Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22998
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af GoogaMooga »

Peter Kielland - ja, for pokker da. Kidde's retmæssige arvtager, og en bedre tegner. Hans ting er altid en "event". Har kun lavet én kortere serie og så nogle andre uforglemmelige one-shots.

Hovedværk:

pantomimeserien "Fisk" (Fahrenheit)

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Antaeus »

Jeg aner ikke hvad Tage Andersen har tegnet, men det jeg har set i Willy på Eventyr er af rigtig høj kvalitet.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Lars S »

GoogaMooga skrev:Peter Kielland - ja, for pokker da. Kidde's retmæssige arvtager, og en bedre tegner. Hans ting er altid en "event". Har kun lavet én kortere serie og så nogle andre uforglemmelige one-shots.

Hovedværk:

pantomimeserien "Fisk" (Fahrenheit)
For mig er hans hovedværk Jernpotte - en af de bedste danske tegneserier i nyere tid.

Men for at svare på dit spørgsmål - elsker danske tegneserier, men der er som sådan ikke nogen tegner jeg "savner" mere af. Tænker de kommer når de kommer med deres udgivelser.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er Hornemanfan
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Kasper Hviid »

Det er måske ikke lige helt en dansker, men Albert Engstrøm har en pænt grov streg og humor. Han ku' godt tåle en nyudgivelse.

http://www.jesperdeleuran.dk/Pages/Engstroem.html
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Karl-E. »

Holger Phillipsen! Det er en skandale at Carlt ikke får større opmærksomhed!

Ligeså med Gantris Livets Gang i Lidenlund!

Mogensens Poeten og Lillemor....vi mangler de sidste årgange!
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Robin »

DET! Præcis DET! Holger Philipsen! Og POETEN OG LILLEMOR-resten, som vi mangler. Der kommer vist noget Rasmus Dyrepasser af Philipsen fra.....Fabel? Tror jeg. Carlt er den mest syrede og vilde stribe, der i tresserne og start halvfjerdserne. Ferd'nand er også fin, men ikke i samme klasse som de to andre. Sådan er det bare. Det kan ikke diskuteres. Uanset hvilke søgte argumenter, der evt. støves af og fremføres. Det er fakta! Enig med Karl-E. i ekstrem grad her. Kæmpe enig! Og enighed gør stærk :wink: :lol:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af smfan »

Poeten og lillemor. Ja tak.
Stig Olsen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. jul 2005, 13:20
Geografisk sted: Bruxelles

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Stig Olsen »

Karl-E. skrev:Holger Phillipsen! Det er en skandale at Carlt ikke får større opmærksomhed!

Ligeså med Gantris Livets Gang i Lidenlund!

Mogensens Poeten og Lillemor....vi mangler de sidste årgange!
Enig! Det er nok dem, jeg helst vil se af alt det, der endnu ikke er genudgivet.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Der har været masser af populære danske avisstriber i tidens løb. Men trods stor succes i aviser og ugeblade har næsten ingen af dem nogen sinde været en succes i samlet form. Bare tag Poeten og Lillemor, en af de længstlevende og allermest populære danske avisstriber nogen sinde ... hvor mange forlag er det nu, der har forsøgt sig med at udgive serien i bog-/albumform? Så vidt jeg husker, kom vi frem til, at serien havde rekord i antal forskellige forlag. Hvilket jo fortæller en historie om, at lige så mange forlag har måttet opgive.

De få undtagelser er serier, der formentlig har et stort publikum, som egentlig ikke er interesseret i tegneserier i almindelighed, men mere føler sig relateret til en tilstand. Nikoline Werdelin, WulffMorgenthaler, Morten Ingemann. Sjovt nok samtidig navne, der stort set aldrig tales om her i højborgen for den højeste tegneserieoplysning.

Det samme gælder sådan set også oversatte avisstriber, som der historisk set har eksisteret en syndflod af også i danske aviser og blade. Men reelt ER det jo kun toppen af poppen, der har holdt ud til mere end et par enkelte udgivelser i samlet form, hvis de overhovedet er udgivet. Basserne, Steen & Stoffer, Fæhunden, Garfield ... og enkelte andre et niveau under dem, Zits, Pondus og sikkert flere.

Det er vel noget med, at de færreste mennesker kan holde ud at læse noget i timevis, som er beregnet til at blive læst minutvis.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Jakobsen »

Helt enig med Carsten - jeg har haft kik på Poeten og Lillemor på Fabel, men endte med samme beslutning. Jeg vil slutte mig til rækken af forlag der sætter penge til ved at afslutte denne serie, selv om jeg også synes det er ærgeligt at den ikke afsluttes. Jeg overtog Hanne Hansen fra Bogfabrikken og den fik vi afsluttet. Jeg tror ikke på komplette stribeklassikere som bogserier, men en "best off" er mere rentabel og nok også rigeligt til at mindes de gamle klassikere. Fabel udgav således Adamson i en luksusudgave med et lang forord og de bedste striber gennem tiden. Felix, oprindeligt af Jan Lööf - og fortsat af Werner Wejp-Olsen er derimod en serie der har levet i både album og aviser - den prøver vi nu - jeg er vild med Felix - og det tror jeg der er mange der er ;)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Antaeus »

Felix af Werner Wejp-Olsen er særdeles velkommen.
Jeg er køber.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22998
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af GoogaMooga »

Det er ikke et validt arguemnt, at humor er bedst læst i små doser. Så udgiv det dog, og lad læseren konsumere i afmålte doeser. Desuden havde P&E msnge tidstypsike tegn, der er sjove at spotte, og gennemgående temaer, såsom sommerhuset.

Nuvel, P&E er dødsdømt, men så kan vi heldigvis samle de mange skøre formater, den sporadisk er udgivet i. Jeg har tænkt mig at fortsætte den.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Gimli »

GoogaMooga skrev:Det er ikke et validt arguemnt, at humor er bedst læst i små doser. Så udgiv det dog, og lad læseren konsumere i afmålte doeser. Desuden havde P&E msnge tidstypsike tegn, der er sjove at spotte, og gennemgående temaer, såsom sommerhuset.

Nuvel, P&E er dødsdømt, men så kan vi heldigvis samle de mange skøre formater, den sporadisk er udgivet i. Jeg har tænkt mig at fortsætte den.
For mig er det altså validt. Når jeg sidder med et album i hånden vil jeg gerne læse det i en helhed. Enkelte udgivelser er dog så omfattende (En dyne af sne, From Hell mv.), at det giver mening at bryde albummet op i mindre bidder. Men jeg har altså ikke lyst til at sætte et bogmærke ind i et album med striber. Kald mig kontrær og alt muligt andet - det er altså bare sådan jeg har det. Nogle gange må man respekterer at en serie er beregnet til et bestemt format.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilken dansk tegners arbejde så du gerne meget mere af

Indlæg af Antaeus »

Jeg bryder ofte min læsning af album i flere etaper.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar