Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

Nu hvor bind 2 af Sussi Bechs Samlede Værker, “Aida Nur”, er sendt af sted til trykkeriet, er vi på forlaget så småt gået i gang med overvejelserne vedrørende bind 3, der udkommer til oktober. Det vil indeholde de første tre album i Sussi Bechs serie om “Nofret”.

Det bliver første gang, publikum vil kunne opleve Sussi farvelægning af bind 1, “Flugten fra Babylon”, sådan som Sussi oprindeligt havde tænkt sig den.

Det kan du læse (og se) mere om på Forlaget Eudors blog:

https://www.eudor.dk/sussi-bechs-samled ... nes-paany/
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af D@niel »

Vild historie med den der farvelægning af 86 versionen. Jeg har første bind og er sikker køber af de følgende.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

D@niel skrev:Vild historie med den der farvelægning af 86 versionen. Jeg har første bind og er sikker køber af de følgende.
Lyder godt. Der er foreløbig planlagt 7 bind i Sussi Bechs Samlede Værker, heraf 4 med de 12 første Nofret-historier.
Sussi-Bechs-Samlede-Værker.jpg
Her er et eksempel på en side i 1986-versionen og i nyindscannet udgave, som den bliver i samleværket:

Billede

Billede
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

Nofret 1.JPG
Vi fandt Sussis farvelægninger til Nofret bind 1 i tre forskellige kasser i arkivet og en stor brun pakke med alle originaltegningerne. Nu er de scannet ind og skal samles og retoucheres.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af D@niel »

Superfedt billede af scanningerne, tak. Det er megagod stil, at du lægger sådanne billeder op. Jeg har iøvrigt bemærket at visse enkeltindivider har mulighed for at uploade væsentligt større billeder end andre, man bliver jo helt misundelig :wink:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

D@niel skrev:Superfedt billede af scanningerne, tak. Det er megagod stil, at du lægger sådanne billeder op. Jeg har iøvrigt bemærket at visse enkeltindivider har mulighed for at uploade væsentligt større billeder end andre, man bliver jo helt misundelig :wink:
Tak. :-)

På forlagets facebook-side er der nogle eksempler på, hvordan den nyindscannede streg og Sussis farvelægning bliver samlet i Photoshop. Det er lidt af et pillearbejde, men resultatet bliver godt:

https://www.facebook.com/forlageteudor/ ... 8288548087

Vi er nået til side 24. Her kan man se albumudgaven fra 1986 (t.v.) og den nyscannede udgave fra 2018 (t.h.).
Nofret-side-24.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

Untitled-1.jpg
19. marts gik vi i gang med at indscanne Sussis originaltegninger og farvelægninger fra 1985 til Nofret bind 1, "Flugten fra Babylon". Dem har vi nu brugt nogle uger på at få til at passe sammen og retouchere de steder, hvor det var nødvendigt. Men nu er vi færdige og resultatet bliver flot.

Til efteråret kan du opleve "Flugten fra Babylon" i de farver, Sussi oprindeligt havde forestillet sig tegneserien i, når vi udgiver 3. bind af "Sussi Bechs Samlede Værker" med de tre første bind i Nofret-serien.

Læs mere om Sussi Bechs Samlede Værker på http://www.eudor.dk og bestil bind 2, "Aida Nur", for kun 300 kr. inkl. forsendelse og signatur på post@eudor.dk (og 550 kr., hvis du vil have bind 1, "Dalila den Drevne", med i samme ombæring).

Her kan man følge processen:

Sussis originaltegning:
Nofret-1-urenset-streg-side-13.jpg
Streg renset for blå skitsestreger:
Nofret-1-renset-streg-side-13.jpg
Sussis farvelægning:
Nofret-1-FARVE-urenset-13.jpg
Streg + farve samlet og retoucheret:
Nofret-1-side-13-SAMLET.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Jack J »

Rigtig fedt, at I genudgiver dem i bedre stand. Er der mulighed for, at "Zainab" også udkommer. Jeg har på fornemmelsen, at den ikke er genoptrykt siden IP's førsteoplag. Mit eget ex er en gammelt biblioteksudgave.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af D@niel »

Bestilt og betalt med mobilepay. Og jeg må igen nævne, at I har en storartet måde at vise varene frem på. De der scanninger af alle sider, det ser super fedt ud. Og unikt blandt alle forlag, jeg er stødt på. Og så viser I også lige alle forsider på alle fremtidige samleudgaver. Det har jeg heller ikke set andre forlag gøre før jer. Tak for en alternativ tilgang!
Vedhæftede filer
Sussi Bechs Samlede Værker.jpg
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

D@niel skrev:Bestilt og betalt med mobilepay. Og jeg må igen nævne, at I har en storartet måde at vise varene frem på. De der scanninger af alle sider, det ser super fedt ud. Og unikt blandt alle forlag, jeg er stødt på. Og så viser I også lige alle forsider på alle fremtidige samleudgaver. Det har jeg heller ikke set andre forlag gøre før jer. Tak for en alternativ tilgang!
Tak og velbekomme! :-)
Jack J skrev:Rigtig fedt, at I genudgiver dem i bedre stand. Er der mulighed for, at "Zainab" også udkommer. Jeg har på fornemmelsen, at den ikke er genoptrykt siden IP's førsteoplag. Mit eget ex er en gammelt biblioteksudgave.
Bind 7 bliver et opsamlingsalbum, der indeholder bl.a. "Zainab" og "De gyldne Svaner".

"Zainab" eksisterer i 2. oplag. 1. oplaget på 10.000 blev nemlig udsolgt på få uger, hvorefter der blev trykt 5.000 mere. Det er også udkommet i Norge.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

Så er der foreløbig scannet 11,4 Gb ekstramateriale til Sussi Bechs Samlede Værker og vi finder stadig mere i arkiverne. Noget af det kommer med i bind 3, der udkommer i oktober. Bind 3 indeholder de tre første Nofret-historier, der kom i årene 1986-88. Sussi har besvaret den første byge af spørgsmål om, hvordan Nofret-serien startede.

Du kan forudbestille det (signeret) for 350 kr. + forsendelse 50 kr. på email nofret@eudor.dk

Du kan også stadig nå at bestille de to første bind på http://www.eudor.dk.
sussibech-ekstramateriale.png
Sussi-Bechs-samlede-værker-3-Nofret.jpg
Sussi-Bechs-samlede-værker-3-Nofret.jpg (216.19 KiB) Vist 2729 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

Pyha! 184 sider scannet, skrevet, tekstet, redigeret og layoutet - nu mangler vi bare korrekturen, som Camilla har lovet at se på i morgen, inden vi sender Sussi Bechs samlede værker bd. 3 til trykkeriet i Ungarn fredag. Dette bind indeholder de 3 første Nofret-historier + 34 siders ekstramateriale! Udkommer 26. oktober op til Bogmessen i Bella Center. Forudbestil på nofret@eudor.dk – og bestil de to første bind med "Dalila den Drevne" og "Aida Nur", mens de stadig kan fås! Bind 1 er tæt på udsolgt i 1. oplag.

http://www.eudor.dk
Untitled-1.jpg
Aida-Nur+Dalila+Nofret-forside-3D.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8454
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Frank Madsen »

Så er der kommet prøvetryk på 3. bind af Sussi Bechs Samlede Værker, "Nofret - Samlede historier I". Udkommer 25. oktober. Kan forudbestilles på post@eudor.dk



Til Karl-Erik og andre, der måtte være bekymret over, om rygteksten flugter med tidligere bind, så vil jeg lige vise dette billede, som trykkeriet sendte mig i går:
image001.png
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det der, Franke, det er topklasse.

Hils fruen
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Sussi Bechs Samlede Værker 3: Nofret

Indlæg af Karl-E. »

Frank Madsen skrev: Til Karl-Erik og andre, der måtte være bekymret over, om rygteksten flugter med tidligere bind, så vil jeg lige vise dette billede, som trykkeriet sendte mig i går:
image001.png
Jo tak, men det er bare vigtigt (i hvert fald for mig) at der er styr på den slags, hvis man da vil ha' mig til at købe den samme tegneserier mere end én gang! :wink: Nå, men under alle omstændigheder henter jeg den på jeres stand til CC, så kan jeg også plage Sussi for en fin tegning i den! 8)
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Besvar