Fantask lukker

Sopranos
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 182
Tilmeldt: 17. feb 2006, 22:19

Fantask lukker

Indlæg af Sopranos »

“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Fantask lukker

Indlæg af D@niel »

Ja, det er sgu' sørgeligt. Jeg tror i høj grad, at det skyldes Marvel Mortens stop og Faraos imponerende udbygning. Men da størstedelen af mine køb foregår på nettet, er det klart, at jeg også er medskyldig her ):

Kedeligt er det.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fantask lukker

Indlæg af Antaeus »

Sopranos skrev:Dagens dårlige nyhed

https://www.berlingske.dk/aok/koebenhav ... em03YHaPjc
Ja, det er super ærgerligt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Fantask lukker

Indlæg af Robin »

Kan vi nøjes med at "lege" at det "kan ende med at Fantask lukker", som de selv skriver i den i artiklen nævnte yderst triste skrivelse, eller at Fantask er lukningstruet? Jeg har tidligere i dag hentet mit abonnement på US blade i Fantask, og de flinke folk havde lagt den sørgelige og stærkt deprimerende seddel i abonnenternes afhentningsmapper.

Så er det vist på tide, at tegnserie - sci/fi - og spillefolk lægger i hvert fald en større del af deres indkøb i denne perle af en fysisk butik i stedet for på det dersens internet, synes jeg. :cry:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fantask lukker

Indlæg af Berti Stravonsky »

Robin skrev:Kan vi nøjes med at "lege" at det "kan ende med at Fantask lukker", som de selv skriver i den i artiklen nævnte yderst triste skrivelse, eller at Fantask er lukningstruet? Jeg har tidligere i dag hentet mit abonnement på US blade i Fantask, og de flinke folk havde lagt den sørgelige og stærkt deprimerende seddel i abonnenternes afhentningsmapper.

Så er det vist på tide, at tegnserie - sci/fi - og spillefolk lægger i hvert fald en større del af deres indkøb i denne perle af en fysisk butik i stedet for på det dersens internet, synes jeg. :cry:

mvh.
Nemlig. Mobiliser. Nu.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Fantask lukker

Indlæg af superboy »

Lukk nettet, og kast mobilen. Slå av PC'en.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Fantask lukker

Indlæg af marius »

Fantask bliver svær at redde sålænge Faraos Cigarer har billigere priser på de fleste tegneserier, langt større udvalg og plads samt giver mulighed for 10% opsparing oveni ved køb.
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Fantask lukker

Indlæg af smfan »

Ja gu’ er det sørgeligt. For mit eget vedkommende er grunden til at jeg oftere kommer i Cigaren, at de der også har brugte tegneserier. Jeg ved godt at Fantask er markant mindre, men før i tiden, havde de brugtbladene bagerst i lokalet.
Da det er relativ få nye tegneserier jeg køber, er det oftest Cigaren jeg kommer forbi.
Dog handler jeg mine få hefter hos Fantask, men 12 hefter om året er ikke meget.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Fantask lukker

Indlæg af Robin »

Nu går jeg i seng, jeg er trist i humøret. Det var en dum dag! Sov godt alligevel.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Fantask lukker

Indlæg af Gimli »

Heldigvis opgives kampen ikke. Jeg kan fortsat bestille via postordre. Men det bliver trist at jeg ikke længere kan besøge min ynglingsbutik, når jeg en sjældent gang kommer forbi København. En institution kæmper for overlevelse, samtidig med, at udgivelserne af tegneserier boomer. Ironien er til at føle på.

Håber alle som konsekvent tænker på pengepungen begynder at overveje andre værdier end de rent økonomiske.
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 466
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Fantask lukker

Indlæg af Maximum »

Det er da trist nyheder, det var der jeg som ung 10 arige (1975) tog toget til KBH og kobte alle mine tegneserier.
Jeg nod at ga i bag lokalet og finde masser af perler, det var kramt, men sjovt!
Jeg er ogsa en af dem ikke kober mere hos dem, dels fordi deres net butik ikke er saerlig god og ogsa fordi deres udvalg (Euro comics) og Euro merchandise ikke ikke var sa naer sa stor som Faraos, nyt eller brugt.
For US comic fans var den god og faktisk kobte jeg et par uger siden Interpresses venner online, men det er jo ikke nok.
jeg haber virkelige de kan finde en anden billigere lokale eller maske have bedre success pa nettede. Right synd.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Fantask lukker

Indlæg af Nøhr »

Av, av min barndom, ungdom og nørdeliv.
Der bor i mig en dyb og vedvarende kærlighed til Sankt Peders Stræde siden jeg var 10-11 år gammel, i særdeleshed takket været Fantask - et åndehul for en fantasihungrende knægt som mig.
Jeg ved verden ændre sig hele tiden, men for pokker de svider i nostalgien når éns barndoms landemærker forsvinder.
Det gør mere ondt end jeg havde ventet.

S'gu.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fantask lukker

Indlæg af Berti Stravonsky »



Enig med Nørh. Tiden gør ondt.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Fantask lukker

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Ærgerligt, men jeg er vel selv en del af årsagen.
Kom der for sjældent, købte for lidt.
Og mest interesseret i gamle ænder, frankofile serier (på dansk) og ting som kan købes i almindelige boglader - eller udelukkende i udlandet (Amazon)

Jeg købte enkelte ting, webbaseret i Fantask, men det sandede til efterhånden ...
Tror nok det skyldtes at der ikke var 2.hand-ting.
Vedhæftede filer
Fantask 800 pxls.jpg
med venlig hilsen Jan Erik
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Fantask lukker

Indlæg af Jakobsen »

Besvar