund

Smølferne nr.10 i FN, kun 8 kroner:
Billede
Troede du var med på integraleserien fra Cobolt ...er denne serie forøvrigt blevet indstillet ?? Eller bare sat i bero et stykke tid, ligesom det skete for Natacha.
Så vidt jeg husker så har Carsten for nyligt lovet at der kommer en 3'er.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

Noname skrev: Troede du var med på integraleserien fra Cobolt ...er denne serie forøvrigt blevet indstillet ?? Eller bare sat i bero et stykke tid, ligesom det skete for Natacha.
Det er jeg, men tredie bind er uvist, og uanset hvad, ville jeg til enhver tid købe et klassisk album i FN til den pris.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

BatEur.JPG
BatEur.JPG (35.59 KiB) Vist 3247 gange
Senest læste er Batman Europa fra Forlaget RW. Jeg havde mine tvivl om hvor vidt historien kunne holde med Batman langt væk fra sit vante miljø, batmobil osv. Jeg blev dog yderst positivt overrasket, historien er ganske god og der er gjort meget ud af tegninger og farvelægning. Batman og Jokeren er begge blevet smittet med en dødbringende virus, og alle spor peger på at bagmand og vaccine skal findes i Berlin. Hvad angår afslutningen havde jeg regnet med Batman Vs "en eller anden ukendt nazi skurk", men nej - der var skam også en ganske udmærket, særdeles velkendt, bagmand!
IMG_1203.jpg
IMG_1203.jpg (69 KiB) Vist 3247 gange
Flot tegnet og farvelagt!
IMG_1205.jpg
IMG_1205.jpg (48.65 KiB) Vist 3247 gange
...og som Batman og Jokeren bliver mere og mere påvirket af virusen bliver det der foregår mere sløret.

Bestemt værd at checke ud. En god historie med et par velkendte fjender, hvor samarbejde med den ene er nødvendigt 8)
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

DK.JPG
Jeg har nu læst DK III og også fået støvet DK I og II af. I’eren er fantastisk, og sammen med ”Year One” skabte den den Batman vi kender i dag! II’eren hiver det hele en smule ned på jorden igen. Både historie og tegninger er efter min mening væsentligt dårligere end i I’eren. I II’eren ser man dog at Superman og Diana har fået en datter, Lara. Vi får også at vide at Diana er gravid igen. I III’eren er Lara med igen og Diana har født en søn.

Flaskebyen Kandor kommer til at spille en afgørende rolle for begivenhederne i DK III, og hvis der er nogle der kan huske den kvindelige skurk Bruno fra DK I, så er hun også med (for en kort bemærkning) i III’eren. For en gangs skyld er der ingen tæsken Superman, men der er også nok andre at tæske! Rigtigt mange af de andre helte fra DC universet er med, og både tegninger og plot er kommet tilbage på sporet.

Udgivelsen gør sig rigtigt godt i albumstørrelse, der er en hel del flotte helsides tegninger, og det var en sand fornøjelse at læse denne bog. Hvor de andre serier var på 4 og 3 udgivelser, er DK III med sine 9 klart den længste fortælling. Hvis man er bare en lille smule til Batman, så synes jeg ikke rigtigt Dark Knight universet er til at komme uden om.

En virkelig flot, kæmpestor og lækker luksusudgivelse RW har smækket på gaden her!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af D@niel »

Tak for info og billeder Noname, du er godt dækket ind med dark knight-stads, det ser satme dejligt ud. Jeg sprang master race-bladene over, da jeg ikke havde den helt store tillid til Miller. Men jeg vil rigtigt gerne have den fede hardcover fra RW, den ser godt nok flot ud. Jeg kan jo lige så godt få samlet til bunke til næste forår, hvor den kappede korsfarer fylder 80 år. Så skal der læses løs :)
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Lars S »

Noname skrev:
DK.JPG
Jeg har nu læst DK III og også fået støvet DK I og II af. I’eren er fantastisk, og sammen med ”Year One” skabte den den Batman vi kender i dag! II’eren hiver det hele en smule ned på jorden igen. Både historie og tegninger er efter min mening væsentligt dårligere end i I’eren. I II’eren ser man dog at Superman og Diana har fået en datter, Lara. Vi får også at vide at Diana er gravid igen. I III’eren er Lara med igen og Diana har født en søn.

Flaskebyen Kandor kommer til at spille en afgørende rolle for begivenhederne i DK III, og hvis der er nogle der kan huske den kvindelige skurk Bruno fra DK I, så er hun også med (for en kort bemærkning) i III’eren. For en gangs skyld er der ingen tæsken Superman, men der er også nok andre at tæske! Rigtigt mange af de andre helte fra DC universet er med, og både tegninger og plot er kommet tilbage på sporet.

Udgivelsen gør sig rigtigt godt i albumstørrelse, der er en hel del flotte helsides tegninger, og det var en sand fornøjelse at læse denne bog. Hvor de andre serier var på 4 og 3 udgivelser, er DK III med sine 9 klart den længste fortælling. Hvis man er bare en lille smule til Batman, så synes jeg ikke rigtigt Dark Knight universet er til at komme uden om.

En virkelig flot, kæmpestor og lækker luksusudgivelse RW har smækket på gaden her!
DK II er den nogensinde kommet på dansk?

Ved du om DK III samler alt?
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

D@niel skrev:Tak for info og billeder Noname, du er godt dækket ind med dark knight-stads, det ser satme dejligt ud. Jeg sprang master race-bladene over, da jeg ikke havde den helt store tillid til Miller. Men jeg vil rigtigt gerne have den fede hardcover fra RW, den ser godt nok flot ud. Jeg kan jo lige så godt få samlet til bunke til næste forår, hvor den kappede korsfarer fylder 80 år. Så skal der læses løs :)
Forlaget RW har også udgivet Watchmen i dette kæmpeformat, og den er altså også en nydelse at læse 8)
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Lars S skrev:DK II er den nogensinde kommet på dansk?

Ved du om DK III samler alt?
DK II blev desværre aldrig udgivet i Danmark, det er Egmonts norske udgivelser jeg har :)

RWs bog indeholder det hele: Dark Knight III 1-9 komplet + tilhørende ekstraserier - Dark Knight Universe Presents: Atom #1, Wonder Woman #1, Green Lantern #1, Batgirl #1, Lara #1, World's Finest #1, Strange Adventures #1, Detective Comics #1, Action Comics #1. Forsiden er med hver gang der er historieskift og der er 10 sider med ekstramateriale.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af D@niel »

Noname skrev:Forlaget RW har også udgivet Watchmen i dette kæmpeformat, og den er altså også en nydelse at læse 8)
Og den har jeg. Jeg tænkte godt på, at DKIII nok var i samme format. Fedt.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Lars S »

Noname skrev:
Lars S skrev:DK II er den nogensinde kommet på dansk?

Ved du om DK III samler alt?
DK II blev desværre aldrig udgivet i Danmark, det er Egmonts norske udgivelser jeg har :)

RWs bog indeholder det hele: Dark Knight III 1-9 komplet + tilhørende ekstraserier - Dark Knight Universe Presents: Atom #1, Wonder Woman #1, Green Lantern #1, Batgirl #1, Lara #1, World's Finest #1, Strange Adventures #1, Detective Comics #1, Action Comics #1. Forsiden er med hver gang der er historieskift og der er 10 sider med ekstramateriale.
Fedt, tak for svaret!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Robin »

Lars S skrev:
Noname skrev:
Lars S skrev:DK II er den nogensinde kommet på dansk?

Ved du om DK III samler alt?
DK II blev desværre aldrig udgivet i Danmark, det er Egmonts norske udgivelser jeg har :)

RWs bog indeholder det hele: Dark Knight III 1-9 komplet + tilhørende ekstraserier - Dark Knight Universe Presents: Atom #1, Wonder Woman #1, Green Lantern #1, Batgirl #1, Lara #1, World's Finest #1, Strange Adventures #1, Detective Comics #1, Action Comics #1. Forsiden er med hver gang der er historieskift og der er 10 sider med ekstramateriale.
Fedt, tak for svaret!!!
Det lyder som et must!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

LOPPEFUND:

Flotteste hc, med farve illustrationer

The World of Pooh: The Complete Winnie-the-Pooh and The House at Pooh Corner

A.A. Milne's mesterærk, kan nydes af børn og voksne
med de originale illustrationer af E.H. Shepard

jeg gav en flad femmer

Billede

8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

GENBRUGSFUND:

Rune Kidde: "De Ærlige", supersjældent album fra Ultima, VF, kun 5 kr.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:LOPPEFUND:
The World of Pooh: The Complete Winnie-the-Pooh and The House at Pooh Corner
ehspepard.jpg
ehspepard.jpg (52.46 KiB) Vist 2852 gange
Jeg har lige læst - og kan stærkt anbefale - "Shepard's War: E. H. Shepard, the Man Who Drew Winnie-the-Pooh", der er en rigt illustreret fortælling om E.H. Shepards liv centreret om hans år som artilleriofficer under 1. verdenskrig, hvor han formåede at slå tyskerne og italienerne, samtidig med at han holdt gang i karrieren som freelance-tegner, bl.a. til magasinet "Punch". Det er sjovt at se hans tegninger og skitser fra fronten i Belgien og Italien og læse brevene fra hans agent i London, der støt sender ham opgaver gennem hele krigen og beder ham overholde sine deadlines.

For E.H. Shepard-fans er der også hans to bøger med erindringer fra barn- og ungdommen, "Drawn from Memory" og "Drawn from Life", samt "The Work of E.H. Shepard" af Rawle Knox og "The Story of E.H. Shepard" af Arthur Chandler.
shepard1.jpg
shepard1.jpg (22.22 KiB) Vist 2852 gange
shepard2.jpg
shepard2.jpg (7.38 KiB) Vist 2852 gange
shepard3.jpg
shepard3.jpg (23.59 KiB) Vist 2852 gange
shepard4.jpg
shepard4.jpg (25.37 KiB) Vist 2852 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar