Det månedlige barometer

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har Dark Horse udgaven af Conan, godt nok nyfarvelagt, men den er god nok til mig. Ejede også nogle af de originale hæfter, men allerede i 80'erne var etteren jo dyr.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Årrhh, så misforstod jeg. Jeg troede, du overvejede hvilken udgave, du ville købe.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev: 20. aug 2021, 22:01 Årrhh, så misforstod jeg. Jeg troede, du overvejede hvilken udgave, du ville købe.

mvh.
Sådan noget skal man købe mens tid er.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Præcis, og der var jeg jo heldig....

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev: 20. aug 2021, 22:17 Præcis, og der var jeg jo heldig....

mvh.
Meget. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Bedste tegneserieoplevelse i August

Det må blive;
Sort som ibenholt.jpg
Sort som ibenholt.jpg (18.74 KiB) Vist 1283 gange
De oprindelige 5 album i Vindens passagerer har jeg - fra jeg var en ung mand - altid holdt meget af. Og jeg oplever virkeligt at Bourgeon får indfanget noget af tidsånden vedr. slave-brug i denne serie. Især det at der har været tale om et stolt folk. Afslutningen på albummet er jeg dog ikke helt tilfreds med. Der er flere indikationer på, at Bourgeon har haft nogle ideer til at fortsætte serien. Det gjorde han jo også - men ikke ud fra den ledetråd, som gives på side 40. (...vi har stadig det egentlig drama liggende foran os....).

Jeg har ikke købt noget i august - men har dog fået sendt en ordre, som jeg håber kan realiseres - der er noget som skal bestilles særskilt, og det skal jeg lige have bekræftet kan lade sig gøre.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Månedens læseoplevelse i august: Superman Red & Blue # 6 m. historier af bl. a. Matt Wagner, Steve Pugh og Tom KIng. Sidste hæfte i denne serie med "klassiske" fortællinger.

SRB.jpg

Månedens bedste køb i august: Tomahawk # 5/1970 med Ildhår, Spøgelsesrytteren, Tim Holt/Røde Maske og Tomahawk!

hawk 5.jpg
hawk 5.jpg (47.71 KiB) Vist 1226 gange


mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har simpelthen fået læst alt for lidt her på det seneste. Vildt nok, og lidt skræmmende i grunden, at ens lærerjob er så drænende. Eller også er jeg bare blevet alt for gammel til at arbejde?

Nå. Ikke så meget er det blevet til. Disse to og lidt genlæsning. Men altså - disse to:

Skærmbillede 2021-09-25 080408.jpg
Skærmbillede 2021-09-25 080337.jpg
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Professor-Tournesol-forside-webshop-p.jpg
Professor-Tournesol-forside-webshop-p.jpg (82.73 KiB) Vist 1131 gange
Splint-Haabets-tid-3-forside-p.jpg


Der er altså tale om to ret så prægtige udgivelser. Hver på deres egen måde, hvis I forstår.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mogens »

Berti Stravonsky skrev: 25. sep 2021, 08:07 Jeg har simpelthen fået læst alt for lidt her på det seneste. Vildt nok, og lidt skræmmende i grunden, at ens lærerjob er så drænende. Eller også er jeg bare blevet alt for gammel til at arbejde?
Det må være ét omsiggribende problem, for den erfaring har jeg også gjort mig. Jeg får simpelthen for lidt. :lol:

Det tærer på kræfterne og på energien, når man har et dagligt arbejde og en familie, der også kræver lidt opmærksomhed, hvorfor jeg ofte har det med at falde i søvn i lænestolen, når jeg endelig har sat mig til rette med en god tegneserie. Ole Lukøje har vist ikke levet forgæves og gør altid kål på trætte folk. :D
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

September måneds bedste tegneserieoplevelse:
Sigurd.jpg
Sigurd.jpg (63.16 KiB) Vist 1057 gange
Jeg kan virkelig godt lide Hermanns; Tårnene i Maury-skoven. Og selv om Sigurd kan virke lidt "skæv" i forhold til den øvrige serie, så er det en af mine absolutte favoritter fra serien. Historien har det der mystiske og lidt uforklarlige element, på netop den måde, som jeg godt kan lide. Jeg har læst albummet mange gange efterhånden, og hver gang har jeg fornemmelsen af, at jeg næsten har "knækket nøden". Og alligevel sidder jeg tilbage med nogle ubesvarede spørgsmål.

Bedste tegneseriekøb. Min efterårsordre er på vej - men er ikke ankommet endnu. Forhåbentligt har jeg noget til dette, næste måned.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Beklager mit "fravær" af indlæg for tiden - har forrygende travlt - men håber at det lysner lidt - om nogen tid. Men månedens barometer, skal der være tid til. :D

Bedste tegneserieoplevelse i oktober må være:
Charles Burns.jpg
Charles Burns.jpg (31.91 KiB) Vist 959 gange
Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg havde forventet mig af dette album - men på en måde blev forventningerne indfriet og på en måde blev de ikke. Jeg havde f.eks. ikke forventet at jeg ville opleve tegningerne "lidt stive" - men det gjorde jeg. Og jeg havde måske forventet lidt mere 90'er teenageliv frem for 70'er ditto. Jeg havde forventet en lidt anderledes tegneserie - og det blev indfriet - også på en anden måde, end jeg havde troet. Måske kan det høres at jeg på en måde er en smule skuffet - men selv om det er tilfældet, så er det stadig en rigtig god tegneserie. Det er første gang jeg læser den - og jeg tror netop, at mine forventninger har været den største hæmsko, for at nyde fortællingen fuldt ud.

Bedste dansksproget tegneseriekøb i oktober (baseret på forventninger)
Lierbon & Dahan.jpg
Lierbon & Dahan.jpg (97.08 KiB) Vist 959 gange
Jeg må sige, at min forventninger til dette album er meget høje - ud fra de anmeldelser, som er lavet.

Bedste engelsksproget tegneseriekøb i oktober (igen baseret på forventninger):
Ram V & Anand RK.jpg
Sidste år købte jeg; These Savage Shores af Ram V - og i år har han åbenbart overgået den fortælling.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Frank Madsen »

Gimli skrev: 31. okt 2021, 19:38Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg havde forventet mig af dette album - men på en måde blev forventningerne indfriet og på en måde blev de ikke. Jeg havde f.eks. ikke forventet at jeg ville opleve tegningerne "lidt stive" - men det gjorde jeg.
:shock: Jamen, FINDES der overhovedet stivere tegninger end Charles Burns'?? :lol: Det er jo mandens varemærke.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Bedste tegneserielån i dag (baseret på forventninger).

Dune bog 1
I dag fik jeg endelig Dune hjem og den glæder jeg mig meget til at læse.

Jeg lånte også:
Death Save af Rune Ryberg
Kontrakt med gud af Will Eisner
dune.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Frank Madsen skrev: 31. okt 2021, 21:01 [quote=Gimli post_id=216639 time=<a href="tel:1635705485">1635705485</a> user_id=18944]Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg havde forventet mig af dette album - men på en måde blev forventningerne indfriet og på en måde blev de ikke. Jeg havde f.eks. ikke forventet at jeg ville opleve tegningerne "lidt stive" - men det gjorde jeg.
:shock: Jamen, FINDES der overhovedet stivere tegninger end Charles Burns'?? :lol: Det er jo mandens varemærke.
[/quote]

Det har du sikkert ret i. Men de sider jeg havde set fra "bogen",var primært det jeg vil kalde collage-siderne. Og de virker mere livlige i stregen end resten af tegningerne. Omvendt har jeg jo også set sider fra X'et out trilogien - og her er tegningerne meget stive, så jeg burde jo have regnet det ud. :?
Besvar