Stand. Skal de skiftes ud eller beholdes? Vurder selv.

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Stand. Skal de skiftes ud eller beholdes? Vurder selv.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Nogle gange har man luksusproblemer. Oftest blot problemer, men sjældne gange er man forkælet og heldig, og har så de der luksusproblemer. Tag nu mine Fantomet fx

Dem er jeg meget begejstrede for, men standen er svingende. Af de 80 første, som er de eneste jeg har, er de 60 af dem mindre pæne. Flere faktisk, men nogle af de første 20 har jeg tænkt mig at beholde, for sæt nu, hvis jeg aldrig finder kopier af dem? Uha.

Nå. Hvad ville I vælge med disse numre? Nummer 12 og 13.
Nummer 12.jpg
Nummer 13.jpg
12'eren er bestemt ikke pæn, men hel og alle sider er der. En lettere rullet ryg, som har fået lidt tape, og så er der de der satans hvide uundgåelige skjolder i den sorte baggrund.

Beholde det? Eller skifte ud? Sæt nu, at jeg aldrig finder en 12'er igen.

13'eren er bestemt nydelig. Der er en lillebitte blyantsignatur øverst midt, og så SATAN OG HELVEDE en prismærkat.

Beholde det? Eller skifte ud?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Stand. Skal de skiftes ud eller beholdes? Vurder selv.

Og her nummer 18 og 20. Fine habile hæfter, men for førstnævnte er der svage antydninger af et stempel øverst, og for 20'erens vedkommende, er der en Mogens Olesen, der har skrevet (antager jeg) sit navn med kuglepen.

Samme spørgsmål. Beholde eller skifte ud?
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Jeg skifter sjældent ud, men når og hvis, så skiller jeg mig ikke af med noget før et nyt eksemplar er i hus. Find en ny 12'er og prøv selv med rensebenzin, lidt ad gangen, at få prismærket af på 13'eren Lykkedes det, så behold det, lykkes det ikke, så behold, til du finder en ny :) FEDT, at Være samler!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Behold #13
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
dollerup1
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af dollerup1 »

Berti Stravonsky skrev:Nogle gange har man luksusproblemer. Oftest blot problemer, men sjældne gange er man forkælet og heldig, og har så de der luksusproblemer. Tag nu mine Fantomet fx

Dem er jeg meget begejstrede for, men standen er svingende. Af de 80 første, som er de eneste jeg har, er de 60 af dem mindre pæne. Flere faktisk, men nogle af de første 20 har jeg tænkt mig at beholde, for sæt nu, hvis jeg aldrig finder kopier af dem? Uha.

Nå. Hvad ville I vælge med disse numre? Nummer 12 og 13.
Nummer 12.jpg
Nummer 13.jpg
12'eren er bestemt ikke pæn, men hel og alle sider er der. En lettere rullet ryg, som har fået lidt tape, og så er der de der satans hvide uundgåelige skjolder i den sorte baggrund.

Beholde det? Eller skifte ud? Sæt nu, at jeg aldrig finder en 12'er igen.

13'eren er bestemt nydelig. Der er en lillebitte blyantsignatur øverst midt, og så SATAN OG HELVEDE en prismærkat.

Beholde det? Eller skifte ud?
Det kommer vel an på om du samler på læseeksemplarer. Ellers så skal de skiftes.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

Min holdning er vist ved at være kendt vedr. stand.

End ikke i et sekund ville det have strejfet mig, at der var behov for en udskiftning. Hvis man vil have et museum (= nok se - ikke røre = ikke læse) så er det jo et andet formål, end at have tegneserier der skal læses og nydes for sit indhold i lige så høj grad som sit omslag.

I mine barneår var vi en del børn, som besøgte en rar ældre dame, som forkyndte lidt om Gud. (Bagefter fik man en sodavandsis eller karamel). Med frygt for at være blasfemisk, vil jeg gerne trække en parallel til et af hendes udsagn; I Guds øjne er en slidt bibel smukkere end en flunkende flot uåbnet, der står på reolen.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Jaja. I får det til at lyde så let :wink:

Jeg tænker nu, at der er en mellemvej. Jeg læser nu mine sager, men samler også. Jeg har det sådan, at jeg helst vil læse i pæne velholdte eksemplarer. Jeg kan ikke forklare det, men min læseoplevelse, eller den samlede oplevelse, den er et lille nøk bedre.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Bortset fra det som jeg just skrev, så har I alle en pointe. Jeg beholder og glæder mig, og skifter nok ud undervejs.

Det er det fede ved et luksusproblem. Man ender on the up either way.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Indlæg af The Elder »

Du skal skifte ud, hvis du tilfældigvis falder over et bedre eksemplar.
Og synes, herlighedsværdier er prisen værd.

Indtil da, skal du glæde dig over, at du kan læse materialet og bladet trods alt er i din samling.
"Always Look On The Bright Side of Life
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Indlæg af Asger Pedersen »

Er du medlem af Bornholms Samlere? Hvis ikke, så meld dig ind! I Svebølle Samlerklub har jeg en snes gange oplevet, at et medlem er kommet med et par papkasser tegneserier og spurgt, om jeg ville ha dem. 90% er måske lige til genbrugspladsen, men resten har jeg for det meste sorteret ind i samlingen, jeg har måske kun manglet 1%, men andre er blevet udskiftet. Og ellers har vi det hyggeligt til møder og udstillinger.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar