Det månedlige barometer

Skogsdotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 105
Tilmeldt: 8. dec 2019, 23:02

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Skogsdotter »

Robin skrev:
Berti Stravonsky skrev:Billede

Juni er få dage gammel, men jeg har allerede en ret klar favorit. Dels er der noget retrolæseglæde, dels og især især især er der et omfattende, endnu engang, ekstramateriale. Et ekstramateriale der gør mig mere vidende og klogere, og dermed får jeg endnu mere ud af gallerne. DIXI.
JULI..... er få dage gammel! DIXI! :D

mvh.
Quintilis, eftersom Asterix foregår før Cæsars død - og juli først blev juli der. :mrgreen:
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Skogsdotter skrev:
Robin skrev:
Berti Stravonsky skrev:Billede

Juni er få dage gammel, men jeg har allerede en ret klar favorit. Dels er der noget retrolæseglæde, dels og især især især er der et omfattende, endnu engang, ekstramateriale. Et ekstramateriale der gør mig mere vidende og klogere, og dermed får jeg endnu mere ud af gallerne. DIXI.
JULI..... er få dage gammel! DIXI! :D

mvh.
Quintilis, eftersom Asterix foregår før Cæsars kalenderreform. :mrgreen:
Ved det, jeg har havde Eva Toft i latin, men det gør Berti ikke, så han ville ikke forstå det! :lol:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Juli måneds bedste tegneserieoplevelse:

Tja - der har været mange - relativt jævnbyrdige oplevelser - i Juli. Men jeg er nået frem til, at det må være; Kogaratsu - Manden på bølgen:
Manden på bølgen.jpg
Manden på bølgen.jpg (30.2 KiB) Vist 3148 gange
Jeg oplever Kogaratsu som en ret gennemført serie. Jeg ved ikke ret meget om Japansk kultur og tankegang, men Kogaratsu virker overbevisende på mig - selv om det er en europæisk serie. Og den adskiller sig tilstrækkeligt fra andre serier i "genren"; historiske spændingsserie, til at gøre den mindeværdig ('Historisk' forstået som; 'tidsalder' mere end konkrete begivenheder, der er sket reelt). Der er steder i fortællingen, hvor man skal holde tungen lige i munden, for at forstå hvordan det hele hænger sammen, men det gør den - selv om det kan kræve at man lige vender tilbage til nogle tidligere passager her og der. Hvis det er noget der ødelægger flowet i læsningen for een, så er dette album næppe et kvalitetsalbum.

Jeg har ikke købt noget i Juli - mangler ferie i Danmark.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Tak fordi du holder liv i denne tråd. Her i ferieperioden har jeg ikke fået læst så mange tegneserier, ingen faktisk, men en del biografier.

Tak, Gimli.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Berti Stravonsky skrev:Tak fordi du holder liv i denne tråd. Her i ferieperioden har jeg ikke fået læst så mange tegneserier, ingen faktisk, men en del biografier.

Tak, Gimli.
Tak Berti. Men jeg bliver ved fordi jeg synes det er sjovt. Der var engang en tråd der hed noget i retning af; 'Ugen der gik'. Det synes jeg var lidt for ofte. Men den her tråd har - efter min smag - et tidsinterval, som passer fint.

Grundlæggende synes jeg det er sjovt at få indsigt i, hvad andre synes er godt at læse. Og jeg har intet mod at fremvise, hvad jeg kan lide. Så jeg bliver ved. Men det ville da være sjovere, hvis andre (med Robin, som tydelig undtagelse) lagde noget ind lidt oftere. Man kunne jo næsten forledes til at tro, at der er nogen, som slet ikke læser tegneserier :lol:
Skogsdotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 105
Tilmeldt: 8. dec 2019, 23:02

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Skogsdotter »

Jeg håber, det er ok at have mere end én titel i hver kategori. :)

Bedste køb: Lucky Luke: Penge til Ratata og Slægtsfejden (sammenlagt en flad 10'er i en jysk genbrugsbutik), Den store Asterix 2 og 3.

Bedste læseoplevelse: Første afsnit af The Old Guard og Den store Asterix 3.

The Old Guard 1 lå gratis på Comixology, om det var ment som et sommertilbud, i anledning af Netlix-filmen, eller som et klassisk eksempel på "første skud er gratis, derefter skal du betale for dit fix" ved jeg ikke. Men det virkede, jeg har tænkt mig at få anskaffet hele første samlebind af den. :) I fysisk format. Jeg er tydeligvis ikke ung og hip nok til at synes, det er fedt at læse på en skærm.

Mht. Asterix er det bare lækkert at læse historierne i en udgave med bedre farver, og hvor man ikke er bange for, at siderne smuldrer mellem fingrene på én. Faktisk er papiret så tykt, at jeg nogle gange kom i tvivl om, hvorvidt jeg havde fat i én eller to sider. Dejligt luksusproblem. :D
Og så er Asterix og Kleopatra en af mine yndlingshistorier, indtil vi kommer længere hen i serien.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste tegneserieindkøb i juli:
IMG_0895.JPG
IMG_0895.JPG (59.79 KiB) Vist 3036 gange
...og et par Solar til i genbrugsbixen!


Bedste tegneserielæseoplevelse i juli:
IMG_0896.JPG
.....og så kom der endelig nye US comics med denne i stakken!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Denne måned har jeg kun fået læst halvdelen af den normale ration - dvs. ca. 14 tegneserier. Arbejdsrelateret rejse betyder at jeg var forhindret i at læse et album hver dag.

Men bedste tegneserieoplevelse må være; Mister Sun (Modesty Blaise).

Jeg har bestilt 2 ordre (en overskuelig og en der er lidt større) - jeg har ikke fået dem endnu, men den lille ordre er betalt og afsendt. Det er Gotham Central, som jeg glæder mig til at modtage.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Gimli skrev:Denne måned har jeg kun fået læst halvdelen af den normale ration - dvs. ca. 14 tegneserier. Arbejdsrelateret rejse betyder at jeg var forhindret i at læse et album hver dag.

Men bedste tegneserieoplevelse må være; Mister Sun (Modesty Blaise).

Jeg har bestilt 2 ordre (en overskuelig og en der er lidt større) - jeg har ikke fået dem endnu, men den lille ordre er betalt og afsendt. Det er Gotham Central, som jeg glæder mig til at modtage.
Alle Jim Holdaways Modesty Blaise er virkelige gode. Mister Sun er endda ikke i nærheden af de jeg synes er bedst fra Holdaway.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Antaeus skrev:
Gimli skrev:Denne måned har jeg kun fået læst halvdelen af den normale ration - dvs. ca. 14 tegneserier. Arbejdsrelateret rejse betyder at jeg var forhindret i at læse et album hver dag.

Men bedste tegneserieoplevelse må være; Mister Sun (Modesty Blaise).

Jeg har bestilt 2 ordre (en overskuelig og en der er lidt større) - jeg har ikke fået dem endnu, men den lille ordre er betalt og afsendt. Det er Gotham Central, som jeg glæder mig til at modtage.
Alle Jim Holdaways Modesty Blaise er virkelige gode. Mister Sun er endda ikke i nærheden af de jeg synes er bedst fra Holdaway.
Mister Sun er heller ikke blandt top-historierne af Modesty Blaise for mig. Men nu har jeg ikke læst andre Modesty Blaise historier i August, og de øvrige album var altså ikke mindeværdige nok til at kunne overgå; Mister Sun.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Bedste læseoplevelse i august måned oplevede jeg i går. Jeg sad ude foran og nød eftermiddagssolen (på Bornholm skinner solen altid), kaffen og ungernes lyde indenfor.

Den magiske spinel. Hold da op. Jeg blev meget overrasket. Det er både en kulturfortælling, en spændende og lidt dyster beretning om en mand og et job, og en blændende kærlighedsfortælling, ja af den slags, der gør, at livet giver god mening.

Vi er både tilbage i tiden, i en anden verden, og lige her også, med mobiltelefoner og tekstbeskeder. Der er en herlig ro over fortællingen, den ro som sande kunstnere ikke er bange for at bringe i spil, for de kan deres metier. Der er mystik, kærlighed, fortvivlelse og da jeg lukkede bogen, var kaffen blevet kold og solen endnu varmere.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste tegneserielæseoplevelse i august:
IMG_0902.JPG
Bedste tegneseriekøb i august: En masse små Wild West serier med Kaptajn Micky, fordi jeg ikke kunne lade være, og de var så flotte og så billige!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

September måneds bedste læseoplevelse:

Jeg har læst mange gode album denne måned. Og selv om jeg har genlæst en del album, som jeg kun har læst 1 gang før, så bliver det stadig;
Molochs vrede.jpg
Molochs vrede.jpg (32.58 KiB) Vist 2625 gange
som får pladsen som månedens bedste oplevelse. Molochs vrede er mit absolutte favorit-Bernard Prince album. Plottet er spændende og selv om den får alt hvad den kan på spændingsknapperne, oplever jeg ikke engang, at det er et direkte urealistisk album. (Kun det med hvor hurtigt lavaen bevæger sig). Men af de lidt mere friske album vil jeg gerne nævne; Muchacho. En troværdig blanding af; krig, coming of age/Young adult (hvad er forskellen?) og kærlighed. Jeg holder af Emmanuel Lepages blanding af tegninger og akvarel-maling. Solgte hans album ikke særlig godt - eller hvad er grunden til, at der ikke er udgivet mere af ham i Danmark.

Bedste tegneseriekøb. Har ikke købt noget (men har modtaget Gotham Central, som jeg fremhævede sidste måned). Der er en større forsendelse på vej, som jeg regner med at modtage inden oktober måned er ovre. (Ok den er købt - men der er lidt for mange, til jeg lige her og nu kan sige, hvad jeg tænker er mit bedste køb).
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Christian Aarestrup »

Robin skrev:Bedste tegneserielæseoplevelse i august:
IMG_0902.JPG
Bedste tegneseriekøb i august: En masse små Wild West serier med Kaptajn Micky, fordi jeg ikke kunne lade være, og de var så flotte og så billige!

mvh.
Jeg overvejede at købe Pulp, men er det den, du skriver om - for det er da ikke en masse små serier med en kaptajn Micky?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Billede

Valget var ret let. Vei spår jeg en stor fremtid. Priser, omtale, salg. The lot.
Besvar