Fabel lukker Klassiske Samlinger

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af GoogaMooga »

Andet og sidste bind bliver Miss Fury. Slaget er tabt, men der er tid til at vinde et nyt. Oldies forever!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2236
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Gimli »

Ærgerligt. Men Miss Fury glæder jeg mig til.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Robin »

OK :( Hva' så mæ* Rasmus Dyrepasser? Alletiders danske "pantomimeserie" af Holger Philipsen, faderen til Carlt! HULK-HULK! :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Jakobsen »

Vi dropper også Miss Fury, desværre - der har været for lidt interesse for samlingerne. Men de er sat på pause, så måske en dag :roll:

Jeg kan afsløre at de første 6 bind eller næsten var klar. Men vi laver måske serien senere.

1. Mellem skuddene
2. Miss Fury
3. Napoleon og Onkel Ib
4. Rasmus Dyrepasser
5. The Face
6. Hvalernes kirkegård

Men så har vi i stedet en fantastisk samling af Felix på gaden!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Antaeus »

Jakobsen skrev:Vi dropper også Miss Fury, desværre - der har været for lidt interesse for samlingerne. Men de er sat på pause, så måske en dag :roll:

Jeg kan afsløre at de første 6 bind eller næsten var klar. Men vi laver måske serien senere.

1. Mellem skuddene
2. Miss Fury
3. Napoleon og Onkel Ib
4. Rasmus Dyrepasser
5. The Face
6. Hvalernes kirkegård

Men så har vi i stedet en fantastisk samling af Felix på gaden!
Jeg ser frem til Felix.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Karl-E. »

Som en af de (tilsyneladende) få der har købt Mellem skuddene, tillader jeg mig lige at komme med lidt kritik, og måske en forklaring på hvorfor serien så ikke sælger;

1. Jeg er ked af at sige det, men det er altså en lidt "sølle" udgivelse! Særligt udstyrsmæssigt, jeg havde forventet en mere omfangsrig sag. Der er reelt tale om et lille-bitte tyndt hæfte, som ikke yder Percy Crosbys fantastiske streg retfærdighed.
2. At udgive amerikanske avistegninger/tegneserier, særligt af nu (desværre) ukendte tegnere, har et meget lille publikum i Danmark.
3. De få, der som jeg, er fans/samlere af gamle avisserier bliver i øjeblikket forkælet med det ene "udstyrsstykke" efter det andet på amerikansk, og her får man langt mere for pengene.

Jeg tror at Fabel og øvrige danske udgivere af klassiske striber ville have en langt bedre "sag" hvis de ville koncentrere sig om de danske klassikere.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Erling Søby »

Jeg er - som én af dem, der ikke har købt udgivelsen - enig med Karl E.

Jeg vil så godt tilføje et punkt. 3. Selv for de, der måtte være interesserede i amerikanske klassikere, er der her tale om en temmelig obskur og ukendt sag. Jeg har tidligere købt de danske udgivelser af Prins Valiant, Spirit og enkelte andre, men ville ikke et øjeblik overveje at købe Mellem skuddene eller Lady Fury. Det er alt for smalt og ukendt til at jeg vil bruge reolplads til det. Og jeg kan slet ikke se meningen med at udgive den slags på dansk.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Robin »

Jeg er delvis enig med de to ovenstående. Nogle af udgivelserne i serien havde ikke min interesse, men Rasmus Dyrepasser og Miss Fury har bestemt interesse hos mig. Rasmus Dyrepasser af de grunde Karl E. Er inde på og Miss Fury fordi jeg er "gak superhelteintersseret", og selvom det er amerikansk, er det en kvindelig skaber, det er Golden Age, og jeg ville godt have en lille bid stående af det i reolen. Så'n er vi så forskellige. Når det er sagt, er det måske ikke så sært , at der ikke har været stor interesse/nok interesse for de seneste udgivelser. De har i mine øjne været for specielle, som Karl E. er inde på. Forlaget DesAHJns udgivelse af Dan Frisk kunne måske være en strømpil for, hvordan Rasmus D. ville blive modtaget.

Ikke alle tegneserielæsere forudbestille alting, men jeg synes, der er ret pæn interesse for Holger Philipsen i " visse kredse". :wink: Og i yderligere forlængelse af Karl E.'s indlæg, så kan jeg godt holde de lidt "tilbagelænede" udgivelser rent udstyrsmæssigt, blot jeg får indholdet. Krydser fingre og folder hænder for Rasmus Dyrepasser og er ikke interesseret i Felix.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Karl-E. »

Jamen hvis man er interesseret i f.eks. miss Fury, så er der jo så rigeligt af flotte tykke amerikanske udgaver, og jeg nægter at tro at det ikke er mindst 98% af Danmarks tegneserielæsende befolkning, der kan stave sig igennem dem. - og hvad skal de så med et lille hæfte på dansk? :wink:
Vedhæftede filer
51klyUbOfGL__SX384_BO1,204,203,200_.jpg
51klyUbOfGL__SX384_BO1,204,203,200_.jpg (37.03 KiB) Vist 2149 gange
untitled.png
untitled.png (135.03 KiB) Vist 2149 gange
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af GoogaMooga »

Det er meget, meget vigtigt ikke at gå over åen efter vand. Skal man udgive amrk., skal det ikke foreligge på originalsproget. Det tror jeg ikke, "Mellem Skuddene" gør, ikke mig bekendt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Karl-E. »

Googa! 156 sider paperback til ca. en halvtredser :wink:
Vedhæftede filer
51wIr8adLiL__SX331_BO1,204,203,200_.jpg
51wIr8adLiL__SX331_BO1,204,203,200_.jpg (39.38 KiB) Vist 2131 gange
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af GoogaMooga »

Pokkerme! :o Hvornår udkom den?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af Jakobsen »

Jeg vil give jer alle ret i jeres antagelser - men hele idéen bag de Klassiske samlinger var netop IKKE at lave luksus - men kun lave et slags seriebibliotek på nogle lidt smallere serier som mange ville have overset ellers. En samling af små hæfter med lettere glemte serier som alligevel gemte på en fantastisk historie. Fanger man så en af serierne - så kunne man måske overveje at lave de samlede værker osv. Men den oprindelige tanke var at lave en samling vidt forskellige tegneserier fra hele verden - som ellers ville være totalt glemte ;)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev:Pokkerme! :o Hvornår udkom den?
Ifølge Amazon udkom den den 19. november 2016.
Og den kan stadig købes til USD 5,95 eller ca. 40 kroner.
Den er udgivet på Amazons forlag "CreateSpace Independent Publishing Platform", ISBN 978-1-5405-1640-4, svarende til EAN 9781540516404.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fabel lukker Klassiske Samlinger

Indlæg af GoogaMooga »

Ah, ja, CreateSpace, der udkommer mange fan-relaterede ting dér, nogle i bedre udstyr end andre. F.eks. mange tidlige Herriman ting. De er ALDRIG i Previews.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar