Det månedlige barometer

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af GoogaMooga »

Burns er overvurderet. Jeg har droppet ham.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Jeg er bagud, men her er er det:

Månedens læseoplevelse i september: Reckless

RECKLESS 1.jpg

Månedens bedste køb i September: Ikke rigtigt noget…. Der er så meget…, men ikke noget ”bedst”, desværre!

Mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev: 3. nov 2021, 12:50 Jeg er bagud, men her er er det:

Månedens læseoplevelse i september: Reckless


RECKLESS 1.jpg


Månedens bedste køb i September: Ikke rigtigt noget…. Der er så meget…, men ikke noget ”bedst”, desværre!

Mvh.
Den forside minder en del om flere fransk/belgiske forsider fra 70'erne.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Handlingen foregår i LA i 80'erne, så måske derfor.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

En herlig overraskelse er Rovdyr II.

Jeg elsker at man nu er i klub. Det vækker saftige minder :twisted:

Rovdyr forside layout 2 E-voke-1603533978928.jpg
Rovdyr 2 E-voke side 11-1626950484140.jpg
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Månedens bedste læseoplevelse i oktober: Reckless: Friend of the Devil

IMG_1124.JPG

Månedens bedste køb: 5 Seriemagasinet for en 20'er, bl. a. :

IMG_1125.JPG
IMG_1125.JPG (93.02 KiB) Vist 1154 gange

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg kan lide alle slags fortællinger, nogle lidt bedre end andre. Engang imellem dukker der værker op, der bare lige betyder en kende mere, og en sådan er Cobolts Håbets tid.

Her er vi nu nået til tredje bind, og det er bare et flot flot værk. Ikke bare det, så er det også en gribende fortælling, og selvom jeg ikke har gjort det endnu, så bliver Håbets Tid klart historiefortælling for mine to yngste.

Barskt. Voldsomt. Intenst.

Jeg vover lige en påstand, og jeg har ellers læst ret meget i min tid, og har altid hyldet skønlitteratur. Påstanden er denne:

Indenfor kunst, så er film og tegneserier den bedste form for formidling til børn.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 20. nov 2021, 15:11

Indenfor kunst, så er film og tegneserier den bedste form for formidling til børn.
Især tegneserier.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Splint-Haabets-tid-3-forside-p.jpg
Haabets-tid-3-side-3-p.jpg
Håbets-tid-3-side-17-p.jpg
Vedhæftede filer
Håbets-tid-3-side-70-p.jpg
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Der er bestemt intet galt med blot at ville underholde, og jeg føler mig ofte underholdt.

Der er bare værker, der går lidt ud over dette. Værker hvor man bliver sparket lidt i følelsesposen, og det kan jo være vidt forskellige følelser og tanker, der dér kommer i spil. Bedst af alt, så bliver værket siddende. Eftertankerne ligeså.

Sådan en udgivelse er Håbets tid.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

November måneds bedste tegneserieoplevelse:
Bone.jpg
Bone.jpg (41.86 KiB) Vist 1039 gange
Nærmere bestemt; Book 4; The Dragonslayer

Jeg sætter stor pris på; Bone. Det er et univers, der på en eller anden "mærkelig" måde, minder mig om Disney-universet (Anders And & Co.). Jeg tror det er blandingen af sødme, "spænding" og en eller anden underforstået politisk værdiladning. Jeg har læst 3 af bøgerne denne måned; The Great Cow Race, The Dragonslayer og Treasurehunters. Og især valget mellem; The Dragonslayer og Treasurehunters er lidt som at slå plat eller krone. The Great Cow Race, oplever jeg som lidt som en; Side-quest/-story. Selvfølgelig er det en del af den samlede Bone-fortælling, men det er også en "bog", hvor hovedhistorien ikke for alvor har udviklet sig endnu.

Bedste tegneseriekøb; Jeg sprang Black Friday over i år, så jeg har ikke købt noget denne måned.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mesterius »

Gimli skrev: 3. dec 2021, 10:01 November måneds bedste tegneserieoplevelse:

Bone.jpg

Nærmere bestemt; Book 4; The Dragonslayer

Jeg sætter stor pris på; Bone. Det er et univers, der på en eller anden "mærkelig" måde, minder mig om Disney-universet (Anders And & Co.). Jeg tror det er blandingen af sødme, "spænding" og en eller anden underforstået politisk værdiladning.
Og så har det kanskje også å gjøre med at Fone Bone minner en hel del om Mickey Mouse, Smiley Bone om Fedtmule og Phoney Bone om Joakim Von And? ;)
Gimli skrev: 3. dec 2021, 10:01Jeg har læst 3 af bøgerne denne måned; The Great Cow Race, The Dragonslayer og Treasurehunters. Og især valget mellem; The Dragonslayer og Treasurehunters er lidt som at slå plat eller krone. The Great Cow Race, oplever jeg som lidt som en; Side-quest/-story. Selvfølgelig er det en del af den samlede Bone-fortælling, men det er også en "bog", hvor hovedhistorien ikke for alvor har udviklet sig endnu.
Det gjør meg ingenting at hovedplottet ikke har kommet i gang ennå i The Great Cow Race. De to første bøkene - eller de tidlige årene av det originale seriebladet - handlet først og fremst om at vi skulle bli kjent med figurene og universet. Den funksjonen fyller de flott. Og så er Cow Race i tillegg en herlig morsom fortelling.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Mesterius skrev: 9. dec 2021, 22:06
[quote=Gimli post_id=217694 time=<a href="tel:1638522095">1638522095</a> user_id=18944]Jeg har læst 3 af bøgerne denne måned; The Great Cow Race, The Dragonslayer og Treasurehunters. Og især valget mellem; The Dragonslayer og Treasurehunters er lidt som at slå plat eller krone. The Great Cow Race, oplever jeg som lidt som en; Side-quest/-story. Selvfølgelig er det en del af den samlede Bone-fortælling, men det er også en "bog", hvor hovedhistorien ikke for alvor har udviklet sig endnu.
Det gjør meg ingenting at hovedplottet ikke har kommet i gang ennå i The Great Cow Race. De to første bøkene - eller de tidlige årene av det originale seriebladet - handlet først og fremst om at vi skulle bli kjent med figurene og universet. Den funksjonen fyller de flott. Og så er Cow Race i tillegg en herlig morsom fortelling.
[/quote]

Endda en meget vellykket morsom fortælling. Det er meget lang tid siden at jeg har læst en fortælling, hvor der faktisk bruges tid og plads til at lægge op til nogle virkelig gennemførte sekvenser. Det er en af de meget få tegneserier (i mine voksne år),hvor jeg grinede højt, da en af de absolut mest gennemførte humoristiske klimakser blev lanceret. Også fordi,at den grafiske understøtning af pointen kom som en total overraskelse. I det hele taget er Bone en virkelig god tegneserie. Men; The Dragonslayer kommer lige et niveau op, fordi hoved-historien for alvor er kommet i gang, og har nogle både meget overraskende og nogle virkelig spænende passager.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mesterius »

Mesterius skrev: 9. dec 2021, 22:06
Gimli skrev: 3. dec 2021, 10:01Jeg har læst 3 af bøgerne denne måned; The Great Cow Race, The Dragonslayer og Treasurehunters. Og især valget mellem; The Dragonslayer og Treasurehunters er lidt som at slå plat eller krone. The Great Cow Race, oplever jeg som lidt som en; Side-quest/-story. Selvfølgelig er det en del af den samlede Bone-fortælling, men det er også en "bog", hvor hovedhistorien ikke for alvor har udviklet sig endnu.
Det gjør meg ingenting at hovedplottet ikke har kommet i gang ennå i The Great Cow Race. De to første bøkene - eller de tidlige årene av det originale seriebladet - handlet først og fremst om at vi skulle bli kjent med figurene og universet. Den funksjonen fyller de flott. Og så er Cow Race i tillegg en herlig morsom fortelling.
Gimli skrev: 10. dec 2021, 00:38Endda en meget vellykket morsom fortælling. Det er meget lang tid siden at jeg har læst en fortælling, hvor der faktisk bruges tid og plads til at lægge op til nogle virkelig gennemførte sekvenser. Det er en af de meget få tegneserier (i mine voksne år),hvor jeg grinede højt, da en af de absolut mest gennemførte humoristiske klimakser blev lanceret. Også fordi,at den grafiske understøtning af pointen kom som en total overraskelse. I det hele taget er Bone en virkelig god tegneserie. Men; The Dragonslayer kommer lige et niveau op, fordi hoved-historien for alvor er kommet i gang, og har nogle både meget overraskende og nogle virkelig spænende passager.
Nå fikk jeg lyst til å lese boken igjen, for det du sier vekker litt minner, men samtidig er det nok mange detaljer og scener jeg ikke husker. :) Selv leste jeg Bone for første gang helt tilbake i 2005, og det var en ganske fantastisk opplevelse.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Ja, Bone holder jeg også meget af!

November måneds bedste læseoplevelse:

IMG_1132.JPG

November måneds bedste køb: 25 Seriemagasinet for en 100,-

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar