Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptrykt?

lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 91
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af lynet »

Luc Orient
Har spurgt Zoom, men de er ikke interesseret

Zanfyrst: Odyssee
(Lanfeust på fransk)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af GoogaMooga »

lynet skrev:Luc Orient
Har spurgt Zoom, men de er ikke interesseret
Heller ikke Cobolt. Er bange for, at vi ikke får mere af en af de helt store belgiske sf serier.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Mogens »

Jeg er af den opfattelse, at kommer tid, kommer råd. Man skal tænke på, at forlagene lige nu er ved at falde over hinanden for at udgive alle de serier, vi mangler på dansk. Helt naturligt lægger de ud med de serier, der er et større publikum til og som må kunne forventes at generere et overskud. Det tager sikkert noget tid, men jeg kan forestille mig, at forlagene om nogle år "mangler" serier at udgive og måske vil skæve til de forslag, som først ikke stod for skud. Tiden vil vise, om jeg får ret. :wink:
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev:
lynet skrev:Luc Orient
Har spurgt Zoom, men de er ikke interesseret
Heller ikke Cobolt. Er bange for, at vi ikke får mere af en af de helt store belgiske sf serier.

Billede
Luc Orient/Kim West kunne forresten være en typisk serie for E-voke (men prisen vil nok være en anden end de nævnte 2,85 kr.). :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9426
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev:
GoogaMooga skrev:
lynet skrev:Luc Orient
Har spurgt Zoom, men de er ikke interesseret
Heller ikke Cobolt. Er bange for, at vi ikke får mere af en af de helt store belgiske sf serier.

Billede
Luc Orient/Kim West kunne forresten være en typisk serie for E-voke (men prisen vil nok være en anden end de nævnte 2,85 kr.). :)
Og 2,85 kr. er endda tydeligvis i den høje ende :mrgreen:
Superserien_01.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Mogens »

Dén forside og pris så jeg efterfølgende og overvejede, om jeg skulle droppe en bemærkning, men så er det godt, at du tog beslutningen for mig. Det er vildt, at man kunne købe tegneserier så billigt dengang. Familierne tjente selvfølgelig mindre, men alligevel. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev:Dén forside og pris så jeg efterfølgende og overvejede, om jeg skulle droppe en bemærkning, men så er det godt, at du tog beslutningen for mig. Det er vildt, at man kunne købe tegneserier så billigt dengang. Familierne tjente selvfølgelig mindre, men alligevel. :)
Det var en bevidst lav introduktionspris til de albums i Super Serien Sr. fra Lademann. Kr. 9,85 var ellers den normale album pris i DK dengang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9426
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Antaeus »

Jeg har bragt det før, men 1,85 kr. svarer til at vi i dag får en introduktionspris til cirka 12 kr.

Jim West stod til 2,85 kr. og var nummer 6 i rækken.
Nummer 9 i rækken steg til 4,85 kr.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Kvaliteten på de første udgivelser var så ringe og udsalgspriserne så lave, at Lademann fik en røffel af de franske og belgiske forlag og serieskabere, der ikke ville finde sig i at se deres serier behandlet som rene discountprodukter. Derfor blev han tvunget til at hæve både kvaliteten og priserne.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2236
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Gimli »

Carsten Søndergaard skrev:Kvaliteten på de første udgivelser var så ringe og udsalgspriserne så lave, at Lademann fik en røffel af de franske og belgiske forlag og serieskabere, der ikke ville finde sig i at se deres serier behandlet som rene discountprodukter. Derfor blev han tvunget til at hæve både kvaliteten og priserne.
Og her gik jeg og troede at det med at få øget profitten og gå på kompromis med kvaliteten var et fænomen, som er opstået i nyere tid. :lol: (Her tænker jeg bredt samfundsmæssigt - og ikke specifikt ift. tegneserier). Når der et stort markedspotentiale, er der tilsyneladende ingen grænser for, hvor meget andre etiske og kvalitetsmæssige forhold må vige for at få skaffet et overskud. (Selv om en lav pris = lav fortjeneste, så har formålet jo tydeligvis været, at få flere til at købe det første hæfte, for at få flere til at købe de senere noget dyrere album).

De relativt omstændige godkendelses-procedurer for at få noget udgivet, har jo tydeligvis bund i en historie med forlag, der ikke har haft noget særligt tilovers for tegneserie som fænomen.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvilke serier har du opgivet at få oversat eller genoptr

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev:en historie med forlag, der ikke har haft noget særligt tilovers for tegneserie som fænomen.
Årh, lige netop som fænomen havde Jørgen Lademann uden tvivl meget tilovers for tegneserien. For han kunne jo se, hvordan det eksploderede med Tintin, Asterix og Lucky Luke i 1970-71, så det er ikke noget tilfælde, at han forsøgte at køre på med Superserien Senior netop i 1972.

Og de lave priser var jo en del af hele hans filosofi. Kæmpestore oplag til meget lave priser. Han nærede ingen illusioner om at højne det litterære, kunstneriske eller tekniske niveau i hverken bøger eller tegneserier. Hans eneste ambition var at sælge så mange bøger som muligt, uanset om de blev læst eller ej.

Da hans bogklubber var på deres højeste, var han det danske postvæsens største kunde, og de var nødt til at oprette et helt postkontor i Ølby ved Køge bare for at ekspedere hans bogklubudsendelser.

Men måske kunne han faktisk godt lide tegneserier. Noget af det første, han udgav, var de illustrerede Prins Valiant-bøger i 1957, mens forlaget endnu hed Skrifola. Han begyndte begyndte forresten også at udgive Bob Moran-romanerne samme år. Måske var det derfor, at den allerførste titel i Superserien Senior var netop Bob Moran, hvem ved?
Besvar