Bedste horror comics?

Bedste horror comics?

Pre-Code
0
Ingen stemmer
EC Comics
7
41%
Warren
3
18%
Tomb of Dracula
4
24%
Werewolf by Night
2
12%
Man-Thing
0
Ingen stemmer
Swamp-Thing
0
Ingen stemmer
Monster of Frankenstein
0
Ingen stemmer
Ghost Rider
1
6%
 
Afgivne stemmer: 17

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Bedste horror comics?

Indlæg af GoogaMooga »

Pre-Code? EC? Warren? Tomb of Dracula? Werewolf by Night? Ghost Rider? Man-Thing? Swamp Thing? Frankenstein?

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af marius »

Ec Comics er suveræn bedst! Bedste tegnere, bedste historier, bedste covers osv.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Gimli »

Jeg må desværre melde pas. Jeg har kun læst Swampting (De 3 album fra Runepress). Jeg har anskaffet mig en del Tomb of Dracula, men har ikke læst dem endnu. Og Swampthing mener jeg ikke er god nok til at være den bedste. (Godt tegnet - tjek. Godt gys - narh).
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 671
Tilmeldt: 23. feb 2006, 18:11
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af BjaAAArne »

Dylan Dog!
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Erling Søby »

1fbcca424cc2cd90f7b6abbde154f321.jpg
1fbcca424cc2cd90f7b6abbde154f321.jpg (82.38 KiB) Vist 2096 gange
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Erling Søby »

afe3373de11ccaec07fdf5c0458aa2f6.jpg
afe3373de11ccaec07fdf5c0458aa2f6.jpg (54.38 KiB) Vist 2052 gange
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev:
1fbcca424cc2cd90f7b6abbde154f321.jpg
Mignola - mener du det i ramme alvor? Han hører slet, slet ikke hjemme i dette selskab, hvis jeg skal sige min ærlige mening.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Erling Søby »

Hvis med "dette selskab" mener ældre værker (fra før 1980), så har du ret. Så hører Mignola ikke til her. Ellers har jeg ikke anelse om hvad du mener, Googamooga.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev:Hvis med "dette selskab" mener ældre værker (fra før 1980), så har du ret. Så hører Mignola ikke til her. Ellers har jeg ikke anelse om hvad du mener, Googamooga.
Nej, mere i absolut forstand. Jeg ved, han har sine fans, deriblandt så også dig, men personligt ser jeg ikke andet end manieret stil i ham. Han er uegnet til horror og uegnet til tegneserier generelt. Altid én, jeg springer over.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Frank Madsen »

Erling Søby skrev:Hvis med "dette selskab" mener ældre værker (fra før 1980), så har du ret. Så hører Mignola ikke til her. Ellers har jeg ikke anelse om hvad du mener, Googamooga.
Jeg tror, Googa mener "horror comics" - og det er da heller ikke ligefrem, hvad jeg forbinder med Mignola.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af marius »

Frank Madsen skrev:
Erling Søby skrev:Hvis med "dette selskab" mener ældre værker (fra før 1980), så har du ret. Så hører Mignola ikke til her. Ellers har jeg ikke anelse om hvad du mener, Googamooga.
Jeg tror, Googa mener "horror comics" - og det er da heller ikke ligefrem, hvad jeg forbinder med Mignola.
Seriøst! Mignola har stort set ikke lavet andet end “horror comics” de sidste 20 år.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Frank Madsen »

marius skrev:
Frank Madsen skrev:
Erling Søby skrev:Hvis med "dette selskab" mener ældre værker (fra før 1980), så har du ret. Så hører Mignola ikke til her. Ellers har jeg ikke anelse om hvad du mener, Googamooga.
Jeg tror, Googa mener "horror comics" - og det er da heller ikke ligefrem, hvad jeg forbinder med Mignola.
Seriøst! Mignola har stort set ikke lavet andet end “horror comics” de sidste 20 år.
Kan du poste en Mignola side, hvor du seriøst var ved at skide i bukserne, da du læste den første gang?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Erling Søby »

Googamooga om Mike Mignola:
Jeg ved, han har sine fans, deriblandt så også dig, men personligt ser jeg ikke andet end manieret stil i ham. Han er uegnet til horror og uegnet til tegneserier generelt. Altid én, jeg springer over.
Men det er jo fuldstændig uinteressant. Jeg mener ét, du noget andet. Smag kan ikke diskuteres, ihvertfald ikke meningsfuldt.

Frank:
Kan du poste en Mignola side, hvor du seriøst var ved at skide i bukserne, da du læste den første gang?
Hvis dét er kriteriet, så kan jeg ikke nævne én eneste tegneserie, der er horror - heller ikke Wrightson, ikke Corben, ikke Ploog. Og af litteratur heller ikke Lovecraft, måske et par historier af Poe. Af film måske Polanskis Repulsion. Men det er også alt for snævert og simpelt, at reducere horror til et spørgsmål om en chokeffekt.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af Lars S »

Erling Søby skrev:Googamooga om Mike Mignola:
Jeg ved, han har sine fans, deriblandt så også dig, men personligt ser jeg ikke andet end manieret stil i ham. Han er uegnet til horror og uegnet til tegneserier generelt. Altid én, jeg springer over.
Men det er jo fuldstændig uinteressant. Jeg mener ét, du noget andet. Smag kan ikke diskuteres, ihvertfald ikke meningsfuldt.

Frank:
Kan du poste en Mignola side, hvor du seriøst var ved at skide i bukserne, da du læste den første gang?
Hvis dét er kriteriet, så kan jeg ikke nævne én eneste tegneserie, der er horror - heller ikke Wrightson, ikke Corben, ikke Ploog. Og af litteratur heller ikke Lovecraft, måske et par historier af Poe. Af film måske Polanskis Repulsion. Men det er også alt for snævert og simpelt, at reducere horror til et spørgsmål om en chokeffekt.
Sjovt, tænkte nøjagtigt det samme.
Har aldrig ligget søvnløs efter at ha' læst en "uhyggelig" tegneserier.

Og selvfølgelig høre Mignola med når vi taler om horror i tegneserier! Er ikke selv fan af hans Hellboy og hans nuværende stil. Men elsker de ting han lavede før Hellboy og især hans tegnestil dengang. Og allerede dengang var han tydelig mest interesseret i det mere uhyggelige.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Bedste horror comics?

Indlæg af superboy »

Locke & Key
Vedhæftede filer
lk – Kopi.jpg
Besvar