Gæt et årstal
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Gæt et årstal
Jeg kan huske suget i maven, når det nye andeblad var på gaden. Og jeg kan også huske, hvor glad jeg var, over alle de herlige bagsider, hvor drengelegetøj og især reklamer for drengebøger var.
Se, nedenfor er der en del bagsider. Du skal gætte årstallet, altså hvornår er bladene fra.
Der er en lille fælde. Et af bladene er fra et andet år. Udpeg dette, og kom med et kvalificeret gæt på, hvornår dette blad udkom.
OK?
Se, nedenfor er der en del bagsider. Du skal gætte årstallet, altså hvornår er bladene fra.
Der er en lille fælde. Et af bladene er fra et andet år. Udpeg dette, og kom med et kvalificeret gæt på, hvornår dette blad udkom.
OK?
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
-
- Brugerniveau 1
- Geografisk sted: Det mørke Jylland
Re: Gæt et årstal
Den næstnederste med de "gamle" De 5 forsider er ældre, nok omkring 1970. Billedet med børnene er fra den danske film og den var vist deromkring
"...Alt hvad jeg kan li' er enten ulovligt, umoralsk eller fedende." W.C. Fields
- Karl-E.
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Lidt nord for Horsens
Kim bøger samlede jeg på lige da jeg havde lært at læse, omkring 1968/69, men jeg synes ikke at jeg kan huske de sidste par stykker, så de er nok kommet senere......hmmm jeg gætter på 1971 og så satser jeg på at Googa har styr på Fanta-reklamen, så det er den der skiller sig ud! 

Karl-Erik Thomsen
"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
I er lidt på sporet, men helt præcist rammer ingen af jer.
Lad os gøre det sådan:
Årstallet er: _______
Hæftet som skiller sig ud er: ________
Og ingen har helt ret. En enkelt er ganske tæt på.
Googa er helt skæv
Lad os gøre det sådan:
Årstallet er: _______
Hæftet som skiller sig ud er: ________
Og ingen har helt ret. En enkelt er ganske tæt på.
Googa er helt skæv

Hvis ikke det er 1971, må det være 72. Iflg annoncen er der 24 Kim bøger, nr. 25 udkom i 1972.
Jeg vil tro, at det blad der skiller sig ud er det sidste med annonce fra Rimi most.
Jeg vil tro, at det blad der skiller sig ud er det sidste med annonce fra Rimi most.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg kom også frem til 1972, men slettede det igen da jeg tjekkede hvornår bog nr. 25 udkom.smfan skrev:Hvis ikke det er 1971, må det være 72. Iflg annoncen er der 24 Kim bøger, nr. 25 udkom i 1972.
Og så er det ikke rigtig gæt mere.
Og det er også ret let at finde frem til Dirck Passer og Fanta, men det skal vel være gæt, Berti?
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Årstallet er 1972, og den 'forkerte' bagside har følgende motiv: De 5 og alle bøgerne...