DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du købt

Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du købt

Indlæg af Noname »

Jeg har netop genlæst RW's V for Vendetta, og denne gang med fokus på at det oprindeligt var meningen at V's identitet skulle afsløres. Til dem der ikke ved det kørte V for Vendetta oprindeligt i det engelske Warrior magasin, men dette lukkede, og først flere år senere blev serien færdiggjort, og det var som om serien tog en anden drejning, hvor det ikke længere var meningen at V's identitet skulle afsløres.

Prøv at læse dette link, det indeholder en interessant teori om at det ikke var personen fra rum V, men fra rum III der var V : http://www.paradoxcomicsgroup.com/2011/ ... -true.html

V for Vendetta er et mesterværk, og bør checkes ud...
Vedhæftede filer
v_for_vendetta.JPG
Senest rettet af Noname 17. maj 2015, 17:21, rettet i alt 1 gang.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

For første gang har jeg læst disse tre udgivelser lige efter hinanden, hvilket bestemt kan anbefales, da der er tale om én lang historie. Nu da Batman er startet igen kan det anbefales at læse disse, da de indeholder oprindelseshistorierne til Batman, Catwoman, James Gordon, Two-Face og Robin.

Historierne er mørke og dystre, og flot tegnet. Dog har jeg undret mig lidt over måden Jokeren og Pingvinen er tegnet på? Men måske det er fuld ud bevidst de er en smule ”overtegnet” for bedre at vise forskellen på de almindelige gangstere og på ”freaksene”. De almindelige gangstere kan man forstå og forholde sig til, imens ”freaksene” skiller sig totalt ud både med udseende og handlinger. De er uforudsigelige og umulige at relatere til, og dette bliver symboliseret meget godt med tegningerne...
Vedhæftede filer
Batman.JPG
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Opvarmning til de nye Superman udgivelser med denne sag. Handlingen udspiller sig da Supermans kræfter lige begynder at virke. Tegnestilen er, lige som forsiden, ret speciel, men historien er udemærket. Dog er bogen, tykkelsen taget i betragtning, ret hurtigt læst, da der ikke er specielt meget tekst i den.
Vedhæftede filer
Superman.JPG
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af smfan »

Har lige opdaget at stort set alt kan lånes gennem bibliotek.dk. Jeg er derfor røget i det nostalgiske hjørne og hygger mig med Casanova Johnny, Oscar Mortensen, Rekord Magasinet, Mccord og gamle Go og Zonk blade fra 73-74.
Jeg må,sige at Go og Zonk holder bedre end tegneserierne. Muligvis grundet Uno's fantastiske svar som Mini Max og små vignetter af Dan Turrel. Desuden er alle plakaterne stadig i, og det er så fedt at sidde og nærstudere Slade og Sweets outfit. Ups. The Osmonds the plan skal vendes, så jeg slutter her.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

Wow! Jeg var ikke klar over, at man kunne låne sådanne blade. Troede kun, de fandtes på det Kgl Bibl. og Statsbibl.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af smfan »

Wow! Jeg var ikke klar over, at man kunne låne sådanne blade. Troede kun, de fandtes på det Kgl Bibl. og Statsbibl.


Bladene kommer ganske rigtig fra Statsbiblioteket, men bestilles via bibliotek.dk. Det er også der jeg har lånt the Plan med Osmonds. Eftersat have hørt den og Crazy Horses fatter jeg ikke at de var så udskældte, for det er faktisk 2 ret gode plader.

Der er dog visse blade de ikke låner ud. Bl.a Turok. Den gad jeg ellers godt læse.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

smfan skrev:Har lige opdaget at stort set alt kan lånes gennem bibliotek.dk. Jeg er derfor røget i det nostalgiske hjørne og hygger mig med Casanova Johnny, Oscar Mortensen, Rekord Magasinet, Mccord og gamle Go og Zonk blade fra 73-74.
Jeg må,sige at Go og Zonk holder bedre end tegneserierne. Muligvis grundet Uno's fantastiske svar som Mini Max og små vignetter af Dan Turrel. Desuden er alle plakaterne stadig i, og det er så fedt at sidde og nærstudere Slade og Sweets outfit. Ups. The Osmonds the plan skal vendes, så jeg slutter her.
Oscar Mortensen...?? Det har jeg aldrig hørt om - jeg kan se på nettet original titlen er Alan Ford, og at det er en slags agent serie.

McCord - åbenbart en krimiserie ??

Er de noget ved, eller er det italiensk / spansk mainstream ?

Jeg vidste heller ikke det var muligt at låne gamle danske tegneserier. Er de pakket ind i beskyttende plastik, ligesom vi kender det fra bibliotekernes album, eller er de læst helt i smadder ?? Utroligt plakaterne har fået lov at blive siddende...

Brevkasserne fra Interpresses blade er fantastiske, næsten sjovere at læse end selve historierne!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

Ingen af os tænkte på at bevare de pop plakater i 70'erne, jeg havde alle vægge plastret til med Slade og Sweet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

GoogaMooga skrev:Ingen af os tænkte på at bevare de pop plakater i 70'erne, jeg havde alle vægge plastret til med Slade og Sweet.
Der kom også mange fede billeder, både som plakat, men også på bagsiden af Sølvpilen.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Endelig et nyt billede, og en melding om at der nu sker noget, angående den Ridder Goodwill special udgivelse Luguy skulle lave til Donovans 10 års jubilæum sidste år. Lad os håbe den snart kommer 8)
Vedhæftede filer
goodwill.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af GoogaMooga »

Noname skrev:
GoogaMooga skrev:Ingen af os tænkte på at bevare de pop plakater i 70'erne, jeg havde alle vægge plastret til med Slade og Sweet.
Der kom også mange fede billeder, både som plakat, men også på bagsiden af Sølvpilen.
Og før det på bagsiden af Daffy, bl.a. min darling, Hayley Mills!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af smfan »

Bladene er bundet ind i årgange. Og både pop-bladene og tegneserierne er fantastisk velholdte. Jeg tror aldrig at Mccord eller Rekordmagasinet har været lånt ud.
Både Mccord og Oscar Mortensen er italienske krimi/agentserier. Mccord er realistisk, mens O.M er mere morsom.
Ang. Plakaterne så er de pænt taget ud og lægger pæn foldet sammen i en lomme bagerst i bogen.
Det næste jeg skal i gang med at låne, hvis muligt er Colt 45 Edge. En Western billigbogs serie. Også fra Interpresse.
Derudover er der al musikken. Har lige lånt Aunt Marys første LP. Super fedt norsk band fra 73. De var åbenbart bosat i Danmark, men jeg har aldrig hørt om dem.
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af smfan »

Ang. Plakater har jeg en komplet årgang af Fart og Tempo, tror det er 75. Alle blade med plakater på midtersiderne.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

Du er god til at finde, for mig, ukendte serier - Jeg fandt dog information om Colt 45 Edge her : http://rygenderevolvere.blogspot.dk/201 ... -kant.html

Jeg synes også at kunne huske noget om en Edge-serie i Jonah Hex, men det var måske en anden ?

Skal det hele så bare læses og afleveres igen, eller er der noget du har fundet så godt, at du efterfølgende selv vil have fat i det ?
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: DK udg: Hvad læser du - hvad anbefaler du - hvad har du

Indlæg af Noname »

GoogaMooga skrev:
Noname skrev:
GoogaMooga skrev:Ingen af os tænkte på at bevare de pop plakater i 70'erne, jeg havde alle vægge plastret til med Slade og Sweet.
Der kom også mange fede billeder, både som plakat, men også på bagsiden af Sølvpilen.
Og før det på bagsiden af Daffy, bl.a. min darling, Hayley Mills!
Hun er faktisk stadigvæk aktiv.
Besvar