Det månedlige barometer

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Glæd dig! ......og til maj kommer nr. 4, "The Ghost in You", om alt går vel.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Seneste og nok bedste læsning i april var denne halvgamle sag. Jeg havde ikke læst den før, men fandt det frem ved et tilfælde.

Jeg kan godt lide, at man fortæller alvorlige ting på denne måde.




Skærmbillede 2022-04-25 165122.jpeg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Berti, du har lige skrevet at du ikke er interesseret i at forny dig hvad Disney tegneserier angår og du stod af for en del år siden.
Denne sag er nyere end Dragonlords, som vi lige har diskuteret.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ja?

Det er da sandt.

Men derfor kan jeg vel godt læse lidt hist og her. Jeg er ikke firkantet.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 25. apr 2022, 22:29 Berti, du har lige skrevet at du ikke er interesseret i at forny dig hvad Disney tegneserier angår og du stod af for en del år siden.
Denne sag er nyere end Dragonlords, som vi lige har diskuteret.
Bertis uvilje mot å sjekke ut Dragonlords har nok mer å gjøre med motvilje mot (eller skepsis til) tematikk, innhold og kanskje tegnestil. ;) Gjetter jeg i hvert fall på.

Et blad som dette er sikkert laget i en stil som ligner mer på den "klassiske" som Berti kjenner fra f. eks. Carl Barks' serier, og da er han nok med en gang mer positivt innstilt til det.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

I kan fabulere herfra og til juleaften, drenge.

I gør for meget ud af det.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev: 26. apr 2022, 07:43 I kan fabulere herfra og til juleaften, drenge.

I gør for meget ud af det.
Vel... i tråden der "Dragonlords" blir nevnt, skrev du jo følgende etter å ha sett coveret til Fantagraphics' amerikanske nyutgivelse av historien:
Berti Stravonsky skrev: 24. apr 2022, 13:15 Almindeligvis skal man ikke dømme et værk ud fra en forside. Det er alt for useriøst.

Jeg vil dog komme Googa uendeligt meget i møde. For førstehåndsindtryk spiller ind, og ofte så meget ind, at man end ikke ville røre værket. Ikke samle det op og bladre i det.

Det er måske unuanceret og useriøst, men jeg har det præcis som Googa. Jeg ville ikke læse værket, for jeg ville ikke engang samle det op og bladre i det. Det appellerer ikke til mig. Jeg gider det ikke.
Da virket det logisk for meg å anta at det forsiden fortalte deg om historie, stil og innhold, gjorde at den ikke appellerte til deg. Men dine grunner for å ikke være interessert i "Dragonlords" er altså ikke så dyptpløyende?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det sidste værk jeg læste var det der andeblad.

Totalt random.

Og at spekulere i det ene eller det andet virker fjollet.

Vi talte om sikkerhed på nettet og bladet findes som download på nettet. Så printede jeg den og vi læste bladet. Mere specielt er det ikke.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev: 26. apr 2022, 14:16 Det sidste værk jeg læste var det der andeblad.

Totalt random.

Og at spekulere i det ene eller det andet virker fjollet.

Vi talte om sikkerhed på nettet og bladet findes som download på nettet. Så printede jeg den og vi læste bladet. Mere specielt er det ikke.
Naah, jeg forstår.

Så hvis du skulle få mulighet til å lese "Dragonlords" helt tilfeldig og gratis, kan det kanskje hende du hadde prøvd? :)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Nej.

Jeg læste andebladet fordi vi arbejdede med sikkerhed på nettet.

Som jeg skrev. Helt random.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Robin skrev: 24. apr 2022, 22:12 Glæd dig! ......og til maj kommer nr. 4, "The Ghost in You", om alt går vel.

mvh.
RECKLESS.jpg

...og så er 4'eren allerede kommet, så jeg, da jeg var inde at hente det ugentlige indtag i Fantask. Dét er sjældent, især i disse tider, at noget kommer før man havde ventet det! :D

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Robin skrev: 27. apr 2022, 13:01 [quote=Robin post_id=222234 time=<a href="tel:1650831143">1650831143</a> user_id=6959]
Glæd dig! ......og til maj kommer nr. 4, "The Ghost in You", om alt går vel.

mvh.
RECKLESS.jpg

...og så er 4'eren allerede kommet, så jeg, da jeg var inde at hente det ugentlige indtag i Fantask. Dét er sjældent, især i disse tider, at noget kommer før man havde ventet det! :D

mvh.
[/quote]

Mange tak Robin. Jeg har været opmærksom på den, men den må vente på efterårsordren. I forvejen har jeg sprængt budget-rammen. :D
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Gimli skrev: 27. apr 2022, 21:09
Robin skrev: 27. apr 2022, 13:01 [quote=Robin post_id=222234 time=<a href="tel:1650831143">1650831143</a> user_id=6959]
Glæd dig! ......og til maj kommer nr. 4, "The Ghost in You", om alt går vel.

mvh.

RECKLESS.jpg


...og så er 4'eren allerede kommet, så jeg, da jeg var inde at hente det ugentlige indtag i Fantask. Dét er sjældent, især i disse tider, at noget kommer før man havde ventet det! :D

mvh.
Mange tak Robin. Jeg har været opmærksom på den, men den må vente på efterårsordren. I forvejen har jeg sprængt budget-rammen. :D
[/quote]

Det var så lidt. Der var heller ikke plads i mit budget idag. Men så er der noget at se frem til - eller lige frem glæde sig til!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

April måneds bedste læseoplevelse:
417px-Åbenbaringer.jpg
417px-Åbenbaringer.jpg (95.08 KiB) Vist 1608 gange
En lidt speciel krimi og som har nogle "overtoner" af religion involveret. Jeg er ikke sikker på, at den er alles "kop te", men jeg kan virkelig godt lide dette album. Tegningerne er lidt "karikerede" og er helt sikkert heller ikke alles smag. Jeg vil dog klart anbefale, at man låner den på biblioteket - så kan den følges op af et køb, hvis den finder nåde, hos læserne.

Bedste tegneseriekøb - bestilling er afgivet, men købet er hverken samlet helt eller afsendt endnu. Så det bliver sikkert først juni, jeg kan sige noget om det.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Lidt ude af "trit" med den månedlige opgørelse. Men da jeg nu er kommet igennem hele min samling (minus "nyindkøbte") alfabetisk, oplever jeg et behov for at få sat et punktum. Jeg slutter af med 'tegn' - selv om den korrekte tilgang er at starte med det.
452px-Blueberry_14.jpg
452px-Blueberry_14.jpg (65.3 KiB) Vist 1517 gange
½ million dollars værd! er ikke blandt de aller-allerbedste Blueberry album - men helt klart rigeligt til, at være den bedste oplevelse under; 'Tegn'. Albummet tjener mest som et bindeled mellem start (Chihauhau Pearl) og slutning (Balladen om en ligkiste), men der sker rigeligt i albumet - og læseren er godt underholdt.

Jeg går nu over til min kronologiske læserækkefølge; Alt før 1950, 1950, 1951 etc.
Besvar