De der westerns...

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: De der westerns...

Indlæg af Antaeus »

ovemunk skrev:
Robin skrev: Den har jeg fuldstændig svedt ud. Jeg var vild med Thunderbirds dukkeserien, men denne her var også god! Tex Tucker med de fire magiske fjer, mand! Lørdag eftermiddag må det have været.

mvh.
Jeg havde fuldstændig svedt den ud indtil jeg så en dokumentat om Thunderbirds og Gerry Anderson, der blve der vist et par klip fra den først i programmet og "bing" så var jeg tilbage i barndommen igen.Tror du har ret med Lørdag eftermiddag.
Ud over Thunderbirds tv-serien (som jeg i øvrigt aldrig har set) så skal man huske tegneserien Thunderbirds og Century 21, som jeg heller ikke har læst endnu, men indkøbt fordi Frank Bellamy brillerer i dem.
Billede
Billede
Billede
Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: De der westerns...

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus, jeg har ikke fået købt Thunderbirds endnu. Overlapper de med Century 21, har du sammenlignet?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: De der westerns...

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Antaeus, jeg har ikke fået købt Thunderbirds endnu. Overlapper de med Century 21, har du sammenlignet?
Der er overlap, hvor meget ved jeg ikke. Jeg har ikke tjekket.
Century 21 er bedre skanning når man sammenligner samme historier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: De der westerns...

Indlæg af Robin »

GoogaMooga skrev:Blev Thunderbirds vist i dansk TV i 60erne?
Jeg husker kun Flintstones fra min tidlige barndom (forlod DK i 1967)
Thunderbirds var på dansk TV lørdag eftermiddag. Kan ikke huske året, men jeg er jo født i 1956, måske sommeren 67 eller 68. Er Centurry 21 og Thunderbirds tegneserien det samme, siden der kan være tale om overlap. Jeg troede det var to forskellige serier.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: De der westerns...

Indlæg af ovemunk »

Robin skrev: Thunderbirds var på dansk TV lørdag eftermiddag. Kan ikke huske året, men jeg er jo født i 1956, måske sommeren 67 eller 68. Er Centurry 21 og Thunderbirds tegneserien det samme, siden der kan være tale om overlap. Jeg troede det var to forskellige serier.

mvh.
Jeg kan heller ikke huske det præcise år men 67-68 masser meget godt. Der blev ikke vist ret mange episoder, jeg tror DR blev lidt skræmt af al merchandisen der fulgte med serien.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: De der westerns...

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev:
GoogaMooga skrev:Blev Thunderbirds vist i dansk TV i 60erne?
Jeg husker kun Flintstones fra min tidlige barndom (forlod DK i 1967)
Thunderbirds var på dansk TV lørdag eftermiddag. Kan ikke huske året, men jeg er jo født i 1956, måske sommeren 67 eller 68. Er Centurry 21 og Thunderbirds tegneserien det samme, siden der kan være tale om overlap. Jeg troede det var to forskellige serier.

mvh.
Century 21 har osse andre ting.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: De der westerns...

Indlæg af smfan »

ovemunk skrev:
Robin skrev: Thunderbirds var på dansk TV lørdag eftermiddag. Kan ikke huske året, men jeg er jo født i 1956, måske sommeren 67 eller 68. Er Centurry 21 og Thunderbirds tegneserien det samme, siden der kan være tale om overlap. Jeg troede det var to forskellige serier.

mvh.
Jeg kan heller ikke huske det præcise år men 67-68 masser meget godt. Der blev ikke vist ret mange episoder, jeg tror DR blev lidt skræmt af al merchandisen der fulgte med serien.
Omkring 67 passer meget godt. Serien gik i SM i de første år, og det startede vist i 66
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: De der westerns...

Indlæg af Robin »

Det var i nr. 9, 10 og 12, vist.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: De der westerns...

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg tror, at litteraturkritikeren Christian Johannes Idskov skal have sine skolepenge igen.

Eller også skal han røbe, hvad det er for westerntegneserier, der "hele vejen op gennem 1800- og næsten hele 1900-tallet" afbildede et "markedskapitalistisk paradis med lov og orden" og var "fantasier fra fiktionens verden", der ifølge ham er skyld i de sidste 25 års ørkenkrige.

Som han hævder i lørdagens Politiken.

lol. Og lol

Nå ja, og så skal han lære at stave til "tegneserier" :mrgreen:
Vedhæftede filer
Westerns-Politiken.jpg
Westerns-Politiken2.jpg
Besvar