Det nye nr. af Anders And Classic......

lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af lynet »

Men der er vist ikke noget nyt i det nummer - kun genoptryk :(
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Robin »

Det skulle ikke undre mig, jeg har dog ikke forsket nærmere i det endnu :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af benadikt »

Såvidt jeg forstår fra INDUCKS, så har forsiden og to korte historier ikke været udgivet på dansk tidligere:
https://inducks.org/s.php?c=D++5262
https://inducks.org/s.php?c=D++4808A
https://inducks.org/s.php?c=D+91181

Men jeg køber ikke hæftet, jeg holder mig til Paul Murry, Al Hubbard og nogle få nordeuropæiske tegneserieskabere.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

Bill Wright får vi nok aldrig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Laila J. Graf »

GoogaMooga skrev: 6. dec 2021, 01:18 Bill Wright får vi nok aldrig.
Hmm, måske... ;)
Men måske ikke i Classic, men der er andre muligheder :)

Har du nogle favoritter eller noget der ikke er trykt tidligere, som du kunne tænke dig at se?
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

Ingen favoritter som sådan, bare noget Bill Wright, der ikke er i årgangsbøgerne. Har du hotline til Egmont, Laila?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Laila J. Graf »

GoogaMooga skrev: 22. dec 2021, 16:26 Ingen favoritter som sådan, bare noget Bill Wright, der ikke er i årgangsbøgerne. Har du hotline til Egmont, Laila?
Jeg ser om jeg kan finde noget uudgivet :)

Og ja, det kunne sagtens tænkes, at jeg har en finger med i spillet ift. hvad der bliver udgivet i AndebyPosten, det nye tilbagevendende tillæg til AA&Co. :)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

Laila J. Graf skrev: 22. dec 2021, 17:42
GoogaMooga skrev: 22. dec 2021, 16:26 Ingen favoritter som sådan, bare noget Bill Wright, der ikke er i årgangsbøgerne. Har du hotline til Egmont, Laila?
Jeg ser om jeg kan finde noget uudgivet :)

Og ja, det kunne sagtens tænkes, at jeg har en finger med i spillet ift. hvad der bliver udgivet i AndebyPosten, det nye tilbagevendende tillæg til AA&Co. :)
Hva er dette for noe egentlig? Tror ikke jeg har hørt om et sånt vedlegg til det norske bladet.
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Laila J. Graf »

Mesterius skrev: 22. dec 2021, 17:57 Hva er dette for noe egentlig? Tror ikke jeg har hørt om et sånt vedlegg til det norske bladet.
Det er noget rimeligt nyt, man har, i hvert fald i Danmark, gerne ville udfase noget af alt det der plastiklegetøj og så ville man erstatte det med et fast tilbagevendende tillægsblad.

Jeg har været med i planlægningen af bladet, og det som endte med at blive tanken var, at det godt måtte give en slags "klubfølelse" at læse det, at det selvfølgelig skulle være relevant for børnelæserne, men hvor man ikke taler ned til dem og samtidig måtte der gerne være noget til nørderne.
Så der er f.eks. artikler omkring nørdede ting man kan samle på eller andre tegneserierelevante ting (jeg har skrevet en del af de artikler, så er ikke helt upartisk ;))
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

Lyder spændende, Laila, men lidt ærgerligt at de historier kommer i AA & Co., for det er ikke et blad, jeg følger eller holder øje med.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

Laila J. Graf skrev: 22. dec 2021, 18:40
Mesterius skrev: 22. dec 2021, 17:57 Hva er dette for noe egentlig? Tror ikke jeg har hørt om et sånt vedlegg til det norske bladet.
Det er noget rimeligt nyt, man har, i hvert fald i Danmark, gerne ville udfase noget af alt det der plastiklegetøj og så ville man erstatte det med et fast tilbagevendende tillægsblad.

Jeg har været med i planlægningen af bladet, og det som endte med at blive tanken var, at det godt måtte give en slags "klubfølelse" at læse det, at det selvfølgelig skulle være relevant for børnelæserne, men hvor man ikke taler ned til dem og samtidig måtte der gerne være noget til nørderne.
Så der er f.eks. artikler omkring nørdede ting man kan samle på eller andre tegneserierelevante ting (jeg har skrevet en del af de artikler, så er ikke helt upartisk ;))
Hmmm... litt interessant, spesielt det med nerdete artikler. Eneste ulempe er at bladet da sannsynligvis MÅ være innpakket i plast hver eneste gang, for at det ekstra bladet skal kunne legges ved? De siste månedene har det norske bladet faktisk flere ganger hatt leken klistret utenpå forsiden snarere enn plast rundt hele bladet. Noe jeg likte ettersom jeg da kunne inspisere innholdet. Det gjorde faktisk at jeg kjøpte flere av de siste numre.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Robin »

Har helt glemt at denne er udkommet. Det er Barks. Intet nyt under solen - elller bag omslaget, vist.

IMG_1158.JPG
IMG_1158.JPG (64.12 KiB) Vist 2414 gange

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10. mar 2006, 13:25

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Noeffe »

Næh, coveret fra nr. 12 - 1953 :-)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

"De bedste historier av Carl Barks".

Og så jeg som trodde at "Carl Barks' bedste" allerede var utgitt.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Robin »

Ikke Barks, ikke Rosa, ikke Murry, men Karran Eccles Wright eller lidt kortere Kay Wright! Sikkert ikke mange vil nikke genkendende til ham, men her er bl. a. 2 ikke tidligere på dansk udgivne historier. Wright har mest gjort sig i animation, men også lidt tegneserier. Heri er et udvalg:

IMG_1159.JPG

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar