How to fix Comic books!

Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jakobsen »

xylen er også en mulighed. Både rensebenzin og xylen skader IKKE papir :wink:
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Berti Stravonsky »

En mesterlig tråd. Jeg har lige genlæst den, og den fremstår som så ubetinget en af de bedste og mest læseværdige og informative tråde EVER.

Dixi.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af D@niel »

Berti Stravonsky skrev:En mesterlig tråd. Jeg har lige genlæst den, og den fremstår som så ubetinget en af de bedste og mest læseværdige og informative tråde EVER.

Dixi.
Enig, det er den eneste tråd, som jeg har kopieret til pdf af frygt for, at Serieland en dag forsvinder. Men det gør den selvfølgelig ikke :P Jakobsen har jo i øvrigt udgivet den her, som jeg tænker blandt andet indeholder materialet i denne tråd (?)
Hvordan-man.jpg
http://forlaget-fabel.dk/hvordan-man-re ... gneserier/
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jakobsen »

Tak for de flotte ord, bogen er desværre ikke færdig og udkommet endnu - men den er på vej og der vil være flere billeder og lidt mere info i bogen ;)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af D@niel »

Ahaa, den er ikke kommet endnu! Men spændende når den gør, og jeg skal da ha' mig et eksemplar (:
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 380
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jack J »

Jeg er enig. Fabelagtig tråd!

@Jakobsen: Jeg har lige et spørgsmål om lim; Hvilken type lim vil du anbefale til løse sider? Ikke blot til tegneseriealbums, men jeg sidder også med bøger som "FILM-aarbogen", hvor mine eksemplarer fra 60'erne og 70'erne desværre knaser og giver efter ved den mindste berøring. Skide irriterende med bøger, der ellers er velholdte. Som lægmand tænker man: "Jeg må ha' fat i noget superlim". Er det noget, der kan bruges? På forhånd tak.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jakobsen »

Jack J skrev:Jeg er enig. Fabelagtig tråd!

@Jakobsen: Jeg har lige et spørgsmål om lim; Hvilken type lim vil du anbefale til løse sider? Ikke blot til tegneseriealbums, men jeg sidder også med bøger som "FILM-aarbogen", hvor mine eksemplarer fra 60'erne og 70'erne desværre knaser og giver efter ved den mindste berøring. Skide irriterende med bøger, der ellers er velholdte. Som lægmand tænker man: "Jeg må ha' fat i noget superlim". Er det noget, der kan bruges? På forhånd tak.
Det kommer helt an på om du vil lime en enkelt eller 5-7 sider fast eller du vælger at lime hele bogen om. Jeg kender godt FILM- årbogen - nogle af dem er limet med dårlig lim der tørrer ud - så jeg vil nok foreslå at du forsigtigt tager alle siderne ud og skraber den tørre lim af og genlimer den. Køb BOGBINDERLIM - det ER det eneste der virker og bogen holder resten af dit liv ;)

Udfordringen er at lime siderne - husk at banke/stakke siderne op så det igen ser pænt ud.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 380
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jack J »

Jakobsen skrev: Det kommer helt an på om du vil lime en enkelt eller 5-7 sider fast eller du vælger at lime hele bogen om. Jeg kender godt FILM- årbogen - nogle af dem er limet med dårlig lim der tørrer ud - så jeg vil nok foreslå at du forsigtigt tager alle siderne ud og skraber den tørre lim af og genlimer den. Køb BOGBINDERLIM - det ER det eneste der virker og bogen holder resten af dit liv ;)

Udfordringen er at lime siderne - husk at banke/stakke siderne op så det igen ser pænt ud.
Herligt! Tak for hjælpen.

PS: er "bogbinderlim" blot det samme, eller er der mærker, der er bedre end andre? Det er da iø nogle grove store bøtter, jeg har fundet i flere onlinebutikker.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jakobsen »

Der KAN selvfølgelig være forskæl - men jeg har nu ikke oplevet det.. ;)

http://livingly-design.dk/shop/28-diy-- ... m-50-ml--/
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jakobsen »

SÅ LYKKEDES DET!!!!!!

Endelig er den her - bogen der startede på SERIELAND!!!!

Nu kan du købe bogen om restaurering af gamle bøger og tegneserier

http://forlaget-fabel.dk/hvordan-man-re ... gneserier/

Mange nye sider og mere info!

God fornøjelse og tak til alle læsere på Serieland - håber du vil tage godt imod bogen ;)
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Fantastisk!

Så skal vi bare have noget bogbinderlim, som holder siderne sammen på Serieland ...
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 380
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jack J »

Jakobsen skrev:SÅ LYKKEDES DET!!!!!!

Endelig er den her - bogen der startede på SERIELAND!!!!

Nu kan du købe bogen om restaurering af gamle bøger og tegneserier

http://forlaget-fabel.dk/hvordan-man-re ... gneserier/

Mange nye sider og mere info!

God fornøjelse og tak til alle læsere på Serieland - håber du vil tage godt imod bogen ;)
Fedt! Tillykke med udgivelsen. Den skal købes!
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Tegneserier og restaurering af Lars Jakobsen 2019.jpg
Dejligt at få disse råd samlet og udgivet.
Tak, Lars!
med venlig hilsen Jan Erik
Schota
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. feb 2009, 03:46

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af Schota »

Hold op, der blev jeg lige grebet i dette univers af restaurering. Virkelig interessant. Det tog så noget af nattesøvnen. Den bog må jeg fluks have fat i.
Er der nogen der ved, hvorfor nogle tegneseriealbums får gule pletter indvendigt?
Det er selvfølgelig noget med alder. Jeg har nogle stakke velholdte Asterix fra samme oplag. Nogle har de pletter andre ikke.
Dem med pletter lugter ikke af røg eller fugt. Kun den almindelige aldersrelaterede lugt.
Og kan man komme af med de pletter? Mon der står noget om det i den bog, som jeg må have fat på?
Tak for ulejligheden med denne artikel Jakobsen og med bogen.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: How to fix Comic books!

Indlæg af GoogaMooga »

Schota skrev:Hold op, der blev jeg lige grebet i dette univers af restaurering. Virkelig interessant. Det tog så noget af nattesøvnen. Den bog må jeg fluks have fat i.
Er der nogen der ved, hvorfor nogle tegneseriealbums får gule pletter indvendigt?
Det er selvfølgelig noget med alder. Jeg har nogle stakke velholdte Asterix fra samme oplag. Nogle har de pletter andre ikke.
Dem med pletter lugter ikke af røg eller fugt. Kun den almindelige aldersrelaterede lugt.
Og kan man komme af med de pletter? Mon der står noget om det i den bog, som jeg må have fat på?
Tak for ulejligheden med denne artikel Jakobsen og med bogen.
Det er solpletter.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar