Det månedlige barometer

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Gimli: "Så lukker jeg ned".Jeg er blot super nysgerrig - og undskyld på forhånd herfor - men når du skriver det, er det så fordi, du holder tegneseriepause, eller Serielandspause, eller kigger du herind uden at skrive .......eller.....? Som sagt, jeg er bare nysgerrig. Hvis du ikke synes, det kommer andre ved, så ignorerer du blot mit indlæg, ok? :)

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Jeg plejer at holde en læsepause, når jeg er på ferie. I år er pausen lidt udvidet, da et privat ombygningsprojekt og min datters konfirmation også skal afholdes. Jeg kigger stadig ind på serieland - også i min ferie, men jeg læser ikke tegneserier. Til gengæld går jeg på antikvitetsjagt i løbet af sommeren (altså i det små, og det som ferien i øvrigt tillader).
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Robin »

Aha! På den måde! Tusind tak for svar! Ha’ en go’ konfirmation, et godt byggeprojekt, en go’ sommer og tillykke med datteren samt held og lykke i antikvitetshandlerne eller antikvariaterne!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Så er jeg kommet hjem fra ferien - en succes. Både som ferie, men dæleme også på antikvitar-jagten. Så jeg afslører lige juli måneds bedste tegneseriekøb. Jeg får også lige læst de sidste 5 dage, men det giver så spinkelt et udvælgelses-grundlag, at jeg først tager dem med i augusts måneds tegneserieoplevelse.

Men tilbage til bedste køb. Jeg fandt flere album, som jeg manglede i min samling - men bedste køb af dansksproget udgivelser bliver dog;
Egoland 12.jpg
Egoland 12.jpg (44.02 KiB) Vist 2051 gange
Jeg har set, at den har været på venteliste på Pegasus' hjemmeside i mere end 3 år, og den er reelt umulig at opdrive på, Faraos' og/eller Komikkens hjemmesider. Og har været det i årevis. Og så falder jeg over den (Og en hel del flere Egoland) for en sølle 50'er. Det må altså siges at være et af den slags held, som er svært at overgå.

Men jeg var også heldig at finde enkelte engelsksproget udgivelser. Og her bliver:
Arkham Asylum.jpg
Det bedste køb. Et album som jeg håbede at RW ville udgive - men det skete ikke. Og nu lå den i et meget flot udgave.

Men ud over disse album fandt jeg også;

- Valhalla - Ormen i dybet
- Red Kelly - Fanden ler sidst
- Comez - Tavshed

En forrygende succes - og i alt fandt jeg 21 album som jeg "slæbte" med hjem. Det er lang tid siden, jeg har været oppe på så stort et antal antikvitariske album.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mogens »

Selvom jeg har de gamle udgivelser fra Gutenberghus, har jeg længe ærgret mig over, at jeg ikke fik købt samlebindene med Red Kelly. Det første samlebind blev mig bekendt hurtigt udsolgt og er umuligt at finde, mens de øvrige samlebind stadig er tilgængelige og endda kan findes på tilbud, hvilket nok hænger sammen med, at der ikke findes mange samlere/læsere, som gider at investere i dem, hvis man ikke kan få fat i de indledende historier.

Jeg har ledt en del på nettet efter det første samlebind, og minsandten om det ikke lykkedes mig at finde det. I Holland. Hos en hollandsk samler, som elsker Hermann og gerne samler tegneserier på andre sprog og sandelig havde den danske udgave i sin samling. Alle tre samlebind som nye til en fornuftig pris. Det blev august måneds bedste indkøb. :D
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Tillykke med købet Mogens. Det betaler sig - nogle gange - at være tålmodig og vedholdende.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mogens »

Mange tak, Gimli. :wink:

Tålmodighed og vedholdenhed er en dyd, når man bor sammen med to kvinder, så jeg er ikke kommet sovende til det. Ha ha. :lol:
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

August måneds bedste tegneserieoplevelse er:
Det gule mærke.jpg
Det gule mærke.jpg (33.79 KiB) Vist 1820 gange
Dette fremragende album er - i min optik - en af 50'ernes allerbedste album. Den er dog i hård konkurrence med; Splint & Co.; I murænens gab, men vinder fordi der er tale om en helstøbt stemningsoplevelse - som virkelig får 50'ernes London til at "tegne" sig for læseren. Og selv om det er en tegneserie med mange - mange ord, er det først ret sent, at "trætheden" sætter ind, fordi stemningen holder læseren fanget.

Jeg har ikke købt noget i august - men sender min efterårsordre i september. Den er dog næppe fremme før medio oktober - måske først november, hvis der er album, som skal bestilles.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Gimli skrev: 1. sep 2022, 09:24 August måneds bedste tegneserieoplevelse er:
Det gule mærke.jpg
Dette fremragende album er - i min optik - en af 50'ernes allerbedste album. Den er dog i hård konkurrence med; Splint & Co.; I murænens gab, men vinder fordi der er tale om en helstøbt stemningsoplevelse - som virkelig får 50'ernes London til at "tegne" sig for læseren. Og selv om det er en tegneserie med mange - mange ord, er det først ret sent, at "trætheden" sætter ind, fordi stemningen holder læseren fanget.

Jeg har ikke købt noget i august - men sender min efterårsordre i september. Den er dog næppe fremme før medio oktober - måske først november, hvis der er album, som skal bestilles.
I min optik er det et af verdens bedste album, et mesterværk.
Splint & Co. I Murænens Gab, som du nævner er også fremragende.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Det er virkelig fremragende album - men ikke verdens bedste album - som jeg oplever det.Albummet er - trods alt - for "omstændelig" når det skal sammenlignes med nogle af de lidt nyere klassikere. Men smag er jo svært at måle på objektive kriterier. :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Gimli skrev: 2. sep 2022, 00:17 Det er virkelig fremragende album - men ikke verdens bedste album - som jeg oplever det.Albummet er - trods alt - for "omstændelig" når det skal sammenlignes med nogle af de lidt nyere klassikere. Men smag er jo svært at måle på objektive kriterier. :D
Nu skrev jeg jo så ikke det var verdens bedste album, men et af verdens bedste album.
Vi har alle forskellig smag, men hvilke nyere klassikere tænker du på i ovenstående, altså som kandiderer til verdens bedste album?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Antaeus skrev: 2. sep 2022, 00:26 [quote=Gimli post_id=224636 time=<a href="tel:1662070635">1662070635</a> user_id=18944]
Det er virkelig fremragende album - men ikke verdens bedste album - som jeg oplever det.Albummet er - trods alt - for "omstændelig" når det skal sammenlignes med nogle af de lidt nyere klassikere. Men smag er jo svært at måle på objektive kriterier. :D
Nu skrev jeg jo så ikke det var verdens bedste album, men et af verdens bedste album.
Vi har alle forskellig smag, men hvilke nyere klassikere tænker du på i ovenstående, altså som kandiderer til verdens bedste album?
[/quote]

De bedste Blueberry, de bedste Thorgal, de bedste Bernard Prince, sikkert også de bedste Asterix (selv om jeg reelt har læst dem i stykker), og så en række enkeltalbum (From Hell, Min fjerne barndomsby) for lige at nævne dem jeg kommer i tanke om først.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Antaeus »

Okay, stadig forholdsvis gamle klassikere de fleste af dem. Jeg er med på Blueberry og Asterix.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Mogens »

September er kommet godt i gang, for i dag kiggede den tyske postmand Per forbi med 5 album med Red Kelly, som - foruden et fyldigt ekstramateriale i hvert album - også indeholdt det allervigtigste: 5 print i A4-størrelse, som skal smækkes i rammer og op at hænge på væggen.

Red Kelly Beilagen.jpg

Nu går jagten ind på dette print:

Red Kelly rød.jpg
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Det månedlige barometer

Indlæg af Gimli »

Tillykke Mogens - en præstation, når du bor sammen med to kvinder :lol:
Besvar