Lucky Luke vs. Lucky Luke

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Lucky Luke vs. Lucky Luke

Indlæg af Berti Stravonsky »

KKK.JPG
KKK.JPG (83.78 KiB) Vist 1120 gange

Fra dagens avis, og så var det, at tankerne myldrede frem.

For, nu her hvor året rinder ud og landet lukkes ned, hvordan går det med dig og Lucky Luke?

Sværger du stadig til de go'e gamle?

Napper du også de nye, selvom de ser 'forkerte' ud?

Eller er Lucky Luke noget du blot læste da du var ung, og nu kan det være lige meget?

Jeg må klart sige, at de ekstraordinære eventyr er superkanonfede og har givet mig lyst til at genlæse de go'e gamle igen.

Hvad jeg så har fået gjort i år, ikke alle nej, men et par udvalgte. Grønskollingen fx og Billy the Kid.

Bizart nok har jeg ikke været forbi Daltonbrødrene. Det er som om, at den tid er forbi...
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Lucky Luke vs. Lucky Luke

Indlæg af Gimli »

Må med skam melde, at Lucky Luke er en af de serier, som ikke har kunnet klare konkurrencen. De oprindelige album (Goscinny/Morris) har jeg allesammen, men jeg stod af ret kort tid efter dem. De album som blev lavet efterfølgende blev jeg skuffet over - og fravalgte herefter at købe flere.

Det sidste årstid er min interesse fået et lille boost - men jeg tvivler stærkt på, at det bliver album, som kommer med på den endelige indkøbsliste.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Lucky Luke vs. Lucky Luke

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er jo så heldig, at jeg kan læse mange af de nyere udgivelser, senest En ulden affære. Den, og de ekstraordinære har for mig været gode læseoplevelser.

Jeg anbefaler, Gimli, at du lige prøver en sidste gang.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Lucky Luke vs. Lucky Luke

Indlæg af Gimli »

Jamen, jeg skal da tage dem med i overvejelserne. Men jeg må sige, at jeg for første gang begynder at savne biblioteksmuligheden (prøvelæsningen) heroppe i Grønland.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Lucky Luke vs. Lucky Luke

Indlæg af The Elder »

Eller er Lucky Luke noget du blot læste da du var ung, og nu kan det være lige meget?
Det dækker mig og LL
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Lucky Luke vs. Lucky Luke

Indlæg af benadikt »

Gimli skrev:... De oprindelige album (Goscinny/Morris) har jeg allesammen, men jeg stod af ret kort tid efter dem. De album som blev lavet efterfølgende blev jeg skuffet over - og fravalgte herefter at købe flere...
Ja, det kendtes som et vakuum, da Goscinny døde. I mange år (ca. 1985-2000) købte jeg ikke de nye album. Senere har jeg anskaffet dem, bortset fra Revolver Joe (dansk 2001, fransk 19552), der ikke er til at købe for menneskepenge.
Gimli skrev:... Det sidste årstid er min interesse fået et lille boost - men jeg tvivler stærkt på, at det bliver album, som kommer med på den endelige indkøbsliste.
Prøv at læse et af de nyere. De er væsenlig bedre end dem fra 80'erne og 90'erne.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar