Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af Antaeus »

Så fik Saxo sat priserne ned på Zoom udgivelserne. Og selv Gammelpot er sat ned.

Så udmeldelserne har givet genlyd. Jeg nævnte direkte Zoom priserne i begrundelsen for min udmeldelse.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:
GoogaMooga skrev:Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?
Det må du uddybe, Googa. ER det så dyrt igen? Jeg tvivler. Jeg tror nu ikke, at det er så dyrt.

Et standard softcoveralbum som koster 150,-. Hvor dyrt er det at udgive et sådan?
Det er dyrt at udgive en intégrale med fire albums i og ekstramateriale. Meget dyrt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen skrev:Googa: Bob Morane er ikke hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor "billigt" andre udgiver tegneserier?

Det var dog en tåbelig kommentar...
Det kommer an på oplaget, jo færre eks., desto dyrere. Er vi nede i 500 eks., er break even punktet forholdsvis højere.

Hvorfor er jeg en "tåbe", fordi jeg synes, Bob Morane er hver en øre værd? Jeg ville da være villig til at give endnu mere for at få Vance på dansk. Til gengæld er der MASSER af tegneserier, jeg end ikke ville have, hvis de var gratis.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af D@niel »

Rolig Googa, han har overhovedet ikke kaldt dig en tåbe. Der er følelser i de tegneserier. Vance er et stort navn. Men smag og behag er jo forskellig.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af GoogaMooga »

D@niel skrev:Rolig Googa, han har overhovedet ikke kaldt dig en tåbe. Der er følelser i de tegneserier. Vance er et stort navn. Men smag og behag er jo forskellig.
Selvfølgelig. Så derfor er min kommentar ikke tåbelig, bare udtryk for en anden smag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Flash
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16. jun 2016, 07:35

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af Flash »

Antaeus skrev:Så fik Saxo sat priserne ned på Zoom udgivelserne. Og selv Gammelpot er sat ned.

Så udmeldelserne har givet genlyd. Jeg nævnte direkte Zoom priserne i begrundelsen for min udmeldelse.
Dog ser det overvejende ud til være den nyeste udgivelse der er sat ned. Næstnyeste albums normalpris er stadig små 30% dyrere end vejledende udsalgspris.
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af smfan »

Har lige bestilt bl.a. Bob Morane. Efter købet, kan man svare på, hvorvidt man vil Anbefale Saxo til andre. Det vil jeg selvfølgelig ikke. I begrundelsen skrev jeg dels forhøjelsen af abonnement dels de ultrahøje priser på tegneserier.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af lolsen »

GoogaMooga: Jeg synes skam ikke du er en tåbe, tvært imod, men jeg synes derimod at din kommentar var tåbelig - hvilket jeg skam stadig synes :)
"Er den vejledende pris fra Zoom mht. Bob Morane, virkeligt på 398kr., både Faraos, Bogreolen såvel som Saxo har den til den pris! oO

Selv mindes jeg at have givet ca. 180kr., med en vejleden pris på ca. 280.
Men hvis det virkeligt er prisen, så ved jeg da hvilken serie jeg stopper med at følge.

Med mindre selvfølgeligt, at Saxo igen en dag skulle sælge den til 180kr., bevares :)"
Synes du selv nedenstående er et svar der på nogen måde fremmer debatten vedr. hvad den oprindelig vejledende pris for Bob Morane #1 var?
Bob Morane er hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?
Du må skam hjertens gerne postulere hvad du vil - om end jeg ikke er enig, men det er jeg så sjældent så fred være med det. Udeblivelsen af blot skyggen af et reelt argument, samt at hele sætningen kan negeres med et enkelt "ikke", tilmed uden at miste belæg, er jeg ligeledes ligeglad med. Men fjollet finder jeg det dog, hvilket der så sandelig også skal være plads og det er på ingen måder noget jeg selv vil sige mig fri for selv at kunne gøre mig skyldig i :)
Bob Morane er hver en øre værd.
Dog finder jeg det temmelig tåbeligt at anfægte min viden, blot fordi jeg ikke agter at betale 400kr. for en Bob Morane opsamling. Zooms produktionsomkostninger har absolut intet med sagen at gøre, det der tilgengæld spiller ind er hvad man ellers kan få for de 400kr.

Men fortæl mig gerne - denne gang med et reelt argument - hvorfor læseværdien af Bob Morane og mit personlige udbytte heraf, for mig skulle stige blot fordi Zooms produktionsomkostninger har? Jeg venter spændt :)
Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen, hvad havde du tænkt dig? Du kalder min udtalelelse tåbelig, hvorfor skulle jeg dog bruge tid på at tilbagevise det?

Fortæl du hellere, hvorfor Bob Morane ikke er 400 kroner værd, hvis du føler, det er nødvendigt. Alternativt kunne du jo lade os fans have den serie i fred, til de priser, vi er rede til at betale.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af GoogaMooga »

Men okay, så, er vi nede i oplag på 500,- med Zoom's overhead, kan det ikke engang løbe rundt med de 280,-. Så hvis man er fan, kan man enten bakke op om projektet - eller lære sig fransk. Så enkelt er det.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af lolsen »

Fortæl du hellere, hvorfor Bob Morane ikke er 400 kroner værd, hvis du føler, det er nødvendigt. Alternativt kunne du jo lade os fans have den serie i fred, til de priser, vi er rede til at betale.
Nu er det jo ikke ligefrem mig der i denne fortælling finder det nødvendigt at fortælle hvad Bob Morane er/ikke er værd for andre - det er dig der gør det... Derudover, hvorhenne i nedenstående lader jeg ikke "jer" fans have jeres serie i fred?
"Er den vejledende pris fra Zoom mht. Bob Morane, virkeligt på 398kr., både Faraos, Bogreolen såvel som Saxo har den til den pris! oO

Selv mindes jeg at have givet ca. 180kr., med en vejleden pris på ca. 280.
Men hvis det virkeligt er prisen, så ved jeg da hvilken serie jeg stopper med at følge.

Med mindre selvfølgeligt, at Saxo igen en dag skulle sælge den til 180kr., bevares :)"
Om nogen er det da dig der ikke accepterer at andre ikke finder et Bob Morane opsamlingsalbum værende 400kr. værd, med absurde henvisninger til Zooms produktionsomkostninger - som om en forhøjelse af disse pludseligt skulle give øget læselyst og derved retfærdiggøre prisen uden omtanke for hvad man ellers kan få for sine penge!
Bob Morane er hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen skrev:
Fortæl du hellere, hvorfor Bob Morane ikke er 400 kroner værd, hvis du føler, det er nødvendigt. Alternativt kunne du jo lade os fans have den serie i fred, til de priser, vi er rede til at betale.
Nu er det jo ikke ligefrem mig der i denne fortælling finder det nødvendigt at fortælle hvad Bob Morane er/ikke er værd for andre - det er dig der gør det... Derudover, hvorhenne i nedenstående lader jeg ikke "jer" fans have jeres serie i fred?
"Er den vejledende pris fra Zoom mht. Bob Morane, virkeligt på 398kr., både Faraos, Bogreolen såvel som Saxo har den til den pris! oO

Selv mindes jeg at have givet ca. 180kr., med en vejleden pris på ca. 280.
Men hvis det virkeligt er prisen, så ved jeg da hvilken serie jeg stopper med at følge.

Med mindre selvfølgeligt, at Saxo igen en dag skulle sælge den til 180kr., bevares :)"
Om nogen er det da dig der ikke accepterer at andre ikke finder et Bob Morane opsamlingsalbum værende 400kr. værd, med absurde henvisninger til Zooms produktionsomkostninger - som om en forhøjelse af disse pludseligt skulle give øget læselyst og derved retfærdiggøre prisen uden omtanke for hvad man ellers kan få for sine penge!
Bob Morane er hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?
Kære lolsen, jeg prøver at forsvare en for mig nødvendig euroklassiker, der p.t. kæmper for livet. Jeg har da fuld forståelse for, at du kan finde andre ting, du hellere vil bruge 400 kr. på, men en sådan kommentar, som den du kom med, hjælper ikke sagen, og da slet ikke, hvis du bruger prisstigningen som argument. Du må forstå, at prisstigningen er nødvendig, det tror jeg også, du gør. Jeg tror, du har misforstået mig, og jeg har måske også misforstået dig. Hvis du kan citere mig nogetsteds for at have skrevet, at Zoom's prisstigning skulle "give forøget læselyst", æder jeg gerne mine ord. Men det kan du ikke. Er man fan, spiller pengene en mindre rolle. Det ved forlæggere, og det kan om nødvendigt tages med i betragtning, hvis en serie er truet med lukning. Zoom har jo selv forklaret, at det var stigning eller lukning, det har fansene så accepteret.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af Antaeus »

Jeg er bestemt fan af Vance og Bob Morane.
398 kr. er stadig dyrt i forhold til hvad de ellers har kostet. Men til den pris ville jeg helt sikkert også købe den.

Nu har jeg lige tjekket og i dag står den til 200 kr. på Saxo Premium, så det er nu man skal slå til (ærgerligt at man er så hurtig og forlængst har købt den).
Og Max Jordan og den nye Allan Falk til 180 kr. samt Iznogood 3 til 150 kr. Og der er flere danske album, der er billige.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af D@niel »

Tak Antaeus, det er meget fine priser på mange danske ting i dag. Så fik Saxo alligevel lige en bestilling fra mig her på falderebet, inden min opsigelse træder i kraft. Jeg fik bestilt lidt fra Cobolt, lidt fra Shadow Zone og en ordentlig bunke fra Zoom.
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af maxus »

Netop tjekket og Bob Morane 2 står nu til 339,- (med premiumrabat). Købte den forleden til 239,- som mit sidste køb derfra :?
Besvar