Blade og priser. Blade og priser.

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Om ikke så længe vil der på forsiden være en lille artikel med titlen 'MINTFEBER'. Jeg har talt med en samler, som også er en god ven, og bringer et lille nedslag som samtidig er en efterlysning. Mere om det når han lige har givet grønt lys for skriveriet.

Og indtil da, så kig lige på disse 2 flotte andeblade. Du kunne jo, hvis du gider, prøve at prissætte dem. Hvad tror du, at disse kan sælges for? Eller lidt mere konkret - hvad ville du SELV give for dem, hvis du altså var til flotte ænder. Hvor er din smertesgrænse?
rsz_13236142_10153619204850382_397553584_n.jpg
rsz_13236142_10153619204850382_397553584_n.jpg (47.26 KiB) Vist 6005 gange
rsz_13285626_10153619204920382_711323905_n_1.jpg
rsz_13285626_10153619204920382_711323905_n_1.jpg (37.55 KiB) Vist 6005 gange
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ingen rigmænd derude? Ville I nappe hæfterne for en hund stykket? En plovmand? En tusse? Eller hvor er jeres øvre grænse?
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af D@niel »

Jeg ved ikke helt, hvad sådan noget er værd, men jeg ville i hvert fald lægge en tusse for hvert af de to viste uden at blinke, så meget ved jeg da.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af Spærhage »

Det er mange år siden jeg sprang fra at købe topstands-AA. Jeg tror det var da Faraos i starten af 90’erne købte 1. og 2. årgang i topstand på en auktion for omkring 70.000 kr. Dengang var alene dén pris et hop på flere hundrede procent i forhold til det der ellers stod i den ’gældende’ Komiklex. Med en SU som hovedindtægt ’valgte’ jeg så at melde pas. I stedet kastede jeg mig lidt over de originale amerikanske Barkshistorier, men nåede kun at få omkring en 10-15 stykker af de nyere i NM, før de også eksploderede i pris. Så rykkede jeg over på danske albums, der på det tidspunkt ikke havde fået det helt alvorlige spark opad, og her var jeg mere heldig i min timing, og samler stadig på dem. Og bortset fra Tintin’er og vel en 20-30 andre albums, så synes jeg faktisk man stadig KAN betale prisen for dem i topstand –hvis man køber et enkelt her, og et enkelt der… sådan lidt hen ad vejen, forstås. Mint-andesamlere vil selvfølgelig bare fnyse af mine reservationer, da de dyreste albums i Danmark (Juveltyveriet/Sorte Guld) stadig står til under sølle 20.000 kr hos Faraos i NM/M -under 1/10 af AA 1 i tilsvarende stand.

Mht. til de viste ænder vil jeg ikke engang forsøge at gætte på pris –bare sige at jeg FANDME godt gad at have dem, men også godt ved at det aldrig sker i den stand… Kan kun ønske tillykke til den glade ejer -og held og lykke med boliglånet… :wink:

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg vil ha valuta for pengene, så hvis jeg skal bløde 1.000 kr eller mere, skal det være noget genoptryk, såsom manglende Masterworks. Jeg er ikke oplagsfantast længere, de danske albums har for det meste rodet kronologi, og jeg har solgt alle mine pæne førsteudgaver af Tintin, ja, det er et chok at Det Sorte Guld står i 20K, det er den slet, slet ikke værd i mine øjne. Med 20K kunne jeg gøre ECL og LLL helt færdig! Dét eller et album, der findes i mange billigere udgaver? Uh, den er svær,,, :?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev:Jeg vil ha valuta for pengene, så hvis jeg skal bløde 1.000 kr eller mere, skal det være noget genoptryk, såsom manglende Masterworks. Jeg er ikke oplagsfantast længere, de danske albums har for det meste rodet kronologi, og jeg har solgt alle mine pæne førsteudgaver af Tintin, ja, det er et chok at Det Sorte Guld står i 20K, det er den slet, slet ikke værd i mine øjne. Med 20K kunne jeg gøre ECL og LLL helt færdig! Dét eller et album, der findes i mange billigere udgaver? Uh, den er svær,,, :?
Googa, din dejlige dreng. Du svarer slet ikke på spørgsmålene.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:
GoogaMooga skrev:Jeg vil ha valuta for pengene, så hvis jeg skal bløde 1.000 kr eller mere, skal det være noget genoptryk, såsom manglende Masterworks. Jeg er ikke oplagsfantast længere, de danske albums har for det meste rodet kronologi, og jeg har solgt alle mine pæne førsteudgaver af Tintin, ja, det er et chok at Det Sorte Guld står i 20K, det er den slet, slet ikke værd i mine øjne. Med 20K kunne jeg gøre ECL og LLL helt færdig! Dét eller et album, der findes i mange billigere udgaver? Uh, den er svær,,, :?
Googa, din dejlige dreng. Du svarer slet ikke på spørgsmålene.
Du må bære over med mig, jeg er bare en dreng. :wink:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, AA foreligger i genoptryk indtil 1965, så er den skid slået. Derefter er det vel hæfter med Al Hubbard, der kunne have interesse, dem vil jeg godt gi 20-30 kr for pr stk. Dér er min smertegrænse så. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af Noname »

Anders And har heldigvis (En AA samling fylder jo helt enormt, og jeg har i forvejen pladsmangel) overhovedet ikke min interesse, jeg gider ikke læse det, og har derfor nul blade i samlingen. Derfor vil det at skulle betale en høj pris for AA blade heller aldrig komme på tale for mit vedkommende.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af lolsen »

Mit forhold til AA foregik hovedsageligt gennem Jumbobøger og tegnefilm, hvilke jeg skam stadigt har stående, men hvis der bliver købt AA i disse dage er det hovedsageligt som lidt let læsning til flyet eller lign.

Så jeg er absolut heller ikke køber til AA blade og skam slet ikke hvis de koster mere end et par kroner stykket.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af D@niel »

GoogaMooga skrev:Det Sorte Guld står i 20K, det er den slet, slet ikke værd i mine øjne.
Jeg er umiddelbart enig, men hvis der er nogen, der vil betale 20.000, så er den vel 20.000 værd uanset, hvad vi synes?
Noname skrev:Anders And har heldigvis (En AA samling fylder jo helt enormt, og jeg har i forvejen pladsmangel) overhovedet ikke min interesse, jeg gider ikke læse det, og har derfor nul blade i samlingen. Derfor vil det at skulle betale en høj pris for AA blade heller aldrig komme på tale for mit vedkommende.
lolsen skrev:Mit forhold til AA foregik hovedsageligt gennem Jumbobøger og tegnefilm, hvilke jeg skam stadigt har stående, men hvis der bliver købt AA i disse dage er det hovedsageligt som lidt let læsning til flyet eller lign.

Så jeg er absolut heller ikke køber til AA blade og skam slet ikke hvis de koster mere end et par kroner stykket.
Jeg tror ikke, at folk køber de viste blade for at læse dem. Når jeg gerne vil give 1.000 pr stk, så er det ikke fordi, jeg læser ænder, men fordi det er sjovere og sikrere end at købe aktier for pengene.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af Noname »

Jeg ser sådan på det at jeg ikke gider samle på noget jeg ikke gider læse. Hvis jeg samlede på AA ville jeg selvfølgelig ikke læse i mine gamle vf/nm blade, men derimod i de komplette årgangsbøger.
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 755
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:29
Geografisk sted: København S

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af jango »

Jeg har ikke købt anders And siden jeg var dreng i 80erne.

Men mit princip er sjaske hæfter 15 kr pr.stk. er max pris.

Hvis det er et hæfte jeg bare må eje! 25 kr.

Et andet eksempel.
Jeg samler på Titan Comics Modesty Blaise. Jeg mangler 8 stk. Men de går for omkring 1500-2000 kr pr.stk. Jeg håber på genoptryk! Dem der stadig er til at få fat på, købte jeg for mellem 100-180kr.

Jeg skal være sikker på de ikke kommer tilbage på markedet før jeg vil overveje at smide 2000kr i en tegneserie.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 882
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg går generelt ikke efter blade i så flot stand, de jeg har fra de år har jeg givet op til 200 kr/stk for, selv mit nr 1, der jo så ikke er særlig pænt. Det er ikke en investering for mig men for at have dem i samlingen. Hvis jeg fik tilbudt nr. 12-1950 i flot stand for 1000, ville jeg nok slå til, men med 52er-bladet vil jeg nok stoppe ved de 200 kr., de er ikke særlig sjældne; jeg har faktisk været ude for at få AA fra 1952 foræret af bekendte.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Blade og priser. Blade og priser.

Indlæg af lolsen »

Jango: Hvordan kan det være at du vil give så meget for et Modesty Blaise album (jeg går ud fra at du kan lide serien), når denne type serie om noget må falde ind under dine kritik punkter af manga: de er små (avisstriber er mindre) også er de i sort/hvid (avisstriberne er ofte ligeså)?

For netop de to kritik punkter synes jeg ofte beskrevet af folk der ikke bryder sig om manga generelt, men de samme folk elsker gerne avisstriber, hvilke har præcis de samme træk, hvor det af uransagelig årsager ofte pludseligt en go ting?

Jeg føler mig forvirret....
Besvar