Erik Mogensen

Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Erik Mogensen

Indlæg af Frank Madsen »

I min jagt på musik på youtube faldt jeg over gruppen Georgs Bureau, der i 1986 havde et mindre hit med en forjyskning af "Wild Thing", som de oversatte til "Vild ting".



I denne sammenhæng er det som deres udgave af Kinks' "Lola", der er interessant:



Den er nemlig illustreret med en genial tegneserie af Erik Mogensen, et navn jeg aldrig er stødt på før. På bandets hjemmeside kan man læse, at tegneserien blev indlagt i de første 500 eksemplarer af LP'en "Georgs Bureau Kommer Sjældent Alene" - og i øvrigt læse alle 24 sider.

Billede

Andetsteds fandt jeg nogle oplysninger om Erik Mogensen:

Erik Mogensen
Født nær Fjends i 1960 - Opvokset omkring Skive og på Salling.
Tegnede, spillede musik og teater. Og blev med strithår og læderjakke udnævnt til Skives eneste punker.
Flytter i 1983 til København og arbejder på et reklamebureau.
I 1986 laver han bl.a. tegneserier og instruerer videoen Wild Ting for Georgs Bureau. Var i 1989 med til at starte Animationsskolen i Viborg.
Fortsatte op gennem 90'erne med at producere alle former for multimedia i København.
Bor i perioden 2004-10 i Napoli. Flytter i 2010 tilbage til København og får gang i tegneriet igen.

Synd vi aldrig har fået flere tegneserier fra ham.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Erik Mogensen

Indlæg af Henrik Rehr »

Jeg kendte Erik fra Animationskolen i Viborg, hvor jeg arbejdede kort på deres første film og Erik var en af hovedanimatorerne og en flink fyr. Morten Thorning, Rune Fleischer og jeg kørte til Napoli og deltog i Eriks bryllup til Silvana. Det var et sjovt bryllup og en endnu sjovere tur.
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Erik Mogensen

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er jo virkelig serielandisme. Man finder simpelthen ikke den slags obskure oplysninger om tegneserier og tegneserieskabere andre steder end her.

Tak til Frank og Henrik!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Erik Mogensen

Indlæg af Frank Madsen »

Henrik Rehr skrev:Jeg kendte Erik fra Animationskolen i Viborg, hvor jeg arbejdede kort på deres første film og Erik var en af hovedanimatorerne og en flink fyr. Morten Thorning, Rune Fleischer og jeg kørte til Napoli og deltog i Eriks bryllup til Silvana. Det var et sjovt bryllup og en endnu sjovere tur.
Da Georgs Bureau hittede med "Vild ting", gav det anledning til en del morskab på tegnestuen, og jeg kan huske, at Per Vadmand og Ole Munk (der på det tidspunkt lavede "Felix" sammen) i fællesskab nåede frem til en ret sjov forjyskning af Rolling Stones' "I can't get no satisfaction".
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar