Hvorfor er du tegneseriefan?

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvorfor er du tegneseriefan?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Robin skrev følgende:

Det er jo meget subjektivt, og andres holdninger og meninger lytter jeg da til, af og nogle gange flytter det noget, andre gange ikke, så det....

Hvilket fik mig til at spekulere, om min smag i streger og striber har forandret sig siden jeg var lille Berti.

Ja. På især én måde. Meget af det, som jeg elskede som knægt, holder nu ikke en meter. Jeg kan kun hakkende slæbe mig igennem De 4 esser fx. Og hverken Benny Bomstærk, Seriemagasinet eller Felix kan holde mig vågen en sen stund. Sådan var det ikke for længe siden. Da læste jeg og læste endda så meget, at jeg fik forbud og ved en enkelt lejlighed frataget pæren i min læselampe. Så meget guld dengang er nu blevet muld.

Til gengæld, og det synes jeg er sørgeligt og interessant. Jeg er ikke for alvor blevet tændt eller voldsomt inspireret af noget som helst nyt eller nyere. Jeg sværger stadig til mit gamle gamle.

Så på en trist måde, stoppede min udvikling for mange år siden.

Bevares, der har da bestemt været serier og enkeltudgivelser, som jeg for alvor har bidt mærke i. Buddy Longway-sagaen læste jeg først sent i livet, og den holder jeg meget af. Og så har Undertaker da flået lidt i den gamle revolvertrang.

Hvad med dig? Holder du stædigt fast som Googa og jeg, eller er du både moderne og senmoderne i dit tegneserievalg?

Det der med smag, det er sgu noget spøjst noget.
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Hvorfor er du tegneseriefan?

Indlæg af smfan »

Ja. På især én måde. Meget af det, som jeg elskede som knægt, holder nu ikke en meter. Jeg kan kun hakkende slæbe mig igennem De 4 esser fx. Og hverken Benny Bomstærk, Seriemagasinet eller Felix kan holde mig vågen en sen stund. Sådan var det ikke for længe siden. Da læste jeg og læste endda så meget, at jeg fik forbud og ved en enkelt lejlighed frataget pæren i min læselampe. Så meget guld dengang er nu blevet

Tænk du ikke kan lide Serie Magasinet. Indrømmet, der var meget lort, men der var også Conan, Kull, Kerry Drake, Sprit, Corrigan...., som stadig holder.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvorfor er du tegneseriefan?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ret skal være ret. For Seriemagasinets vedkommende handler det (vist) om, at jeg ikke kan læse teksten. Størrelsen på bogstaverne volder mine trætte øjne besvær.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Hvorfor er du tegneseriefan?

Indlæg af Asger Pedersen »

Tegneseriefan... tja, jeg er tidligt skadet: Da jeg var 4 år læste min storebror op fra Familie journalen, og det var ikke Bamse og Dukke Lise eller Klaus Kludder, der fængede, men Willy på eventyr. Da jeg nogle år senere fik bare lidt penge mellem hænderne, var det Gigant, Superman og Batman, de blev brugt på. Jeg red på superhelte-bølgen sidst i 60erne; men var også med på album-eksplosionen i70erne. Rigtig fan blev jeg, da Tegneserieklubben Asterix dukkede op, og de første danske fanzines opstod.

Tegningerne, ja; teksten også! Men som tidligere påpeget kan en genialitet hæve en middelmådighed. Og så elsker jeg mangfoldighed, et lille sært hæfte med en nichehistorie kan glæde mig lige så meget som et mainstream-album med toptegner og -forfatter.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvorfor er du tegneseriefan?

Indlæg af Gimli »

[quote="Berti Stravonsky] Jeg er ikke for alvor blevet tændt eller voldsomt inspireret af noget som helst nyt eller nyere. Jeg sværger stadig til mit gamle gamle.

Så på en trist måde, stoppede min udvikling for mange år siden.

Bevares, der har da bestemt været serier og enkeltudgivelser, som jeg for alvor har bidt mærke i. Buddy Longway-sagaen læste jeg først sent i livet, og den holder jeg meget af. Og så har Undertaker da flået lidt i den gamle revolvertrang.

Hvad med dig? [/quote]

Nu er jeg jo nogle år bagud i forhold til det sidste nye. (Tror det nyeste jeg har læst er fra 2014).

Men jeg sammenligner altid det nye jeg læser med det bedste inden for den "gruppering" jeg er i gang med. Og indtil nu, har der altid været nogle få album der er helt op at ringe blandt det bedste. Og en del mere blandt det næstbedste. Ikke mange album bevares - men det skal der vel heller ikke være - det bedste skal jo ikke kunne slås af pinden af alt hvad der er kommet af nyt.

Jeg kan nævne; En dødbringende dame (Sin City), From Hell, Gavrilo Princip, Artic Nation (Blacksad), Asterious Polyp, Coraline, Dommen (XIII), Daytripper, Drageløberen, Et hjerte af Bronce (Grev Skarbeks hævn), Faderens tid (Et kinesisk liv), Frit fald (Mandrill), Gudernes magiske bog (Jagten på tidsfuglen).

Der er flere, men det hører til det lidt ældre, som jeg bare ikke har ejet tidligere.

Og pt. er jeg i gang med det lidt nye og helt nye i 'H', tror ikke der er så mange helt i top, men det må vise sig. :D
Besvar