Børneserier du holdt af, men som nu er røv og nøgler...

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Børneserier du holdt af, men som nu er røv og nøgler...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg elskede Månestråle, Tinka, Falk, Sølvpil, Ted og Harry (så vidt jeg husker) og deres ugentlige meriter. Måske har min yndlingsgenre indenfor film og tegneserier rod her?

Men i dag holder skidtet ikke. Og jeg aner ikke hvorfor. Historierne er jo finde nok, og der er tilpas meget andet i. Men altså, det tænder mig ikke helt.

Sibyline er god for mine unger. Så den passerer og er godkendt.

Til gengæld er Benny Bomstærk en modbydelig lille orm, som jeg slet ikke kan fordrage som voksen. Mage til selvretfærdig knold. Men dengang da jeg var Lille-Berti, så var jeg på, og sørgede satme også for at holde snue fra døren.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Børneserier du holdt af, men som nu er røv og nøgler...

Indlæg af Spærhage »

Jeg kan kun tilslutte mig Sølvpil. Jeg læste stakkevis af det tyske skidt, og Christ hvor var Månestråle bare lækker! I løbet af 80'erne flyttede Sølvpil dog ud, og jeg slog op med Månestråle, mens Manaras tøser flyttede ind.

Af andre serier jeg slugte som dreng var både 'de 4 esser' og Sammy.

Sammy synes jeg simpelthen var pissesjov -specielt boksealbummet "Muskelbjerg mod Fedtknop' stod højt på yndlingslisten. Jeg genlæste det her for et par uger siden og begejstringen var altså til at overse. I dag et OK album, men ikke så meget mere end det, synes jeg...

'De 4 esser' har jeg stadig et sært blødt punkt for, men sådan rigtig gode synes jeg nok ikke længere de er. Men dengang tilbage i 70'erne hvor de første udkom, syntes jeg de var stort set oppe på Tintin-niveau. Særligt seriens 6. album, 'Guldpokalen' synes jeg var kanon. Igen: ved genlæsning må jeg jo nok erkende at der er et pænt stykke vej mellem dét, og så 'Tibet'. Og det er ikke i 'Essernes' favør.

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Børneserier du holdt af, men som nu er røv og nøgler...

Indlæg af smfan »

Batmanbladene fra 60`erne.
Jeg syntes som barn, at de var vildt gode. Men når jeg prøver at komme igennem bare et blad nu, er jeg ved at falde i søvn. Hold da k... hvor er de ringe.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Børneserier du holdt af, men som nu er røv og nøgler...

Indlæg af Gimli »

Jeg var ret glad for Gamle Nick/Sortskæg som barn. De kan altså ikke holde niveauet ved gensyn.
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 703
Tilmeldt: 11. jun 2006, 12:25

Re: Børneserier du holdt af, men som nu er røv og nøgler...

Indlæg af Rudi »

Tintin.
Jeg elskede Tintin som barn, men kan i dag ikke holde serien ud.
Jeg anerkender skam seriens betydning, men bryder mig ikke om den.
Besvar