Hvilken amrk. tegner/forfatter har signeret flest comics

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvilken amrk. tegner/forfatter har signeret flest comics

Indlæg af GoogaMooga »

Den mest signerende amerikanske tegner/forfatter gennem tiderne må uden tvivl være Stan Lee. Han var med siden de allerførste messer derovre, og var et stort navn, der "egenhændigt" skrev det meste af Marvel's silver age, og så var han jo en kendis som chefredaktør og senere igen Grand Old Man lige til det sidste. Jeg har mødt Stan the Man én gang, i Forbidden Planet i midt-80'erne, hvor han signerede to blanke kort med guldmarker. Det var dengang, han gjorde det velvilligt og ganske gratis. Siden tog han vist op til $100 for en autograf.

Dette er selvølgelig bare et gæt, og jeg tror, Henrik Andreasen måske har et andet kvalificeret bud.

(Mine autografer af Stan er sidenhen blevet væk)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilken amrk. tegner/forfatter har signeret flest comics

Indlæg af GoogaMooga »

Den mest sjældne autograf vil nok være en af de gamle avistegnere, og jeg har læst, at især Cliff Sterrett (Polly & Her Pals), skulle være ekstremt svær at få, også originale striber af denne tegner. Faktisk har jeg kun set hans autograf til salg én gang, for længe siden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Hvilken amrk. tegner/forfatter har signeret flest comics

Indlæg af Henrik Andreasen »

Stan Lee er et godt bud, da han de sidste mange år signerede en hel del og deltog på mange messer, da der jo var penge i skidtet (altså hans signatur).

Et andet godt bud ville være Chris Claremont, som pga. bl.a. X-Men normalt sidder rigtig mange timer hver dag, på hver eneste messe han er på og signere for lange køer af fans. Og han har efterhånden også en del år på bagen, samt mange messe optrædener hvert eneste år. Marv Wolfman er lidt i samme båd - mange år i branchen og en stor fan skare.
Besvar