Min tegner top 10

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Min tegner top 10

Indlæg af Antaeus »

redneck skrev:
Antaeus skrev: Personligt kan jeg fx bedre lide hans streg end Jijés i Luftens Ørne. Men jeg er bestemt ikke glad for den overgjorte slap-stick-komik, som der er meget mere af i Uderzos version fremfor Jijé version. Her foretrækker jeg klart Jijé. Til gengæld fungerer det perfekt i Asterix så længe Goscinny var forfatter.
Enig. Hvilket jo leder hen til næste top 10: de bedste tegnere, der både har tegnet i realistisk og ikonografisk streg. Giraud/Moebius, Uderzo, Derib, ...?
Antaeus skrev:I ovenstående lyder det som om du sætter mere pris på Uderzo fremfor Franquin på grund af historierne, men den her liste handler om tegnerne? Personligt mener jeg ikke du har ret med hverken tegninger eller historier, men det er i princippet ligegyldigt, det er din liste.
Njah, jeg prøver vist bare at sige, det kan være svært at adskille 100% - og hvis man så sidder med to tegnere, der begge rangerer højt, så har det måske spillet ind, at jeg som helhed mener, der er mere gods i Asterix end i Splint & Co.
Men så skal du jo lige huske Vakse Viggo, Sjarly og Sorte Sider også :wink:
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Min tegner top 10

Indlæg af GoogaMooga »

Karl-E. skrev:Ikke let det her! Kan ikke, Laver sgu' 2 lister: :)
I morgen kan det se anderledes ud :?

US Avisserier:
1) Will Eisner (Spirit)
2) Hal Foster (Prins Valiant)
3) Milton Caniff (Terry and The Pirates, Steve Canyon)
4) Walt Kelly (Pogo)
5) Alex Raymond (Rip Kirby)
6) George McManus (Gyldenspjæt)
7) Bill Waterson (Steen og Stoffer)
8. Al Capp (Li'l Abner)
9) Winsor McCay (Little Nemo)
10) Percy Crosby (Skippy)
Fin liste dér, Karl E., men afgrænset. Som avisliste er den så god som nogen liste.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Min tegner top 10

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev: Fin liste dér, Karl E., men afgrænset. Som avisliste er den så god som nogen liste.
Hvad så med den anden liste? Mon der er flere end 3 der kan få "The Googa Stamp of Approval"? :D
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Min tegner top 10

Indlæg af GoogaMooga »

Karl-E. skrev:
GoogaMooga skrev: Fin liste dér, Karl E., men afgrænset. Som avisliste er den så god som nogen liste.
Hvad så med den anden liste? Mon der er flere end 3 der kan få "The Googa Stamp of Approval"? :D
Din anden liste har i hvert fald syv navne, jeg ville bruge tid på, er jeg så alsidig nok? ;)

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Min tegner top 10

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev:
Karl-E. skrev:
GoogaMooga skrev: Fin liste dér, Karl E., men afgrænset. Som avisliste er den så god som nogen liste.
Hvad så med den anden liste? Mon der er flere end 3 der kan få "The Googa Stamp of Approval"? :D
Din anden liste har i hvert fald syv navne, jeg ville bruge tid på, er jeg så alsidig nok? ;)

Billede
Nix! Jeg giver ikke op på dig før du lærer at elske....hmm, lad mig se....Sean Murphy, Tim Sale og Sean Phillips (eller er det Eduardo Risso).......gætter jeg rigtigt? 8)
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Min tegner top 10

Indlæg af GoogaMooga »

Karl-E. skrev: Nix! Jeg giver ikke op på dig før du lærer at elske....hmm, lad mig se....Sean Murphy, Tim Sale og Sean Phillips (eller er det Eduardo Risso).......gætter jeg rigtigt? 8)
Du gættede rigtigt første gang. Risso har jeg vist noget af (Punisher?), og skal da tjekke hans Torpedo 1972.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar