Danskernes forhold til Golden Age comic books

Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev:Som i enhver epoke - guld, atom, sølv, bronze, er der nogle fyrtårne og en masse hacks. Hvor har jeg nogensinde skrevet, at jeg dyrker GA tegnerne over en bred kam? Venligst citér mig korrekt, stråmandsargumenter er spild af tid og trættende.
Åh så slap dog a'!
Hvis ikke du vil have modspil så sig det dog klart! :evil:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af GoogaMooga »

Karl-E. skrev:
GoogaMooga skrev:Som i enhver epoke - guld, atom, sølv, bronze, er der nogle fyrtårne og en masse hacks. Hvor har jeg nogensinde skrevet, at jeg dyrker GA tegnerne over en bred kam? Venligst citér mig korrekt, stråmandsargumenter er spild af tid og trættende.
Åh så slap dog a'!
Hvis ikke du vil have modspil så sig det dog klart! :evil:
Jeg slapper af, men gider ikke tilbagevise noget, jeg ikke har skrevet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev:
Karl-E. skrev:
GoogaMooga skrev:Som i enhver epoke - guld, atom, sølv, bronze, er der nogle fyrtårne og en masse hacks. Hvor har jeg nogensinde skrevet, at jeg dyrker GA tegnerne over en bred kam? Venligst citér mig korrekt, stråmandsargumenter er spild af tid og trættende.
Åh så slap dog a'!
Hvis ikke du vil have modspil så sig det dog klart! :evil:
Jeg slapper af, men gider ikke tilbagevise noget, jeg ikke har skrevet.[/quote

Når du spammer facebooklister med inferiøre GA-navne men glemmer de sande mestre fra tiden, taler det sit klare sprog!
....og så gider jeg ikke "bøvse" mere i denne sag. :roll:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af GoogaMooga »

Karl E, du har gennem længere tid haft et problem med mig. Jeg har ikke noget problem med dig, du kan mene, hvad du vil om tegneserier. Men jeg er træt af dine små nålestik rettet mod mig, afsluttet med et "wink" til de andre. Træt af at tilbagevise ting, jeg ikke har sagt, og anklager, der ikke har hold i virkeligheden.

Jeg gider ikke engang kommentere dit sidste svar her, alle ved sgu da, hvor højt jeg sætter avistegnerne fra dengang.

Du kan fortsætte dine angreb og dine stråmandsargumenter, men jeg vil fremover bruge din taktik, stilhed.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af D@niel »

Nu slapper I fa'me af. Googa, jeg tror ikke, at de wink er ikke "til de andre". Det er vist nærmere fordi, Karl-E, vil vise dig, at han bare giver dig lidt venskabeligt modspil. Tror jeg.

@lolsen - nej, det er naturligvis ikke det ypperste kunst. Dit eksempel er fra den allerførste historie i 1939, og det er formodentligt en af de meget få historier, som Bob Kane rent faktisk tegnede. Det er et urimeligt eksempel at dømme Golden Age ud fra. Det blev hurtigt markant bedre, omend det stadig ikke er på niveau med de senere store tegnere (surprise). Her et eksempel fra 1945.
dc_105_1945.jpg
dc_105_1945_ p6.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af GoogaMooga »

Daniel, om det "wink" er afvæbnende og venskabeligt eller indforstået drillende er ikke, hvad der er min anke, jeg kunne også have undladt at nævne lige dét.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev:Karl E, du har gennem længere tid haft et problem med mig. Jeg har ikke noget problem med dig, du kan mene, hvad du vil om tegneserier. Men jeg er træt af dine små nålestik rettet mod mig, afsluttet med et "wink" til de andre. Træt af at tilbagevise ting, jeg ikke har sagt, og anklager, der ikke har hold i virkeligheden.

Jeg gider ikke engang kommentere dit sidste svar her, alle ved sgu da, hvor højt jeg sætter avistegnerne fra dengang.

Du kan fortsætte dine angreb og dine stråmandsargumenter, men jeg vil fremover bruge din taktik, stilhed.
Nu havde jeg egentligt bestemt mig for at lukke munden, men jeg fornemmer at du fuldstændigt har misforstået mig, så derfor:

1. M.h.t. mine "wink" så er de møntet på dig, eller hvem jeg i den givne situation måtte være uenig med. Da jeg jo kan være ganske "kontant" i mine udtalelser, prøver jeg (tilsyneladende uden held) at vise at jeg ikke er sur, og at jeg er parat til en venskabelig meningsudveksling.

2. At du føler at jeg angriber dig er jeg ærligt talt uforstående over for. Jeg er tit uenig med dig, og giver dig én på hatten, og forventer at få én tilbage. De bedste, mest givende og underholdende meningsudvekslinger, kommer sågu' da når man ikke er enige!

3. Stråmandsargumenter, som du gentagende gange har nævnt at jeg skulle benytte mig af? Hvad mener du egentligt med det? Skulle jeg fører andres meninger til torvs? Her må jeg kræve en forklaring, da jeg faktisk føler det temmelig fornærmende.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af GoogaMooga »

Karl-E. skrev: 3. Stråmandsargumenter, som du gentagende gange har nævnt at jeg skulle benytte mig af? Hvad mener du egentligt med det? Skulle jeg fører andres meninger til torvs? Her må jeg kræve en forklaring, da jeg faktisk føler det temmelig fornærmende.
Alene i denne tråd har du fremført to:

- at jeg dyrker og ophøjer GA tegnerne over én kam
- at jeg har spammet en afstemning med i dine øjne "inferiøre" GA tegnere på bekostning af avistegnerne

Det er sådan noget, jeg er træt af, Karl E. Jeg skal bruge tid på at tilbagevise dem, og risikerer aligevel, at dine påstande hænger ved, på mig.

Du kunne jo vælge at tage mine klager alvorligt, så vi kan slutte fred her. Det ville være bedst for os begge, og bedst for dette forum. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev:
Karl-E. skrev: 3. Stråmandsargumenter, som du gentagende gange har nævnt at jeg skulle benytte mig af? Hvad mener du egentligt med det? Skulle jeg fører andres meninger til torvs? Her må jeg kræve en forklaring, da jeg faktisk føler det temmelig fornærmende.
Alene i denne tråd har du fremført to:

- at jeg dyrker og ophøjer GA tegnerne over én kam
- at jeg har spammet en afstemning med i dine øjne "inferiøre" GA tegnere på bekostning af avistegnerne

Det er sådan noget, jeg er træt af, Karl E. Jeg skal bruge tid på at tilbagevise dem, og risikerer aligevel, at dine påstande hænger ved, på mig.

Du kunne jo vælge at tage mine klager alvorligt, så vi kan slutte fred her. Det ville være bedst for os begge, og bedst for dette forum. :)
Så har vi forskellige definitioner på "Stråmandsargumenter" - den lader vi så ligge.
Jeg synes nu ikke jeg ligger "i krig" med dig, beklager hvis det er det du føler.
Vi bliver nok aldrig enige, m.h.t. GA tegnerne. men jeg forbeholder mig altså min ret til at være uenig med dig OG give udtryk for det.
:wink: - Dette "wink" er til dig, og kun til dig!
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af The Elder »

Nu er jeg jo altså bare en almindelig tegneseriefan, og ved bl.a. ikke, hvem GoogaMooga er i virkeligheden.
Så denne diskussion blandt indviede giver ikke megen mening. Herunder henvisning til afstemninger på Facebook ?????
Hvad drejer det sig om?
Som besøgende på Serieland er det en lidt uforståelig tangent at køre ud af.
(måske en henvisning til en navneafstemning på "tegneserieentusiaster".
Jer, der kender hinanden, husk at I skriver til hele verden.

Mht Golden Age Tegneserier.
Respekt for, at GoogaMooga elsker dem så højt.
Men - det ER gamle serier.
Med en gammeldags tegne- og fortælleform.
Der er ingen grund til at tro, at læsere i dagens Danmark, der ikke er opforstret med disse serie, skal vægte dem højt.
Når jeg fatter mine gamle Sherif Serien, så kan man her klare en hel historie med Walt Slade på 6 sider. Det er et kvantespring væk fra The Undertaker, Durango, Red Kelly eller Blueberry.
Det er en forældet form, og derfor er danskere sandsynligvis ikke generelt interesserede i Golden Age.
- kunne være mit postulat.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af Karl-E. »

The Elder skrev:Nu er jeg jo altså bare en almindelig tegneseriefan, og ved bl.a. ikke, hvem GoogaMooga er i virkeligheden.
Så denne diskussion blandt indviede giver ikke megen mening. Herunder henvisning til afstemninger på Facebook ?????
Hvad drejer det sig om?
Som besøgende på Serieland er det en lidt uforståelig tangent at køre ud af.
(måske en henvisning til en navneafstemning på "tegneserieentusiaster".
Jer, der kender hinanden, husk at I skriver til hele verden.
.
Ja, undskyld, det blev nok lidt kryptisk :) tror vi er færdige med at vaske vores beskidte vasketøj for denne gang. :lol:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af GoogaMooga »

Vi lader den ligge. Bare lad være med at tage mig til indtægt for noget, jeg ikke har sagt eller skrevet. Jeg har ikke noget imod at blive udfordret, bare I holder fast ved det, jeg reelt siger. Stråmænd er en uskik.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev:Vi lader den ligge. Bare lad være med at tage mig til indtægt for noget, jeg ikke har sagt eller skrevet. Jeg har ikke noget imod at blive udfordret, bare I holder fast ved det, jeg reelt siger. Stråmænd er en uskik.
Hvorfor skriver du at vi lader den ligge, hvorefter du fortsætter?

At du nu 3 gange, direkte og indirekte, i denne tråd beskylder mig for "stråmandsargumentation" er vel på grænsen af at være "stråmandsargumentation" :shock:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af The Elder »

Jeg havde en kone, der havde en forfærdelig vane.
Når hun var sur, kom sætningen:
"så snakker vi ikke mere om det.
- men ...."
og så snakkede vi alligevel mere om det. (og her troede man et kort øjeblik, at vi var færdige.)

Så når man "lader det ligge", så er det
  • punktum
    tvungen ny linie
    tvunget nyt afsnit
    nyt emne
Ellers ender det i en uendelig løkke.

sådan bare til generel inspiration. :wink:
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Danskernes forhold til Golden Age comic books

Indlæg af Antaeus »

The Elder skrev:Jeg havde en kone, der havde en forfærdelig vane.
Når hun var sur, kom sætningen:
"så snakker vi ikke mere om det.
- men ...."
og så snakkede vi alligevel mere om det. (og her troede man et kort øjeblik, at vi var færdige.)

Så når man "lader det ligge", så er det
  • punktum
    tvungen ny linie
    tvunget nyt afsnit
    nyt emne
Ellers ender det i en uendelig løkke.

sådan bare til generel inspiration. :wink:
Og så er den lukket..
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar