Sommerstafetten 2018

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Sommerstafetten 2018

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det er lang tid siden, og nu ser vi, om pilen kan skydes igen.

Jeg tager initiativet og smækker et par forsider på. Jeg vil ikke fortælle andet end, at Anders And betød og betyder så inderligt meget for mit hidtil korte liv.

Når min far havde drukket, eller at de gamle skændes, så var han der, Anden. Jeg læste og læste og samlede og organiserede og byttede og alt det man gør, når man pludselig ikke kan lade være.

I dag, med to små på 3 og 5, og 4 større, så læser vi. Vi læser Murry, Strid, Rasmus Klump, Vitello, Findus og Pedersen...

Men ingen aften uden anden. Jeg har ikke CBSV komplet, men 7 af boksene. Dem er vi i gang med. Et kæmpe projekt, men jeg siger jer, at det holder for både gamle mig og de to små.




Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Nå - Stafeten er en slags konkurrence. Jeg giver stafetten til to forskellige personer, som så skal finde x antal billeder og fortælle hvad de nu lyster, bare det har lidt med tegneserier at gøre.

Disse to er altså i en slags dyst imod hinanden. For, når begge har indsat billeder og skrevet, så skal de finde yderligere to, som så gør det samme som jeg og de to, jeg vælger.

Ja, et slags kædebrev, I know.

Men det kunne være sommerspas hvis vi kunne bringe 10-20 forskellige historier + billeder.

Hvem skal så føre stafetten videre?

Jeg har stor lyst til at pege på Carsten Søndergaard, da han, om nogen, har viden og med garanti en million fortællinger. Men jeg peger på to andre (som så gerne må, og andre med, prikke til Carsten), som har været på Serieland og før det, Seriejournalen. Jeg har mødt begge to, og de er begge yderst aktive skribenter og har været det i al den tid, jeg kan huske.

Jeg vælger:


GoogaMooga og Antaeus

Sæt i gang!

Nå - ja, sker der intet indenfor 24 timer, så er folk enten ikke interesserede eller også på ferie. Så vælger man en anden...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af GoogaMooga »

Det har været i ca. 1984, to år inde i samleriet. Jeg boede i Odense, og holdt godt øje med køb salg bytte sektioner, såsom den Blå Avis. Nå, men jeg var cyklet ud til en storsamler - i Dalum, tror jeg nok. Han havde stuen godt fyldt med pæne albums, og en del Marilyn ting og sager. "Hvad mangler jeg?" spurgte han selvsikkert, da jeg bemærkede samlingens alligevel relative lidenhed. Et par reoler kunne vel gøre det, men det var jo også early days. Jeg fik byttet mig til eller købt hans eks. af Corben's "Mutanternes Verden", enten fra Runepress selvsamme år, eller originaludgaven fra Fantagor året før. Det var lidt af et scoop, og jeg steg på cyklen og drog hjemad, tilfreds med en god handel. Men ak! Det ubegribelige hændte, posen med albummet kom ind i cykelhjulets egere og Mutanternes Verden blev flosset. Hjemme på kollegiet reparerede jeg med nødtørftigt tape, ærgerlig over, at jeg havde været så uforsigtig. Og brugte så en hel aften på at finde en køber til albummet, nu stærkt nedsat af mig. Efter en hel lang aften med plageri fik jeg den afsat til 40 kr. var det vist, eller måske snarere 20. Det var så også sidste gang, jeg hængte en bærepose med tegneserier på mit cykelstyr. En æra var slut.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Berti Stravonsky »

Googa > Hvilke to personer skal nu have DIN stafet?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Googa > Hvilke to personer skal nu have DIN stafet?
Gimli og Daniel
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2236
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Gimli »

Er på ferie og kan desværre ikke sætte billeder ind.

Kan jeg komme på igen efter d. 20 juli? (Pointen er jo at vi skal kunne sætte billeder ind).

God ide i øvrigt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Berti Stravonsky »

Du er på, Gimli, og springer ind den 20.

Men du skal således finde to, som kan føre stafetten videre...
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9428
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Antaeus »

29. marts 2005 kom jeg til Seriejournalen efter jeg ledte efter nyt omkring Blake & Mortimer. Jeg startede med at komme op at skændes med Dan på grund af den noget specielle skrivestil i The Guinea Pig Club. Men det blev hurtigt udredt og lidt senere samme år tog en del af os til Ærø. En fantastisk tur som vi gentog året efter, som var mindst lige så god og med endnu flere folk.

På Bornholm var jeg forbi Sopranos og så hvilken fantastisk Euro-klassiker samling han havde og jeg blev inspireret og fik endvidere nogle album foræret som jeg ikke rigtig havde læst: Bruno Brazil og Bernard Prince samt anbefalingen om at læse Blueberry, som aldrig rigtig fangede mig som barn. På det tidspunkt havde jeg nærmest kun Anders And & Co, Fantomet, Agent X9, Blake & Mortimer serien samt diverse europæiske album meget spredt ud til alle mulige, men slet ikke noget jeg gik op i var komplet.

Men herefter startede jeg for alvor samlingen og jeg har fået et flot bibliotek da jeg for et par år siden fik muligheden i et nyt hus og havde pladsen. Jeg har fået en masse inspiration bl.a. EC fra Googa og samler især Euro-klassikere og US-klassikere og har endda fået lidt af de gamle superhelte med. Med en masse indrammede plakater af Tintin og Blake & Mortimer forsider samt et par siders originalkunst af alletiders Paul Murry. Jeg nyder virkelig min tegneseriesamling.

Stafetten gives videre til Benadikt og Robin



Billede

Billede

Billede

Billede
Vedhæftede filer
Optimized-Golden_Helmet.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2236
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Gimli »

Berti Stravonsky skrev:Du er på, Gimli, og springer ind den 20.

Men du skal således finde to, som kan føre stafetten videre...
giver jeg stafetten videre til Lolsen og Daniel.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af D@niel »

Fremragende idé, Berti (: “desværre” ligger jeg på en varm klippe på det sydøstlige Sicilien, så efter den 17. er jeg klar!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Berti Stravonsky »

Heldige dig, Daniel, men du skal give stafetten videre...
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af D@niel »

Så bliver det noname, og jeg vil også gerne se noget mere fra Googa!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Robin »

IMG_0663.JPG
IMG_0663.JPG (31.69 KiB) Vist 2854 gange
IMG_0662.JPG
IMG_0662.JPG (24.7 KiB) Vist 2854 gange
IMG_0656.GIF
IMG_0656.GIF (78.97 KiB) Vist 2854 gange
IMG_0658.JPG
IMG_0658.JPG (31.14 KiB) Vist 2854 gange
Tak til Antaus for tilliden.....
Sommerferiernes blev tilbragt i mormor og morfars sommerhus i udkanten af Gilleleje. Det hed noget så malerisk som Strand Esbønderup. I Gilleleje lå legetøjsbutikken, hed den noget. med "Svends Legetøj"?, og de også havde tegneserieblade fra UDLANDET! Der var et righoldigt sortiment af Dell hæfter, og dem havde min storebror sørget for, at der var et righoldigt lager af, da jeg ankom. Han er fra -50 og jeg er fra -56, så da jeg var en 4-6 år, så var der BJERGE af interessante sager.

Skønt vi kom fra forholdsvis små kår, lønmodtagerfamilie eller funktionærstanden, så havde min storebror åbenbart haft en evne til at få mormor og morfar og mor og far til at hoste op med tegneserier i rigt mål. Min far havde læst Skipper Skræk og Kong Kylie som dreng, og her skal noget af forklaringen nok søges. Og så har der vel også været behov for at få lidt fred og ro for børnene, selv om min storebror var en rolig dreng og min moster, som var ganske lidt ældre end ham, også var stilfærdig.
Jeg er i sommerhus :D , så det er med "lånebilleder", men alle forsider har været i mine buttede barnehænder i de år. Der var selvfølgelig også Wild West, Akim, Donald Duck, Familien Flint, Anders And & Co. osv. God sommer fortsat, og stafetten kan gå til Carsten Søndergård og Frank Brun Madsen

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Robin »

Tillæg til foregående indlæg:

Carsten Søndergaard og Frank Bruun Madsen, undskyld!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti Stravonsky skrev:Jeg har stor lyst til at pege på Carsten Søndergaard
Men Berti (og Robin), jeg er jo sådan lidt skabsautist og søndagsanarkist. Så jeg har brug for klare beskeder og præcise opfordringer. Med andre ord: Hvad er meningen, formålet og hensigten med det her? Skal jeg fortælle minder fra min barndom eller poste et tilfældigt udvalg af flotte forsider ... eller hvad? :?:
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Sommerstafetten 2018

Indlæg af Berti Stravonsky »

Carsten Søndergaard skrev:
Berti Stravonsky skrev:Jeg har stor lyst til at pege på Carsten Søndergaard
Men Berti (og Robin), jeg er jo sådan lidt skabsautist og søndagsanarkist. Så jeg har brug for klare beskeder og præcise opfordringer. Med andre ord: Hvad er meningen, formålet og hensigten med det her? Skal jeg fortælle minder fra min barndom eller poste et tilfældigt udvalg af flotte forsider ... eller hvad? :?:
Well, ordet er frit, blot det handler lidt om tegneserier. Og jo - barndommen er da et finno sted at skrive ud fra. Vi er jo næsten lige gamle, du og jeg, og med garanti er der også nogle på vores alder her i klubben...

Blev du drillet på grund af tegneserierne? Scorede du på grund af tegneserierne? Hvad sagde dine forældre til din hobby? Etc. Etc.

Men altså - Anything goes
Besvar