Klog på sprog om tegneserieoversættelse

Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 112
Tilmeldt: 2. dec 2004, 16:19

Re: Klog på sprog om tegneserieoversættelse

Indlæg af Sanderhage »

Jeg påtager mig enhver skyld for at bringe og for oversættelsen af Luke Cage i SM way back then.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Klog på sprog om tegneserieoversættelse

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Sanderhage skrev:Jeg påtager mig enhver skyld for at bringe og for oversættelsen af Luke Cage i SM way back then.
Så må Jokum Rohde jo nærmest skylde dig lidt royalty :-)
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Klog på sprog om tegneserieoversættelse

Indlæg af Erling Søby »

ovemunk:
Der er kun en Film/tegneserie/spilanmelder i kongeriget Danmark som jeg lytter til og det er Jakob Stegelmann.
Bo Green Jensen (selvom det efterhånden kun er film han anmelder) er i høj grad værd at lytte til også. Hen er en særdeles vidende kender af populærkultur (og meget andet).
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Klog på sprog om tegneserieoversættelse

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev:Bo Green Jensen (selvom det efterhånden kun er film han anmelder) er i høj grad værd at lytte til også. Hen er en særdeles vidende kender af populærkultur (og meget andet).
Jeg krukker nogle gange med, at jeg kun læser Weekendavisen på grund af Bo Green Jensens jævnlige krønikebidrag til rubrikken "Levned og meninger" (og hans filmanmeldelser). Hvilket ikke er HELT sandt. Men han får sandelig ofte flettet referencer til tegneserier ind i sine krønikebidrag.

I øvrigt har Weekendavisen det stærkeste hold inden for tegneserier nogen sinde i et dansk medie og det stærkeste hold i dagens Danmark: Chefredaktøren Martin Krasnik er tegneseriefan, litteraturredaktøren Jakob Davidsen Turner er tegneseriefan, litteraturredaktørens assistent Kathrine Tschemerinsky er tegneseriefan, filmanmelderen og kronikøren Bo Green Jensen er tegneseriefan, Pariskorrespondenten Aske Munck er tegneseriefan, og studievejlederen Erik Barkman på tegneserieuddannelsen Grafisk Fortælling på VIA College i Viborg anmelder tegneserier i avisen hver anden uge. Det slår selv Politikens nuværende bemanding med flere længder.
Besvar