Det månedlige barometer

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Denne her overraskede mig. Den er faktisk forrygende.



a_522623.jpg
a_522623.jpg (84.49 KiB) Vist 2317 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Ser frem til at læse anmeldelsen Berti. Er det en dansk tegneserie? Navnet peger mere mod Frankrig eller lignende.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Gimli skrev: 9. apr 2021, 00:09 Ser frem til at læse anmeldelsen Berti. Er det en dansk tegneserie? Navnet peger mere mod Frankrig eller lignende.
Vi i i det tjekkiske, og som skrevet, er det en ret fantastisk udgivelse. Helstøbt, flot tegnet, velkomponeret og med en smuk slutning. Anmeldelse kommer senere i dag fredag.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

April måneds bedste læseoplevelse.

Det har været svært at udvælge et album denne måned. Jeg har læst mange forholdsvis ligeværdige albums, men er endt med;
Skyerne skilles.jpg
Skyerne skilles.jpg (84.54 KiB) Vist 2144 gange
Skyerne skilles er helt sikkert blandt mine favorit Jonathan-album. Det er overraskende men også et af de album, hvor Cosey mest åbenlyst støtter den tibetanske "sag". Det er nu ikke denne støtte der gør, at jeg værdsætter albummet.

Spoiler
Det er mere den gamle eneboers skæbne og hans fascination af malerierne og ikke mindst hans endelige og sammenhængen med yndlingskunstværket, som får indfanget den særlige stemning som Cosey formår - når han er bedst.
Spoiler slut

Jeg har modtaget min stor-ordre, men sidste måned afslørede jeg allerede mit bedste køb (dansk-sproget). I forhold til de engelsksprogede forventer jeg mig mest af;
Paying the Land.jpg
Det her helt sikkert temaet om det med en økonomisk stærk stat betaler for at udnytte jorden i et område, hvor et oprindeligt folk har haft en livsform, der ligger langt væk fra den industrialiserede/moderne verden, som appellere her. Når man er bosiddende i Grønland, er der ingen tvivl om, at det er et tema som er vedkommende. Og det skal blive spændende at se, om Sacco har belyst det på en måde, som kan give nogen pointer i forståelsen af, hvordan det opleves af inuiterne heroppe. Og så er det mit første køb af en; Journalistisk tegneserie (med Egoland som mulig undtagelse - her er det dog den dybdegående og ikke den absurde vinkel, som er i højsædet).
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Månedens læseoplevelse i april: Denne her er bare fyldt med magi, spænding og sager. Efter sidste måneds facsimile udgave af Black Knight #1 ( Golden Age genoptryk) så måtte jeg li-ige satse på denne og blev ikke skuffet.

IMG_1080.JPG

Månedens køb i april: Daredevil har i lang tid været stabil og veltegnet og - skrevet. Det gør den til månedens køb fo 40,-, da titelen holder et højt kvalitetsniveau (i lighed med Rorscach, men vi ka' jo ikke blive ved med ham)

IMG_1081.JPG

Hov! Det var to Marvel titler. Hva' sker der for DCdrengen?,

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Maj måneds bedste tegneserie-oplevelse;

Som april - så har det været svært at vælge et enkelt-album ud. Men jeg er endt med;
Jeremiah_13.jpg
Jeremiah_13.jpg (43.38 KiB) Vist 1682 gange
Strike hører - efter min bedømmelse - ikke til de stærkeste album fra Jeremiah's stærkeste "fase" (album 5-15). Men det er altså stadig godt nok, til at være månedens bedste tegneserie-oplevelse, når det læses og ikke sammenholdes med de absolut stærkeste tegneserier. 'Strike' er et godt album - og når det ikke hører til blandt toppen af "den stærke fase" i Jeremiah-serien, tror jeg det hænger sammen med, at det er det eneste album blandt de 11, hvor jeg ikke kan identificerer ét centralt tema som Hermann har bygget historien op efter. Der er mere tale om 2 sideløbende temaer.

Jeg har ikke købt noget i maj-måned.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste læseoplevelse i maj: Chris Claremont Anniversary Special
IMG_1085.JPG

Bedste køb i maj: Der er så mange om buddet, så det.....

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Lidt vel tidlig på den, men jeg tvivler på, at jeg får læst flere tegneserier for nu. Selv om jeg ikke lige skal rejse her og nu, så er sommeren normalt en periode, hvor jeg sætter læsningen på standby. Primært for at få andre typer af input, og dermed blive sulten på mediet igen.
Jeg har overvejet at springe denne måned over, fordi de tegneserier jeg har læst, måske ikke er dem jeg oplever som de mest anbefalelsesværdige. Men nu kommer jeg med juni måneds bedste tegneserieoplevelse alligevel.
Kaptajn Condor 3.jpg
Kaptajn Condor 3.jpg (59.56 KiB) Vist 1515 gange
Jeg kan godt lide Kaptajn Condor - selv om jeg godt kan se, at det ikke hører til mediets top-kandidater. Jeg tror det er fornemmelsen af, at selv om der er tale om spændingsfortællinger med action på, så formår serien alligevel at give mig en fornemmelse af, at være rimelig realistisk. (Og jeg må understrege at det er en fornemmelse). Rousseau bliver mere og mere stilsikker i tegningerne gennem serien, og her i Stillehavsmafiaen, er albummet en rimelig fornøjelse rent tegnemæssigt. Albummet er første del af en samlet fortælling, der afsluttes i Marius Casanovas testamente.

Jeg har ikke købt tegneserier i juni måned.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

SS1.jpg
SS3.jpg

Jeps. Vi er i støv og hestemuld og der er grusomme sager. Af en eller anden årsag kan jeg ikke bringe 2'eren, men alle tre bøger er fine og jeg slugte alt godt og råt.

Klart thumbs up her i sommervarmen.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Månedens læseoplevelse i juni:
IMG_1094.JPG
Månedens køb i juni:
IMG_1097.JPG
...og hér et sus af Golden / Silver Age med både Vigilante, Green Arrow, Shining Knight og hvad har vi!


mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Conquistador_cover-1582282380344.jpg
Conquistador cover 2-1597869320712.jpg



Sidder med disse to, og selvom det brager med sol og bølger herovre, så nyder jeg læsningen til fulde. Det er ildevarslende. Det er godt.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

En lidt forsinket indlæg vedr. bedste tegneseriekøb for juli 2021.

Jeg har ikke læst tegneserier i Juli - der var dømt ferie i Danmark. Til gengæld fik jeg købt en del antikvariske tegneserier - men også enkelte "nye" tegneserier, som Fantask ikke kunne skaffe via Diamont(?).

Så det køb jeg er gladest for ender med at blive;
The Puma Blues.jpg
The Puma Blues.jpg (42.77 KiB) Vist 1247 gange
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Månedens læseoplevelse i juli: I får lige to af de i mine øjne bedste forsider. Neal Adams, når han tager sig sammen og nostalgi med Spedy! Det er i dette nr., der er en "mindehistorie" over Denny O'Neil af hans sø som omtalt i en anden tråd.

IMG_1104.JPG
IMG_1103.JPG
Månedens køb i juli: Egoland 18 & 19, 5 Seriemagasinet i 100'erne og SM solo m. Luke Cage samt 2 Kaptajn Micky bøger af de tidlige for 45, kr,- på loppemarked.

IMG_1102.JPG
IMG_1102.JPG (69.63 KiB) Vist 1138 gange
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af GoogaMooga »

Fandt tilfældigvis en gammel Carlsen Conan af Barry Smith hos mine forældre i dag. Jeg har altid syntes, de fire bind var gode, men ved nærmere studie kan jeg se, at rasterne deri er ekstremt grove, og nogle steder danner de endda moiré. Og selv om de er trykt på godt papir og Smith's streg står tydeligt, er nogle af tegningerne alligevel ret gnidrede. Så det må blive de amerikanske, enten de originale hæfter (fat chance) eller genoptryk fra Dark Horse eller Marvel.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Denne her serie var måske noget:
IMG_1106.JPG
IMG_1106.JPG (108.51 KiB) Vist 1076 gange
Lidt krasse farver måske, men.......Jeg er så så gak, at jeg købte bladene, dér i tidernes morgen..., hvor jeg nærmest købte alt i Fantask.......tsk, tsk. :roll:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar