Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt raseri

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt raseri

Indlæg af GoogaMooga »

Stort drama her til morgen. Det skal lige siges, at min mor er involveret, og at jeg holder meget af min mor, og at hun hjælper mig meget med at styre min samling. Lad denne anekdote være et eksempel på, hvor galt det kan gå, når man er i sine følelsers vold.

I går fandt jeg Orla Klausen's "Gøngehøvdingen" #1-5 i NM til en flad tier stykket. Diskrete prismærker var påklistret øverste højre hjørne på forsiden af hvert album. Jeg var doven i går, og gad ikke bakse med at fjerne prismærkerne. Min mor kommer så på besøg i dag, opdager de prismærkede albums, og som en god håndsrækning begynder hun at tage dem af, én for én. Jeg går hen til hende, og siger til hende, at prismærkerne skal LØFTES af, ikke hives af. Man skal nærmest have tommelfingerneglen ind under og gøre det lempeligt. Jeg har mange års erfaring med dette.

Hun fortsatte dog med at hive af, og da vi nåede til bind 4, gik det galt. En lille prik's farve blev revet med af, virkelig ikke større end en ubetydelig prik. Standen var stadig NM, eller i det mindste NM-. Orla's albums i NM snitter til en hundredelap i Faraos, og jeg blev vred, det kunne jo let have været undgået.

Min mor er ikke så hysterisk, da hun ikke er samler, og sagde, der ikke var noget. Hvorefter hun tog noget køkkenrulle og dyppede i madolie, for at se, om prikken kunne tørres af. (Næsefedt er bedre i de fleste tilfælde). Og det resulterede så i en lys plet dér, hvor hun havde gnubbet på forsiden. Som hun også benægtede var der, selv om jeg holdt albummet op mod lyset.

Så blev jeg rasende, og rev gudhælpemig albummet i stykker! Skamfuldt. En absurd reaktion mod et absurd uheld.

Glædelig jul allesammen.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg restaurerer ikke. Hos CGC skal slabbede blade mærkes "restaureret", hvis de er det.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af Berti Stravonsky »

Knold.

:wink:

For år tilbage havde jeg nogle halvsjældne Anders And'er liggende på skrivebordet i mit daværende kontor. Ikke almindelige blade, men nogle giveaways og reklamesager.

Der var også den der laminerede Tintin i Sovjet.

Alt i ret pæn stand. Ret pæn stand.

Men min kære elskede Andrea, min ældste som nu er 19, hun var on the loose. Hun kravlede rundt og kravlede op, og fik fat i blade og, skræk og gru, noget salve som lå på min kærestes skrivebord. På en eller anden måde fik hun åbnet for cremen og samtlige blade og Tintin'en blev indsmurt i den forpulede creme.

Jeg har grædt flere gange som voksen. To gange i forbindelse med en fodboldkamp. Flere gange fordi jeg savnede mine børn, og også denne dag. Denne stund. Jeg blev simpelthen SÅ ærgerlig.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af Lars S »

Men man lader da ikke andre røre sine tegneserier!?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hvorfor standsede du ikke din mama i tide? Karatespark fx eller kaste noget efter hende?

Et eller andet.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af Gimli »

Jeg er ikke så opmærksom på stand. Men da min datter var helt lille, var der ikke engang adgang til rummet med tegneserierne for hende.

Da jeg flyttede sammen med min nuværende kone, havde hun teenage børn. Jeg har engang måtte udøver en meget høj grad af selvbeherskelse, da en 14 års knægt flåede en række af mine tegneserier ud af hylderne i arrigskab (og for at prøve mig af). Heldigvis lykkedes det - ellers havde de sikkert været på skud 5-6 gange mere.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af GoogaMooga »

Lars S skrev:Men man lader da ikke andre røre sine tegneserier!?
Uden min mors hjælp, havde jeg aldrig fået styr på mine bøger og blade. Jeg er lettere fysisk handicappet, har kronisk dårlig nakke. Hun ved f.eks godt, hun ikke skal røre ved hjørner. Og lægge en hc på en "blød" overflade, der kan forårsage "bøjning" og "gab".

Men hun må ikke røre ved blade. Ikke efter hun lavede et knæk på ryggen af et sjældent "Sejd" hæfte fra 1970erne. Og nu må hun heller ikke fjerne prismærker.
Senest rettet af GoogaMooga 13. dec 2020, 13:29, rettet i alt 1 gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Hvorfor standsede du ikke din mama i tide? Karatespark fx eller kaste noget efter hende?

Et eller andet.
Jeg stod lige ved siden af, det gik lidt stærkt, og hun ville ikke høre, men var overbevist om, at hendes egen metode var sikker nok.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af Henriette Westh »

Lars S skrev:Men man lader da ikke andre røre sine tegneserier!?

Jo, hvis man er dum i hovedet. Jeg lånte engang min bror et nyindkøbt Jeremiah-album. Han faldt i søvn med det i sengen og lå det ihjel. Han fik lov til at købe mig et nyt!
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af Lars S »

Henriette Westh skrev:
Lars S skrev:Men man lader da ikke andre røre sine tegneserier!?

Jo, hvis man er dum i hovedet. Jeg lånte engang min bror et nyindkøbt Jeremiah-album. Han faldt i søvn med det i sengen og lå det ihjel. Han fik lov til at købe mig et nyt!
Nu kan jeg ikke sove i nat over den skrækhistorie!!!
Altid noget at han fik lov at købe et nyt album.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af lolsen »

Så må jeg jo desværre være dum i hovedet, eftersom jeg er af den opfattelse at litteratur er til for at blive læst og kunst for at blive oplevet ;)

Her må folk hjertens gerne - endda uopfordret - tage tingene ned fra reolerne og bladre løs, de må sågar låne dem med hjem skulle lysten dertil melde sig. Men hvorvidt og i hvilken grad man går op i stand, er jo også temmeligt forskelligt fra person til person.

Men hvis man ligefrem ustyrligt flår ting fra hinanden i et ukontrollerbart anfald af raseri, på baggrund af andres gode intentioner, så er der vist lidt at arbejde med fremadrettet... oO
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen skrev: Men hvis man ligefrem ustyrligt flår ting fra hinanden i et ukontrollerbart anfald af raseri, på baggrund af andres gode intentioner, så er der vist lidt at arbejde med fremadrettet... oO
Som du formulerer det, antager du, at jeg altid er sådan, eller altid vil være sådan, og det er ikke værd at kommentere.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 416
Tilmeldt: 1. apr 2015, 13:22
Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af SMT »

lolsen skrev:Så må jeg jo desværre være dum i hovedet, eftersom jeg er af den opfattelse at litteratur er til for at blive læst og kunst for at blive oplevet ;)

Her må folk hjertens gerne - endda uopfordret - tage tingene ned fra reolerne og bladre løs, de må sågar låne dem med hjem skulle lysten dertil melde sig. Men hvorvidt og i hvilken grad man går op i stand, er jo også temmeligt forskelligt fra person til person.

Men hvis man ligefrem ustyrligt flår ting fra hinanden i et ukontrollerbart anfald af raseri, på baggrund af andres gode intentioner, så er der vist lidt at arbejde med fremadrettet... oO
Jeg har det på nøjagtig samme måde :wink:
Søren Maarbjerg Thomsen.


Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Jeg har revet en NM Orla Klausen i stykker i blindt rase

Indlæg af Jakobsen »

GoogaMooga skrev:Jeg restaurerer ikke. Hos CGC skal slabbede blade mærkes "restaureret", hvis de er det.
Øh - så tag og læs bogen! Der står helt klart hvordan du sikkert fjerner den slags. Brug aldrig "næsefedt" eller madolie... - hvor kommer de idéer fra? :roll:
Besvar