Tintin - Juletanker

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Lad os lege, men lad det være alvorligt.

Legen går ud på at skabe et Tintinalbum som er tro imod seriens tone og figurerene ikke mindst. Det er præmissen.

Tema?

Her tænker jeg to ting. Enten skal Tintin & Co. afværge en miljøkatastrofe, eller også afværge en terrorhandling.

Andre tematikker? Kom friske, drenge.

Anslag?

Hvordan skal Tintin få nys om temaet?

Her tænker jeg, at Tintin er på besøg hos Haddock. De spiller skak, og pludselig afbryder Tournesol partiet. Han er ophidset fordi en af hans forskerkollegaer har skrevet til ham, at ...

Modstandere?

Hvem er det, som Tintin skal kæmpe imod? Terrororganisationer? En tilfældig loose canon? Nogle rige svin?

Hvad tænker I?

:!:

Nå, jeg er altså dødsensseriøs. Det kunne være sjovt at lege alvorligt og skabe en spændende og genretro Tintinhistorie.

Ovenstående er bare strøtanker. Og ALT er i spil. Undtagen fis og ballade, altså.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev:Her tænker jeg to ting. Enten skal Tintin & Co. afværge en miljøkatastrofe, eller også afværge en terrorhandling.
Tintin og Haddock spiller skak. Terry jagter katten. Nestor serverer caffelatte. Tintin spiller kongeindisk angreb (Barcza system). Kaptajnen kommer hurtigt i vanskeligheder. Pludselig kommer han med et udbrud og peger hvid i hovedet på vinduet bag Tintin. Tintin løber derover, mens Haddock lister en lille spids ned i sin kop og bytter rundt på et par brikker. Tintin kommer tilbage og undrer sig over brikkernes placering, men Haddock, der nu står til at vinde, bedyrer at han ikke har rørt noget. "Undtagen min kaffe, måske. Den er forbandet god!" Da Haddock skal til at sætte Tintin mat, kommer Terry og katten imidlertid og vælter hele spillet.

Haddock sætter sig gnavent hen i sofaen. Nestor tænder for fladskærmen. "Lidt nyheder vil måske adsprede Herren og hjælpe på hans humør ...?" Haddock mumler fornærmet, og TV News er fuld af den ene forfærdelige historie efter den anden: Greenpeaces skib er blevet sænket endnu engang, da det var på vej til Gaza. Rastapopoulos er forsvundet på en badeferie i Libanon. Og det hemmelige politi meddeler, at dygtigt politiarbejde endnu engang har forhindret et forestående terrorangreb. TV stiller om til Dupond og Dupont i Molenbeek.

(a suivre)
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Frank Madsen skrev:
Berti Stravonsky skrev:Her tænker jeg to ting. Enten skal Tintin & Co. afværge en miljøkatastrofe, eller også afværge en terrorhandling.
Tintin og Haddock spiller skak. Terry jagter katten. Nestor serverer caffelatte. Tintin spiller kongeindisk angreb (Barcza system). Kaptajnen kommer hurtigt i vanskeligheder. Pludselig kommer han med et udbrud og peger hvid i hovedet på vinduet bag Tintin. Tintin løber derover, mens Haddock lister en lille spids ned i sin kop og bytter rundt på et par brikker. Tintin kommer tilbage og undrer sig over brikkernes placering, men Haddock, der nu står til at vinde, bedyrer at han ikke har rørt noget. "Undtagen min kaffe, måske. Den er forbandet god!" Da Haddock skal til at sætte Tintin mat, kommer Terry og katten imidlertid og vælter hele spillet.

Haddock sætter sig gnavent hen i sofaen. Nestor tænder for fladskærmen. "Lidt nyheder vil måske adsprede Herren og hjælpe på hans humør ...?" Haddock mumler fornærmet, og TV News er fuld af den ene forfærdelige historie efter den anden: Greenpeaces skib er blevet sænket endnu engang, da det var på vej til Gaza. Rastapopoulos er forsvundet på en badeferie i Libanon. Og det hemmelige politi meddeler, at dygtigt politiarbejde endnu engang har forhindret et forestående terrorangreb. TV stiller om til Dupond og Dupont i Molenbeek.

(a suivre)
Købt.

Telefonen ringer. Det er ikke hos slagteren vrisser Nestor, og det bryder kaptajnen sig ikke om. Stadig sur efter det ødelagte parti, og det går ud over Nestor som får et fur.

Imens er Tintin voldsomt optaget af indslaget fra fladskærmen. Duponterne snakker vrøvlet om et forpurret terroranslag, men advarer også, fordi der er indsendt en trussel til en af landets største TV-stationer. En trussel som i kodesprog fortæller, at noget vil ske inden de tre måner bliver til to.

Tintin rynker brynene. Det minder ham om noget.

Og så får han en sms.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Uden helt at have gennemtænkt det, så tænker jeg at det kunne fedt fedt at smide lidt elektroniske gadgets ind over...

Frank nævner fladskærm. Super.

Jeg vil gerne have smartphones ind over også, og noget med sms'er.

Især fordi kaptajnen HADER den slags, men i en akut spidsbelastning må han selv ty til at sende en sms. Det kunne være voldsomt spændende og muligvis ret sjovt også.

Tænk videre, tak.
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Jakob »

Berti Stravonsky skrev:Uden helt at have gennemtænkt det, så tænker jeg at det kunne fedt fedt at smide lidt elektroniske gadgets ind over...

Frank nævner fladskærm. Super.

Jeg vil gerne have smartphones ind over også, og noget med sms'er.

Især fordi kaptajnen HADER den slags, men i en akut spidsbelastning må han selv ty til at sende en sms. Det kunne være voldsomt spændende og muligvis ret sjovt også.

Tænk videre, tak.
Det er allerede bedre nu end diverse piratudgaver :-)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kaptajnens syn er så dårligt, at han må have sine briller. Inden han når at finde dem, er Tintin allerede i fuldspring imod døren og den lækre sølvgrå Audi. Kaptajnen og Terry når lige akkurat at komme med, og sekvensen afsluttes med at Nestor kommer løbende med kaptajnens briller. For sent selvfølgelig.

I bilen svovler og bander kaptajnen. Spyttet står ud af kæften på ham.

Tintin kører så stærkt, at Terry nærmest kyles imod sædet.

HVORFOR HULEN SKAL DU KØRE SÅ STÆRKT, råber kaptajnen.

Den der SMS, svarer Tintin. Læs den.

Kaptajnen roder med smartphonen men kan intet se, da han ikke har sine briller.

De nærmer sig hastigt byen. Man ser Audien bagfra og i horisonten anes en større bys bygninger.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Spørgsmål:

Skal der introduceres en ny skurk, som vi så designer med karaktertræk vi finder, eller en SF de klassiske?

Selv kan jeg bedst lide en helt ny skurk.
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Jakob »

Lad os få en ny skurk der kan noget med elektronik. En ung konkurrent til Tournesol
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Ikke en Audi - en Ellert...
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Antaeus »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Ikke en Audi - en Ellert...
Den er død, så giv ham en Tesla.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg vil faktisk gerne holde fast i Audien. Den skal i brug senere...

Nå. Næste skridt. Hvad skal der ske?
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Erling G-P »

Berti Stravonsky skrev:Jeg vil faktisk gerne holde fast i Audien. Den skal i brug senere...
Sig nu ikke at de også har haft fat i dig med deres evindelige og allestedsværende product placement.. :wink:

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hehe.

Næsten. Vi har dog lige købt ny bil, dog ikke en Audi.

Men jeg så en lækker sag for et par uger siden. Den kostede... host host... 800.000 inklusive en masse lækkert.

Og jeg elsker lækkert.

Tilbage til Tintin'en.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Nu ved jeg ikke hvor holdbart eller idiotisk det lyder, men den terrorhandling, som skulle udgøre historiens klimaks, skulle have noget at gøre med Audien at gøre. Bagmanden er ingeniør, pisseklog og alt det der, og samtidig bims i roen. Han vil have hævn over sin tidligere chef, og dennes datter, som begge har fyret ham. Nu er han så forbistret, at der i samtlige Audier er noget teknologisk isenkram der, ved hjælp af en kode (eller noget andet, hjælp mig), kan få alle Audier til at eksplodere.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Tintin - Juletanker

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Hvorfor ikke Tesla? Så har du en rig olieproducent, der saboterer elbilerne osv. osv.
Om det skal være forklædt som terrorisme, ved jeg ikke.
Og i øvrigt har Hergé fortalt den historie i Det sorte guld.
Besvar