Det månedlige barometer

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Maximum skrev:Flot host Antaeus, specielt tegning med Oliver Schwartz!
Haber en dag at kan arrangere en rejse til DK nar der er CC.
Ja, jeg fik nogle fine tegninger og af alle dem jeg ønskede, som var der om søndagen.
For mig var der ingen tvivl om de to hovednavne var Ralph Meyer og Oliver Schwartz, men den bedste tegning var nok Betty Page fra Jaap de Boer.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Nå ja og så skrev min familie at de havde set mig i tv-avisen. Jeg opdagede ikke jeg blev filmet, men da jeg tjekkede så var det skam rigtig nok. Jeg var med i allersidste sekund så nu er jeg et-sekunds-tv-berømt :mrgreen:
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Erling Søby »

Det bedste fra Copenhagen Comics:

To tegninger af Ralph Meyer/Caroline Delabie, hvoraf dette er den ene:
Meyer - Undertaker.JPG
Meyer - Undertaker.JPG (128.95 KiB) Vist 3947 gange
To tegninger af Olivier Schwartz, hvor dette er den ene:
Schwartz - Splint.JPG
Schwartz - Splint.JPG (66.92 KiB) Vist 3947 gange
Hit-Girl nr. 1 signeret af Pernille Ørum samt den gratis plakat, der fulgte med:
Hit-Girl.JPG
Hit-Girl.JPG (109.48 KiB) Vist 3947 gange
Særtryk til festivalen af Mark Buckingham med H.C. Andersen-motiv. Nummereret og signeret, samt et ældre stentryk af Peter Snejbjerg, fremstillet på Art Bubble i Horsens for nogle år siden. (Art Bubble solgte ud af restoplaget for en billig penge). Også det nummereret og signeret:
Buckingham - Snejbjerg.JPG
Buckingham - Snejbjerg.JPG (102.21 KiB) Vist 3947 gange
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Bedste læseoplevelse i februar; Et hjerte af bronze (Grev Skarbeks hævn nr. 2).

En glimrende kobling mellem et sørøver-eventyr og en Victor Hugo fortælling.

Bedste tegneseriekøb i februar (igen ud fra; forventning - den er ikke læst endnu); Jerome K Jerome Bluche - samlingsalbum nr. 1.

Og så tvivler jeg på, at jeg køber ret meget før sommerferien.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Så er februar gået, og der har være mange fine læseoplevelser, men

bedste læseoplevelse blev: Klaus af Grant Morrison og Dan Mora

Bedste køb: Sylvester og Ottilia hos kaninoerne af Hergé. 20,- kr. på Fantasks hollandske udsalg

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af D@niel »

Ah, det ser godt ud, Erling.

Og solidt indkøb, Antaeus.

Bedste køb Joe Simon og Jack Kirby Fighting American på hollandsk udsalg.

Bedste læsning/tegningsbeskuelse ja, da så entydigt Loeb/Sale Haunted Knight, I guder, hvor er det klasse.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Bedste tegneserieoplevelse i marts; Valhalla - Frejas smykke

Bedste - formodede - tegneseriekøb; Al Crane - 12 usandsynlige fortællinger fra det vilde vesten
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Al Crane kan du glæde dig til.


Jeg har været ret begejstret for følgende udgivelser:

Kijara 2 - Flugten fra klanen
Death save
Det rette element
Bernard Prince 1970-1973
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Så er marts gået, og april diverterer med mere vintervejr, så vi læser videre. Der har være mange fine læseoplevelser, men:
PPG.jpg
PPG.jpg (60.32 KiB) Vist 3587 gange
Bedste læseoplevelse blev:

Paper Girls 5 af Brian K. Vaughn og Cliff Chiang. Jeg har taget vol. 1 med her, for omslagsbilledet er bedre end på vol. 5, som dog ikke er dårligt, men karaktererne præsenters bedre her. Noget for et dansk forlag, eller er den FOR amerikansk? Dog hamrende god!

Bedste køb: Der er jo masser af gode køb, så deeet…..Bldddrrr…...Hmmmmmn….. 2 SM Solo'er til en flad 5'er i alt på loppemarkedet.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Så er marts gået, og april diverterer med mere vintervejr, så vi læser videre. Der har være mange fine læseoplevelser, men:
PPG.jpg
Bedste læseoplevelse blev:

Paper Girls 5 af Brian K. Vaughn og Cliff Chiang. Jeg har taget vol. 1 med her, for omslagsbilledet er bedre end på vol. 5, som dog ikke er dårligt, men karaktererne præsenters bedre her. Noget for et dansk forlag, eller er den FOR amerikansk? Dog hamrende god!

Bedste køb: Der er jo masser af gode køb, så deeet…..Bldddrrr…...Hmmmmmn….. 2 SM Solo'er til en flad 5'er i alt på loppemarkedet.

mvh.
Jeg har kun læst 1'eren, den synes jeg ikke var ret god. Jeg kan heller ikke lide Saga så jeg kan nok bare ikke lide Vaughans måde at skrive på. Jeg synes i øvrigt heller ikke tegningerne er noget specielt i nogle af dem, dog heller ikke at de er dårlige.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Jeg er helt på linje med dig, Antaeus, mht. Saga. Jeg læste lidt i starten, men blev slet ikke fanget ind. Et eller andet ved Paper Girls fangede min opmærksomhed (jeg troede f. eks. i starten, det var Mark Waid, der skrev :lol:), og så må jeg indrømme, jeg blev fanget. Det er noget med handlingen, (se'fø'li' - suk, sagde jeg til mig selv), men der er en interageren mellem pigerne, som er troværdig.

Billedet af USA giver også mig et eller andet. Det KAN være for amerikansk for nogle, men det er lidt som om, jeg selv er vokset op i kvarteret, hvilket er helt ved siden af, da jeg er opvokset på stenbroen 2200 - 2400 i Kbh. De 4 forskellige typer trækker tråde tilbage til de utallige bogserier, jeg har læst, De 5, Hardy drengene, De tre detektiver, Jan, Mysterie osv., dog klart mere nutidigt, og jeg har med længsel ventet på vol .5.

Der er andet af Chiang, jeg bedre kan lide, men det er som om, hans her lidt mere løst skitserende stil sammen med farvelægningen, som også er lidt anderledes, alligevel passer godt sammen med fortællingen.

Jeg må anbefale at du bider tænderne sammen og giver den et skud til :D velvidende, at der jo er bunker, der skal læses! Jeg er selv ikke den store sci - fi fan, men denne her rammer et eller andet i mig, som det fremgår.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Jeg er helt på linje med dig, Antaeus, mht. Saga. Jeg læste lidt i starten, men blev slet ikke fanget ind. Et eller andet ved Paper Girls fangede min opmærksomhed (jeg troede f. eks. i starten, det var Mark Waid, der skrev :lol:), og så må jeg indrømme, jeg blev fanget. Det er noget med handlingen, (se'fø'li' - suk, sagde jeg til mig selv), men der er en interageren mellem pigerne, som er troværdig.

Billedet af USA giver også mig et eller andet. Det KAN være for amerikansk for nogle, men det er lidt som om, jeg selv er vokset op i kvarteret, hvilket er helt ved siden af, da jeg er opvokset på stenbroen 2200 - 2400 i Kbh. De 4 forskellige typer trækker tråde tilbage til de utallige bogserier, jeg har læst, De 5, Hardy drengene, De tre detektiver, Jan, Mysterie osv., dog klart mere nutidigt, og jeg har med længsel ventet på vol .5.

Der er andet af Chiang, jeg bedre kan lide, men det er som om, hans her lidt mere løst skitserende stil sammen med farvelægningen, som også er lidt anderledes, alligevel passer godt sammen med fortællingen.

Jeg må anbefale at du bider tænderne sammen og giver den et skud til :D velvidende, at der jo er bunker, der skal læses! Jeg er selv ikke den store sci - fi fan, men denne her rammer et eller andet i mig, som det fremgår.

mvh.
Ja, de danske referencer lyder spændende og ud fra anmeldelsen på nummer9 så troede jeg også det var noget for mig, men efter jeg har læst 1'eren, cirka 150 sider, så er det ikke noget jeg synes er godt og jeg kunne heller ikke forestille mig at jeg synes de senere numre ville være det. Så den har nok fået den chance den skulle have.

Nu fandt jeg mine kommentarer lige efter jeg havde læst den.
Nu fik jeg så endelig læst Paper Girls 1 (det er vist de første 144 sider) og jeg kan slet ikke genkende alt det Christian oplever. Jeg elsker også alle de gamle 80’er film og de “nye” 80’er film med Stranger Things 1 og 2 i spidsen, men her er vi slet ikke. Tværtimod er vi langt væk fra det geniale.

Lige som med “Saga” så er fortællestilen for mig kedelig og uvedkommende. Jeg føler ikke jeg lever historien eller personerne. Der sker en masse uforklarlige ting, men jeg føler ikke spændingen som i Stranger Things, hvor der også sker meget uforklarligt. Det hele virker bare meget mærkeligt og man prøver at læse videre for at få en eller anden forklaring og det fortsætter bare sådan. Der er ellers store ting i gære og lige som i så mange andre af 80’er referencerne er vores fire piger formentlig hovedpersonerne som skal løse det hele, som børn plejer i de her slags historier og det plejer at være en spændende omgang. Der er mutanter, tidsforskydelser, mægtige sci-fi og fantasy skabninger. Det skulle være garant for en god gang sci-fi underholdning, men det fanger desværre slet ikke mig.

Der er nok måden Vaughan sætter det op på for jeg oplever nøjagtig det samme i “Saga”, hvor jeg også keder mig og skal kæmpe bravt for at læse videre. Lidt vildt når sci-fi ellers er min favorit genre. Tegningerne og farvelægningen er heller ikke noget jeg anser for mere end middel, der er for mig ret langt op til det bedste inden for tegneserier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Sådan er det! Smag og behag etc. Jeg glæder mig til vol. 6.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mærkeligt i grunden, det der med smag og behag...

Jeg kunne godt lide de Saga'er.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Berti Stravonsky skrev:Mærkeligt i grunden, det der med smag og behag...

Jeg kunne godt lide de Saga'er.
Så vil du måske kunne lide Paper Girls. Du var jo ret vild med De tre detektiver, De 5, Mysteriebøgerne, De hemmelige syv osv.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar