Steve Canyon læseklub - 2018

Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af D@niel »

Super, Superboy! Ja, det er betragteligt lettere at læse end IDWs. Synd at Kitchen Sink ikke lavede søndagssiderne i farver (og endnu mere synd, at de kun udgav en lille del), men eller ser det godt ud. Nu trænger jeg godt nok til nye briller, men jeg synes altså, at IDW er noget småt.
Jostein Hansen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22. nov 2017, 19:54

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af Jostein Hansen »

Denne utgaven ser leservennlig ut.

Samtidig teller søndagssidene i fargeutgavene fra IDW ganske mye.
Hver gang jeg blar om til ukens syvende seriestripe åpenbarer ukens høydepunkt seg.

Tenk dere Prins Valiant eller Lance søndagssider i sort/hvitt, det blir ikke helt det samme.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af D@niel »

To album inde men nu er jeg gået i stå. Kan godt li' Caniff men efter Terry sidste år, er jeg fed up med The Rembrandt of Comics. Jeg har alt for meget andet, der skal læses (;
Karl-E. skrev:I den sidste uges tid har jeg fået læst 1ste bind. Så jeg vil lige høre hvor langt andre er? Kunne godt tænke mig at diskutere flg.: "løse tråde" - et "famlende" persongalleri - kvindesyn i perioden.
Er folk med så man kan starte noget op nu? 8)
Jeg synes, at personerne efterhånden falder på plads eller? Men der er mange at holde styr på. Med hensyn til hovedpersonen så synes jeg, at han er sej nok. Total machoman, der fører sig frem.

Kvindesyn er sjovt. For Caniff er der i hvert fald en vis stolthed over nogle af dem :D Det fik mig også til at tænke på den ligestillingsorienterede Jack Kirby. På første side i hans Challengers of the Unknown anpriser han lige 4 kvindelige helte, inden han går til mændene. Kirby, det gode menneske.
cotu_2.jpg
Vedhæftede filer
cotu_1.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev: Det fik mig også til at tænke på den ligestillingsorienterede Jack Kirby. På første side i hans Challengers of the Unknown anpriser han lige 4 kvindelige helte, inden han går til mændene. Kirby, det gode menneske.
cotu_2.jpg
Den fik jeg jo også bestilt på din anbefaling og den ligger lige nu på hylden og venter. Umiddelbart ligner det noget jeg tror jeg vil kunne lide.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af D@niel »

Antaeus skrev:Umiddelbart ligner det noget jeg tror jeg vil kunne lide.
Det tror jeg da, du kan :D

Caniff døde 3. april 1988. Han havde skrevet/tegnet forud, så der var materiale til aviserne indtil 4. juni 1988. Det er 30 år siden i overmorgen.
sidste steve canyon daily 4. juni.jpg
sidste steve canyon sunday 6. juni.jpg
Hail Caniff!
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af Karl-E. »

D@niel skrev:To album inde men nu er jeg gået i stå. Kan godt li' Caniff men efter Terry sidste år, er jeg fed up med The Rembrandt of Comics. Jeg har alt for meget andet, der skal læses (;
Karl-E. skrev:I den sidste uges tid har jeg fået læst 1ste bind. Så jeg vil lige høre hvor langt andre er? Kunne godt tænke mig at diskutere flg.: "løse tråde" - et "famlende" persongalleri - kvindesyn i perioden.
Er folk med så man kan starte noget op nu? 8)
Jeg synes, at personerne efterhånden falder på plads eller? Men der er mange at holde styr på. Med hensyn til hovedpersonen så synes jeg, at han er sej nok. Total machoman, der fører sig frem.

Kvindesyn er sjovt. For Caniff er der i hvert fald en vis stolthed over nogle af dem :D Det fik mig også til at tænke på den ligestillingsorienterede Jack Kirby. På første side i hans Challengers of the Unknown anpriser han lige 4 kvindelige helte, inden han går til mændene. Kirby, det gode menneske.
]
M.h.t. "kvindesynet"; Det jeg finder besynderligt er at Caniff introducerer den ene stærke kvinde efter hinanden, spændende personligheder! Men i samme øjeblik de forelsker sig, forvandles de til handlingslammede, lallende skolepige som Canyon, eller andre mænd skal redde ud af suppedasen. :?

Jeg er vist lidt underlig, jeg har fået læst alle 8 bind, synes den ene side tager den anden når først jeg går i gang. Det er så nok gået lidt ud over læsningen af andre ting (er kommet bagud med DC-udgivelserne) :)
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af D@niel »

Ah ja, på den måde, det rigtig nok, deres stolthed svinder en del, når den rigtige mand er i nærheden :) Om det er tidens syn, eller det bare er Caniffs egen opfattelse, skal jeg ikke kunne sige, men det var lidt det samme i Terry. Vildt at du har læst alt. Jeg bliver lige nødt til at læse nogle andre ting, men jeg skal nok komme tilbage til Canyon senere.
Jostein Hansen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22. nov 2017, 19:54

Re: Steve Canyon læseklub - 2018

Indlæg af Jostein Hansen »

Skal straks starte lesingen av Steve Canyon volum 7, fra årene 1959-1960.
Gleder meg til å dykke ned i intriger omkring kald krig og spioner og se nærmere på hvorfor kritikerne ofte har en overfladisk gjennomgang av denne spennende perioden i Steve Canyon-kronologien.
Caniffs politiske interesser ved inngangen til 60-tallet ble nok tillagt for stor vekt...

Spesielt med tanke på hvor bra volum 6 var, er forventningene store.
I boken fra årene 1957-1958, PRINCESS IN EXILE, er det flere høydepunkter, i første rekke disse:

MIZZOU AND THE WAR GAMES - i utgangspunktet en uskyldig øvelse fra The US Air Force og marinen utvikler seg til en jakt på en spesiell spion i trenchcoat (og ingenting under) og en virkelig fare fra øst. Miss Mizzou (som bla gjorde en stor rolle i en glimrende episode med handling fra Canada, fra slutten av 1954, se volum 4 fra IDW eller Klassikerserien: Steve Canyon 1947-1954). Dramatisk og meget fascinerende høk over høk plott.

SAVANNAH GAY'S EX - Savanah gjør comeback fra forrige bind og er den (foreløpig) rake motsetning til strålende kvinneskikkelser i Steve Canyon-universet. Den mørkhårede skuespilleren lar seg ikke vippe av pinnen og holder fast på sin overlegne og dominerende rolle som "fallen engel". Merkelig nok klarer ikke Steve å gjennomskue henne, kanskje flygeren spiller for galleriet, eller er det Savannahs innsats for krigsveteranene som gjør ham myk?
Bob Hope gjør en gjesterolle, i en episode som både engasjerer med et sosialt budskap og reiser flere spørsmål om moral og glamourmodellenes rolle.

Spesielt Milton Caniffs varierte plott og voksne dialoger er imponerende i denne boken.
Besvar