Tegneserierekorder

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af GoogaMooga »

Asger's Carlt er en søndagsside og skulle derfor syne af mere, Antaeus.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Vigan »

GoogaMooga skrev: 25. sep 2022, 12:10 Holdaway ville være fed at have hængende, også selv om det "kun" er en stribe.
Jeg har kun 10-15 originaltegninger (ud over alle dem i signerede albummer), men...
Modesty.jpg
(Normalt hænger den på væggen, men her har jeg lige taget den ned for lettere at kunne fotografere den. Og ja, den hænger skævt i rammen, men papiret er beskåret så tæt i den ene side, at det her er det nærmeste, jeg kan komme på vandret uden at ødelægge den ved at sætte tape på).
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Vigan skrev: 27. sep 2022, 08:36
GoogaMooga skrev: 25. sep 2022, 12:10 Holdaway ville være fed at have hængende, også selv om det "kun" er en stribe.
Jeg har kun 10-15 originaltegninger (ud over alle dem i signerede albummer), men...
Modesty.jpg
(Normalt hænger den på væggen, men her har jeg lige taget den ned for lettere at kunne fotografere den. Og ja, den hænger skævt i rammen, men papiret er beskåret så tæt i den ene side, at det her er det nærmeste, jeg kan komme på vandret uden at ødelægge den ved at sætte tape på).
"Kun" 10-15 originaler, det er trods alt en del.
Og Holdaway er jo en super tegner og samtidig fra min foretrukne tegneserie af alle, Modesty Blaise, så Holdaway er bestemt attraktive originaler selv om det ville noget mere attraktivt at de kom som hele sider. Jeg kan se din er fra The Magnified Man, jeg har også en enkelt Holdaway original.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Forsiden til "Tintin i Amerika" sælges for 2,16 millioner euro, en del under rekorden for tegneseriekunst
En originaltegning af tegneserieforfatter og -tegneren Hergé lavet til forsiden af ”Tintin i Amerika” er blevet solgt på en auktion for 2,16 millioner euro.

Beløbet svarer til omkring 16 millioner kroner.
Sælgeren af værket fra 1942 er en anonym belgisk samler.

Rekordholden er en tegning til forsiden af Tintin-eventyret ”Den Blå Lotus” fra 1936 - også af Hergé.
Den blev solgt for 3,2 millioner euro i 2021.


Tegningen til ”Tintin i Amerika” har været vist på udstillinger i Paris i 2009 og i Schweiz i 2010.
Den var vurderet til mellem 2,2 og 3,2 millioner euro.
Strengt taget er tegningen ikke den originale forside til ”Tintin i Amerika”.

Tegneseriealbummet blev først udgivet i 1932 med en anden forside og så i 1937 med en helt tredje.
Det var først i 1942, at ”Tintin i Amerika” fik den forside, albummet i dag er verdenskendt for.

Ovenstående er lidt udklip fra Jyllandsposten 11/02/2023 KL. 11:03 , hele artiklen kan læses her:
https://jyllands-posten.dk/kultur/ECE15 ... llionsalg/
tintin amerika.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Den Blå Lotus Original solgt for rekordsummen 3,2 millioner Euro.
Vi må hellere få rekorden med også.

Tintin, afleverede en fantastisk forside til sit femte album, »Den Blå Lotus«, til sin forlægger, Louis Casterman.

Illustrationen til albummet, der fulgte efter »Faraos cigarer« og foregår i Kina, var utrolig spændende og smuk og blandt andet udstyret med en ildrød, kinesisk drage, kinesiske skrifttegn og to vaser – i den ene af dem sidder Tintin og hans hund Terry, der kigger dragen i øjnene. Men der var et problem: Den mangefarvede tegning var alt for dyr at reproducere.

Torsdag blev tegningen på 34x34 centimeter solgt på en kunstauktion hos auktionshuset Artcurial i Paris, og prisen endte på 3,2 millioner euro, svarende til 23,8 millioner kroner, hvilket er rekord for et kunstværk af Hergé, skriver franske og engelske medier.

Ovenstående er klip fra en artikel i Berlingske fra Fredag d. 15. januar 2021, kl. 13.38, hele artiklen kan ses her:
https://www.berlingske.dk/aok/original- ... is-i-paris
Tintin Blå Lotus original.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Vigan skrev: 27. sep 2022, 08:36
GoogaMooga skrev: 25. sep 2022, 12:10 Holdaway ville være fed at have hængende, også selv om det "kun" er en stribe.
Jeg har kun 10-15 originaltegninger (ud over alle dem i signerede albummer), men...
Modesty.jpg
(Normalt hænger den på væggen, men her har jeg lige taget den ned for lettere at kunne fotografere den. Og ja, den hænger skævt i rammen, men papiret er beskåret så tæt i den ene side, at det her er det nærmeste, jeg kan komme på vandret uden at ødelægge den ved at sætte tape på).
Når vi er ved Holdaway originaler, så må den her (stribe 3) være en af de mest eftertragtede.
3.jpeg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Vigan »

Antaeus skrev: 7. apr 2023, 13:24Når vi er ved Holdaway originaler, så må den her (stribe 3) være en af de mest eftertragtede.

3.jpeg
Er det den, du har? 8)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Vigan skrev: 7. apr 2023, 17:48
Antaeus skrev: 7. apr 2023, 13:24Når vi er ved Holdaway originaler, så må den her (stribe 3) være en af de mest eftertragtede.

3.jpeg
Er det den, du har? 8)
Gid det var.
Jeg købte min af Hartung engang for mange år siden på Copenhagen Comics.
Desværre havde han på det tidspunkt ikke nogle af de rigtig gode, nærbillede af Modesty, så jeg valgte en hvor jeg fik dem alle på lidt på afstand.
Jeg synes det var det bedste til prisen og er ganske godt tilfreds selv om jeg gerne vil have en af de rigtig gode.

Hvad mon stribe 3 koster i dag?
Jeg tror den i hvert fald koster 40.000 kr., måske mere.

Her er min original, billedet yder slet ikke originalen retfærdighed, originalen er meget klar og tydelig i stregen.
Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar