Det månedlige barometer

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Christian Aarestrup skrev:
Robin skrev:Bedste tegneserielæseoplevelse i august:
IMG_0902.JPG
Bedste tegneseriekøb i august: En masse små Wild West serier med Kaptajn Micky, fordi jeg ikke kunne lade være, og de var så flotte og så billige!

mvh.
Jeg overvejede at købe Pulp, men er det den, du skriver om - for det er da ikke en masse små serier med en kaptajn Micky?
Du BØR købe Pulp! Det er nemlig "bedste tegneserielæseoplevelse i august", som der står over billedet af Pulp. der er også kolon, og SÅ er der et billede af Pulp."Bedste tegneseriekøb i august:" er derimod "en masse små Wild West serier med Kaptajn Micky, fordi jeg ikke kunne lade være, og de var så flotte og så billige!" Dér satte jeg så ikke noget billede ind. OK?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Christian Aarestrup »

Ahh. Og ja, jeg burde nok købe Pulp.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Jeps, gør det. Brubaker og Philips er et stjernepar!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Bedste tegneserieindkøb i september: Flot Fantomet nr. 122 m. indhæftet plakat af Diana og de nyfødte Fantomet -tvillinger for en flad 5'er i antikvariatet.
IMG_0923.JPG
IMG_0923.JPG (58.62 KiB) Vist 2757 gange
Bedste tegneserielæseoplevelse i september: Superman Smashes the Klan, og den lod jeg med vilje være med at købe, da jeg så den. Den var lidt manga-agtig og sikkert målrettet et yngre publikum,MEN bilioteket havde tpb'en, og der er noget ekstramateriale bagest om forfatterens opvækst, noget om Superman hørespil og lidt amerikansk kultur. Og så var historien ikke så tosset, jeg blev da positivt overrasket, så det...!
IMG_0922.JPG
IMG_0922.JPG (29.18 KiB) Vist 2757 gange
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Christian Aarestrup »

Robin skrev:Jeps, gør det. Brubaker og Philips er et stjernepar!
Jeg har været meget enig, men: Kill or be killed syntes jeg dog ikke helt var på niveau med tidligere tider, og Bad Weekend var, trods den indlysende appel ved at foregå blandt tegneserietegnere og i løbet af en comi'con, tæt på at være en ikke-historie.

Og apropos dårlige weekender syntes jeg heller ikke, at det var en forbedring at skifte den fremragende faste farvelægger Beth Breitweiser ud med Phillips' søn. Og jeg kan se, at han er fortsat på Pulp, så tøvede lidt med at komme den i kurven.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Christian Aarestrup skrev:
Robin skrev:Jeps, gør det. Brubaker og Philips er et stjernepar!
Jeg har været meget enig, men: Kill or be killed syntes jeg dog ikke helt var på niveau med tidligere tider, og Bad Weekend var, trods den indlysende appel ved at foregå blandt tegneserietegnere og i løbet af en comi'con, tæt på at være en ikke-historie.

Og apropos dårlige weekender syntes jeg heller ikke, at det var en forbedring at skifte den fremragende faste farvelægger Beth Breitweiser ud med Phillips' søn. Og jeg kan se, at han er fortsat på Pulp, så tøvede lidt med at komme den i kurven.
Smag og behag er jo mystiske størrelser....... Mht. Kill or be Killed så er det jo lidt noget andet end Criminal, den er måske trukket lidt langt ud, kunne have været "strammere" (læs: kortet ned), men stadig over niveau i forhold til det meste US-udgivne. Jeg har ikke læst bad Weekend (FY! til mig!), og Jeg er enig med dig med hensyn til farvelægningen. Beth Breitweiser er ellers blevet rost af Brubaker, har jeg læst, husker dog ikke hvor, så det kan jo være, hun har været optaget til anden side. Lad os ikke håbe, det er noget "indspist familie-noget". Dog, jeg vil stadig anbefale PULP. Den er over gennemsnittet, efter min smag, som jo nok er meget mainstream.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Christian Aarestrup »

Ja, Brubaker & Phillips er da stadig blandt de bedste makkerpar i amerikansk mainstream, som også er den hylde, jeg primært henter mine tegneserier fra, og nu har jeg også fået bestilt Pulp. Jeg er dog nødt til at bedømme dem i forhold til de øvrige udøvere i toppen, herunder deres egne, tidligere serier, hvoraf Criminal, Fatale og The Fade-Out lagde et meget højt niveau, som jeg så desværre synes, at de har haft svært ved at leve op til i de seneste vel omkring fem år.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Christian Aarestrup skrev:Ja, Brubaker & Phillips er da stadig blandt de bedste makkerpar i amerikansk mainstream, som også er den hylde, jeg primært henter mine tegneserier fra, og nu har jeg også fået bestilt Pulp. Jeg er dog nødt til at bedømme dem i forhold til de øvrige udøvere i toppen, herunder deres egne, tidligere serier, hvoraf Criminal, Fatale og The Fade-Out lagde et meget højt niveau, som jeg så desværre synes, at de har haft svært ved at leve op til i de seneste vel omkring fem år.
Nu nævner du Criminal, Fatale og The Fade-Out, hvor jeg specielt er vild med sidstnævnte. Så kom jeg imidlertid i tanke om Incogito! har du læst den? Mix'et af noir/superheltegenren heri var jeg ret begejstret for.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Christian Aarestrup »

Nej, den er helt forbigået min opmærksomhed - men købt som beset; glæder mig og tak for tippet!
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Velbekomme og god fornøjelse! Ser frem til at høre, hvad du mener om den.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Alt skrider. Følgende værker gjorde noget ved mig her den forgangne måned:
LLLL.JPG
LLLL.JPG (53.37 KiB) Vist 2430 gange
Fordi den faktisk er ret god. Ikke kun sjov og anderledes, men fordi den er fedt tegnet og uhyre spændende. Vi læste den i weekenden, vi er de små og mig, og vi nød den alle tre.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Den her måneds bedste tegneserieoplevelse er ikke bare månedens bedste oplevelse, men en særdeles stærk kandidat til årets bedste tegneserieoplevelse. Der er tale om;
300px-Min_fjerne_barndomsby.jpg
300px-Min_fjerne_barndomsby.jpg (35.07 KiB) Vist 2363 gange
Min første læsning af Min fjerne barndomsby - og værket overgik endda mine tårnhøje forventninger. "Albummet" kan læses på flere niveauer - men jeg fik næsten en eksistentiel oplevelse ved gennemlæsningen. Det kan godt være at flere "graphic novels" opleves som kedelige og grimt tegnet - men det gælder ved gud ikke dette værk.

Månedens bedste tegneseriekøb:

Jeg har fået min forsendelse og er kommet frem til at;
Bedste dansk-sprogede køb er:
Victoria.jpg
Victoria.jpg (56.61 KiB) Vist 2363 gange
SHI får stort set positiv omtale alle steder. Og nu har jeg for første gang læst en tegneserie med Homs streg. Og der var tale om en næsten lige så god læseoplevelse som Min fjerne barndomsby. Det er nemlig; Mænd der hader kvinder - fra Alvilda.
449px-Millennium_1.jpg
449px-Millennium_1.jpg (49.45 KiB) Vist 2363 gange
Selv om han har en lidt "karikeret" streg (altså lettere forvredet ansigter mv.) så er hans historieformidling simpelt hen formidabel. Jeg oplever virkelig; Mænd der hader kvinder bliver håndteret med stor respekt for den originale bog.

Bedste engelsk-sprogede køb er;
Vinland saga 10.jpeg
Jeg har endnu ikke læst noget af denne manga-serie, men har høje forventninger til den. Og jeg har så lidt med vikinger i min samling (Thorgal ok - men vikinge-elementet er ikke dominerende), at jeg glæder mig til at få læst den - en dag.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Velkommen. Min fjerne barndomsby slog også benene væk under mig, endda på flere forskellige måder. Tegningerne, plottet og den der vælten tilbage til ens rødder. Pludselig var jeg også år tilbage.

Jeg er også enig med dig, Gimli. Mænd der hader-serien er fremragende. Jeg har kun skimmet romanerne, men filmene har bestemt også høj kvalitet.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev:Men af de lidt mere friske album vil jeg gerne nævne; Muchacho. En troværdig blanding af; krig, coming of age/Young adult (hvad er forskellen?) og kærlighed. Jeg holder af Emmanuel Lepages blanding af tegninger og akvarel-maling. Solgte hans album ikke særlig godt - eller hvad er grunden til, at der ikke er udgivet mere af ham i Danmark.
Emmanuel Lepage er helt eminent, men nogen storsælger bliver han nok desværre aldrig. Hans hovedværk i nyere tid om Tjernobyl, "Un printemps à Tchernobyl", er en fuldstændig vild præstation. Han opholdt sig selv i de øde ruiner for at samle materiale og skitser, og det færdige album må betragtes som en kraftpræstation. Det fås faktisk på engelsk:
https://www.amazon.com/Springtime-Chern ... 256&sr=8-1

Eneste andet værk, lige så læseværdigt, der er udkommet på dansk, er "Landet uden ondskab".
https://pegasus.dk/tegneserier/017831
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti Stravonsky skrev: Vei spår jeg en stor fremtid. Priser, omtale, salg. The lot.
Jeg kan blot sige, at jeg er enig, men det kan jeg jo sagtens sige. I hvert fald er din begejstring nået ud i den vide verden, på linje med mange andre begejstrede anmeldere fra flere lande :-)
https://grandagency.se/books/vei-book-1/
Besvar