Joe Sinnott RIP

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Joe Sinnott RIP

Indlæg af GoogaMooga »

Den bedste Kirby inker, Joe Sinnott, er sovet stille ind. Han blev 93 år. Tegnede til det sidste. RIP

https://www.facebook.com/joltin.joe.sin ... =3&theater
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Joe Sinnott RIP

Indlæg af Robin »

En sej, gammel gut! Hans Two-Gun Kid var medvirkende til at klare de værste abstinenser, når jeg ikke kunne få superhelte nok, og hans arbejde på FF var..........SUPER, Tak for mange gode stunder! Hvil i fred!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Joe Sinnott RIP

Indlæg af Henrik Andreasen »

Trist, men når man har passeret 90 år og tegnede til det sidste, må man sige at man har levet fuldt ud. Ud over at være en eminent rentegner (og tegner), så var han også en stor personlighed. Jeg har været så heldig at møde han en hel del gange, altid flankeret af hans søn Mark, der sørgede for at tage sig af ham på diverse messer, og ofte omgivet af hans børnebørn. Ud over at møde ham en del gange, var jeg også så heldig at besøge ham på hans 85 års fødselsdag sammen med Herb Trimpe, da jeg boede hos Herb og hans kone i et par dage efter en New York messe. Jeg tror vi var der i et par timer, på en ellers grå og trist tirsdag (udenfor), hvor Joe var en yderst venlig vært, som havde en masse gode historier at fortælle.

Hvil i fred.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Joe Sinnott RIP

Indlæg af Lars S »

Henrik Andreasen skrev:Trist, men når man har passeret 90 år og tegnede til det sidste, må man sige at man har levet fuldt ud. Ud over at være en eminent rentegner (og tegner), så var han også en stor personlighed. Jeg har været så heldig at møde han en hel del gange, altid flankeret af hans søn Mark, der sørgede for at tage sig af ham på diverse messer, og ofte omgivet af hans børnebørn. Ud over at møde ham en del gange, var jeg også så heldig at besøge ham på hans 85 års fødselsdag sammen med Herb Trimpe, da jeg boede hos Herb og hans kone i et par dage efter en New York messe. Jeg tror vi var der i et par timer, på en ellers grå og trist tirsdag (udenfor), hvor Joe var en yderst venlig vært, som havde en masse gode historier at fortælle.

Hvil i fred.
Fantastisk oplevelse!!

Han havde en virkelig personlig måde at rentegne på.
Holder virkelig meget af den del af FF af Kirby som han har rentegnet - er ellers ikke kæmpe fan af Kirby.
Men de to passer virkelig godt sammen.
Besvar