dark knight - frank miller + sandman

Besvar
roedspar
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. jun 2018, 22:47

dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af roedspar »

Hej , jeg har købt dark night 3 - herrefolket .

er dark night 1 og 2 udgivet på dansk - jeg ved at nattens ridder vender tilbage - de luxe er af frank miller men indeholder den både dark knight returns og dark knight strikes back .

Det kan nogle gange være lidt uigennemskuligt med de forskellige udgivelser

For øvrigt nu har jeg sandman 6 og 7 , nogle der ved om 8 er på vej ???
iflg. paw som jeg skrev med var det vist noget med distributøren der var et problem , og det skulle være overstået nu.

Håbet man fremover kan få et hint om udgivelser

Roedspar

og ikke et indlæg undtagen jeg efterlyser splint og co - operation flagermus - købes - pris ide nu kr. 350 ,-




++
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af Noname »

Egmont, der dengang havde rettighederne, udgav kun DK II i Norge. Du kan se alle danske udgaver af DK I & III samt de norske II her: http://dansketegneserieskabere.dk/debat ... start=1005

Sandman bliver samtrykt med finske, hollandske og italienske udgaver, og planen er at udgive serien komplet. Jeg vil gætte på serien er komplet når bog nr 11 udkommer.

Det næste der kommer fra RW bliver nok Batman Genfødt bog 2, da denne netop er udkommet i Holland og Finland.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af D@niel »

Noname skrev:Egmont, der dengang havde rettighederne, udgav kun DK II i Norge.
Jeg har ikke læst DKII, men jeg har læst en del hård kritik af den. Hvad synes du?
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af Noname »

D@niel skrev:Jeg har ikke læst DKII, men jeg har læst en del hård kritik af den. Hvad synes du?
Det er klart den dårligste DK udgivelse, både historie og tegninger er ikke noget at råbe hurra for. Det virker som noget der er blevet lavet i en fart, hvilket det måske også er, da det er den korteste DK historie...
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af Robin »

Jeg er er enig i at DK II er den sløjeste, men den tog lidt tid at få fremstillet, mener jeg at have læst. Det var vist mest, fordi Frank Miller var helt ude i tovene, syg, påvirket, presset. Men det er rygter fra dengang, dog; der går sjældent røg af en brand uden ild, så....

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af D@niel »

Noname skrev:
D@niel skrev:Jeg har ikke læst DKII, men jeg har læst en del hård kritik af den. Hvad synes du?
Det er klart den dårligste DK udgivelse, både historie og tegninger er ikke noget at råbe hurra for. Det virker som noget der er blevet lavet i en fart, hvilket det måske også er, da det er den korteste DK historie...
Ja, jeg ville egentligt gerne læse den, inden jeg læser 3'eren. Det er sikkert ikke nødvendigt, men har alligevel den lille kompletist-dæmon siddende på skulderen og hviske Du kan ikke læse 3'eren uden at læse 2'eren først. Det bliver nok et bibliotekslån.
Robin skrev:Jeg er er enig i at DK II er den sløjeste, men den tog lidt tid at få fremstillet, mener jeg at have læst. Det var vist mest, fordi Frank Miller var helt ude i tovene, syg, påvirket, presset. Men det er rygter fra dengang, dog; der går sjældent røg af en brand uden ild, så....

mvh.
Ja, en sørgelig historie.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af Noname »

D@niel skrev:Ja, jeg ville egentligt gerne læse den, inden jeg læser 3'eren. Det er sikkert ikke nødvendigt, men har alligevel den lille kompletist-dæmon siddende på skulderen og hviske Du kan ikke læse 3'eren uden at læse 2'eren først. Det bliver nok et bibliotekslån.
Der er ikke rigtigt nogen sammenhæng, så du behøver ikke læse II'eren. Det eneste der er, er at Superman har fået en datter som er med i II'eren, og hun er også med i III'eren.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af D@niel »

Noname skrev:Der er ikke rigtigt nogen sammenhæng, så du behøver ikke læse II'eren.
Jeg kigger den nok lige igennem ved lejlighed. Du har så læst III'eren, forstår jeg? Tilfreds?
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af Noname »

D@niel skrev:
Noname skrev:Der er ikke rigtigt nogen sammenhæng, så du behøver ikke læse II'eren.
Jeg kigger den nok lige igennem ved lejlighed. Du har så læst III'eren, forstår jeg? Tilfreds?
Ja, III'eren er noget helt andet end II'eren. Der er selvfølgelig ikke noget der kan måle sig med I'eren, men jeg synes III'eren er en værdig fortsættelse på serien - langt bedre end II'eren, både med hensyn til tegninger og historie, og indtil videre den længste historie med sine ni bind.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: dark knight - frank miller + sandman

Indlæg af D@niel »

Perfekt, tak. Glæder mig til at læse den :)
Besvar