Tegneserierekorder

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Dyreste Tintin original forsidekunst (og forsider generelt) 2,5 millioner Euro
Tintin Den Mystiske Stjerne (1942)
Skærmbillede 2020-05-02 kl. 00.19.06.png
https://news.artnet.com/market/tintin-s ... ion-244955

Her nævnes en top 10, men der mangler flere Tintin forsider.
https://firewireblog.com/2018/10/07/top ... -book-art/

Tintin
https://luxuothailand.com/featured/auct ... ecord.html
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Gimli »

Så hellere et seperart bibliotek til min samling :lol:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Dyreste Tegneserie
Amazing Fantasy #15 med den første Amazing Spider-Man historie er solgt for $3,6 millioner på auktion hos Heritage den 9. sep. 2021.

https://www.hollywoodreporter.com/movie ... 235010420/

spider.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Robin »

Så blev en originalside også solgt for et pænt stort beløb:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60002289


IMG_1151.JPG

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg tvivler på, at det er rigtige tegneseriefans, der betaler disse uhyrlige summer. De har ikke råd til sådan noget, og selv, hvis de havde, ville de nok hellere købe en hulens masse silver age runs i stedet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev: 18. jan 2022, 17:38 Så blev en originalside også solgt for et pænt stort beløb:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60002289



IMG_1151.JPG


mvh.
Så er vi oppe i Tintin original priser, spændende.
Jeg sætter lige prisen ind og lidt af teksten, hvis linket pludselig ikke virker mere:
A single comic book page from a 1984 issue of Spider-Man - which debuted the now-iconic black costume - has been sold at auction for $3.36m (£2.5m).
The work was drawn by Mike Zeck and featured on page 25 of Marvel Comics' Secret Wars no 8.
The artwork was sold at auction in Dallas, Texas, for more than ten times its original opening bid.
Senest rettet af Antaeus 18. jan 2022, 22:55, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 18. jan 2022, 18:19 Jeg tvivler på, at det er rigtige tegneseriefans, der betaler disse uhyrlige summer. De har ikke råd til sådan noget, og selv, hvis de havde, ville de nok hellere købe en hulens masse silver age runs i stedet.
Jeg kender nogle de er gået mere over til at samle originalkunst fremfor deres tidligere prioritet, som først og fremmest var tegneserier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Robin »

Antaeus skrev: 18. jan 2022, 22:51
Robin skrev: 18. jan 2022, 17:38 Så blev en originalside også solgt for et pænt stort beløb:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60002289



IMG_1151.JPG


mvh.
Så er vi oppe i Tintin original priser, spændende.
Jeg sætter lige prisen ind og lidt af teksten, hvis linket pludselig ikke virker mere:
A single comic book page from a 1984 issue of Spider-Man - which debuted the now-iconic black costume - has been sold at auction for $3.36m (£2.5m).
The work was drawn by Mike Zeck and featured on page 25 of Marvel Comics' Secret Wars no 8.
The artwork was sold at auction in Dallas, Texas, for more than ten times its original opening bid.
Superfint, A.!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 588
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af ovemunk »

Carsten Søndergaard skrev: 23. apr 2017, 01:21 Hvad er det, der gør, at den slags verdensfjerne oplysninger bliver ved at være så fascinerende, at de konstant bliver kolporteret? Det er i sin essens lidt ligesom beretninger om mennesker, der er født med to hoveder eller tre arme, ikke? Men her er trods alt tale om nogle (forskruede?) mennesker med alt, alt, alt for mange penge, der tilsyneladende, efter alt at dømme, formentlig selv træffer en beslutning om at anskaffe noget, som ingen andre har. Hvad er der så fascinerende ved at gøre det (min pik er større end din pik / min far er stærkere end din far?), og hvad er der så fascinerende ved at falde i svime over det (bare det var mig?)?

Jeg spørger af nysgerrighed, fordi det forekommer mig så ligegyldigt. Og som noget, der angår virkelig, virkelig få mennesker.

Jeg ved godt, at jeg selv har redigeret den danske Guinness Rekordbog i flere år. Men jeg har stadig traumer over det her mange år senere.
Der er jo flere pendanter til den slags sygelig samlermani. Inden for musikverdenen er det en kendt sag at der ligger flere Stradivarius violiner i bankbokse hvor de aldrig bliver brugt, man mener også at en af Paul McCartneys første El-basser ligger i en boks hos en Japansk samler.
Samlermani eller rettere besiddertrang kan ikke forklares rationelt.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan godt lide at Carsten slet ikke kan lide den slags oplysninger, men følger godt med og har skrevet en del indlæg, så lidt interesse tænker jeg der må være.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 24. sep 2022, 21:44 Jeg kan godt lide at Carsten slet ikke kan lide den slags oplysninger, men følger godt med og har skrevet en del indlæg, så lidt interesse tænker jeg der må være.
Ha ha, du har ret, der er noget selvmodsigende i det. Men interessen går ikke på skyhøje priser eller sjældenhedsgrad, men på den menneskelige adfærd.
ovemunk skrev: 24. sep 2022, 16:04Samlermani eller rettere besiddertrang kan ikke forklares rationelt.
Det er måske det, der pirrer mig. At der ikke er nogen forklaring. Måske kan noget tilsvarende gøre sig gældende for samlere; at det pirrer dem, uden at der egentlig er (eller behøver at være) nogen forklaring.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Asger Pedersen »

Carsten Søndergaard skrev: 25. sep 2022, 01:15
Antaeus skrev: 24. sep 2022, 21:44 Jeg kan godt lide at Carsten slet ikke kan lide den slags oplysninger, men følger godt med og har skrevet en del indlæg, så lidt interesse tænker jeg der må være.
Ha ha, du har ret, der er noget selvmodsigende i det. Men interessen går ikke på skyhøje priser eller sjældenhedsgrad, men på den menneskelige adfærd.
ovemunk skrev: 24. sep 2022, 16:04Samlermani eller rettere besiddertrang kan ikke forklares rationelt.
Det er måske det, der pirrer mig. At der ikke er nogen forklaring. Måske kan noget tilsvarende gøre sig gældende for samlere; at det pirrer dem, uden at der egentlig er (eller behøver at være) nogen forklaring.
Den (pladder)psykologiske og biologiske forklaring er vel, at da vi var kommet ned fra træerne, var det dem, der samlede (overskydende fødeemner), som overlevede vinteren. Og den del af hjenen, der styrer det, skelner nok ikke mellem tingene. Jeg er selv hårdt ramt af samleri. Vandt jeg 327 millioner i eurolotto, ville jeg sikkert osse investere i Action Comics #1 og Tintin-originaler. Nu har jeg AA&Co nr. 1 og en Carlt original søndagsside, og det er jo osse fint… :D
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af Antaeus »

Asger Pedersen skrev: 25. sep 2022, 08:53
Carsten Søndergaard skrev: 25. sep 2022, 01:15
Antaeus skrev: 24. sep 2022, 21:44 Jeg kan godt lide at Carsten slet ikke kan lide den slags oplysninger, men følger godt med og har skrevet en del indlæg, så lidt interesse tænker jeg der må være.
Ha ha, du har ret, der er noget selvmodsigende i det. Men interessen går ikke på skyhøje priser eller sjældenhedsgrad, men på den menneskelige adfærd.
ovemunk skrev: 24. sep 2022, 16:04Samlermani eller rettere besiddertrang kan ikke forklares rationelt.
Det er måske det, der pirrer mig. At der ikke er nogen forklaring. Måske kan noget tilsvarende gøre sig gældende for samlere; at det pirrer dem, uden at der egentlig er (eller behøver at være) nogen forklaring.
Den (pladder)psykologiske og biologiske forklaring er vel, at da vi var kommet ned fra træerne, var det dem, der samlede (overskydende fødeemner), som overlevede vinteren. Og den del af hjenen, der styrer det, skelner nok ikke mellem tingene. Jeg er selv hårdt ramt af samleri. Vandt jeg 327 millioner i eurolotto, ville jeg sikkert osse investere i Action Comics #1 og Tintin-originaler. Nu har jeg AA&Co nr. 1 og en Carlt original søndagsside, og det er jo osse fint… :D
En AA&Co. nr. 1 og en Carlt original er jo også mægtig fine. Og lige det ekstra nyk op og vel nærmest lidt af en hellig gral?
Har du din Carlt original indrammet og oppe at hænge så du kan nyde den hver dag?

Og når vi nu taler størrelse og originaler så vil jeg gerne samle Paul Murry og Romano Scarpa originaler samt Jim Holdaway da de har en særlig plads i mit hjerte, helt fra barndommen, og da de også er til at komme til rent økonomisk. Men jeg er kommet lidt fra Romano Scarpa igen fordi originalerne kun er halv størrelse af en Paul Murry original. Så Paul Murry originalerne syner af mere og er langt mere imponerede på væggen og dermed også meget lettere at se. Så jeg føler at jeg får langt mere for pengene ved en Paul Murry original vs en Romano Scarpa original. Jim Holdaways Modesty Blaise er striber og de har også lidt samme problem, de syner ikke af så meget som en hel side. Jeg går ud fra at det er det samme med din Carlt? I øvrigt en tegneserie jeg aldrig har læst og kender meget til.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af GoogaMooga »

Holdaway ville være fed at have hængende, også selv om det "kun" er en stribe.
Senest rettet af GoogaMooga 25. sep 2022, 12:13, rettet i alt 2 gange.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tegneserierekorder

Indlæg af GoogaMooga »

Hvis jeg vandt en jackpot, ville jeg aldrig købe et Action #1. Og da slet ikke et AA & Co #1. Jeg ville ikke turde røre ved dem. Det må være belastende at eje så værdifulde hæfter. Nej tak. Til gengæld ville jeg udgive "Valhardi", og muligvis forære dem væk gratis!
Senest rettet af GoogaMooga 25. sep 2022, 12:11, rettet i alt 1 gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar