Kan tegnere tegne alt?

Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Henrik Rehr »

Kristian Lindberg bad mig engang tegne en tegning med lukkede øjne og venstre hånd (jeg er højrehåndet).
Vedhæftede filer
10168146_10202616455745128_257819186760256070_n.jpg
Nå, jeg tegner videre.
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Henrik Rehr »

Og helt uden for emnet:

Glædelig jul!
Vedhæftede filer
SJ Happy Holidays!.jpg
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Henriette Westh »

Henrik Rehr skrev:Kristian Lindberg bad mig engang tegne en tegning med lukkede øjne og venstre hånd (jeg er højrehåndet).
Hahaha! Den er fantastisk!
Jeg har jævnligt måttet binde an med venstrehåndstegninger, da jeg har en kedelig tendens til at få seneskedehindebetændelse, så min v-håndtegninger er nok lidt mere præcise - men de er så heller ikke tegnet med øjnene lukket. ;-) Respekt!
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 112
Tilmeldt: 2. dec 2004, 16:19

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Sanderhage »

Som Henriette påpeger, er de enkleste figurer tit de sværeste at "ramme". I Rasmus Klump er det f.eks. Pingo, hvor det tit går galt for tegneren.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Under arbejdet med at tegne det 22. Gammelpot-album i 1998 fik Piet Wijn en hjerneblødning, der delvis lammede hans højre arm, som han brugte til at tegne med.

Han trænede imidlertid sin venstre arm op og lærte sig at tegne med den. Det gik langsommere, men han tegnede resten af album 22 og en stor del af album 23. Ingen er i stand til at se, hvad der er tegnet med højre og venstre hånd.

Under arbejdet med album 23 fik han på ny helbredsproblemer og måtte helt opgive at tegne. Så tegnede Dick Matena albummet færdig i Wijns stil. Når man ved det, kan man nok skimte, at det hele ikke er lavet af Wijn selv. Men de færreste vil tænke over det.
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev:Under arbejdet med at tegne det 22. Gammelpot-album i 1998 fik Piet Wijn en hjerneblødning, der delvis lammede hans højre arm, som han brugte til at tegne med.

Han trænede imidlertid sin venstre arm op og lærte sig at tegne med den. Det gik langsommere, men han tegnede resten af album 22 og en stor del af album 23. Ingen er i stand til at se, hvad der er tegnet med højre og venstre hånd.
Imponerende at man kan det!!

Thom Roep aflyste for et par år tilbage Copenhagen Comics, er hans heldbred heller ikke godt længere?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev:Thom Roep aflyste for et par år tilbage Copenhagen Comics, er hans heldbred heller ikke godt længere?
Jo, det er vist strålende. Problemet dengang var, at han blev inviteret til Caribien af en af sine venner, der skulle holde sit bryllup derovre ... og så blegnede besøget på Copenhagen Comics en lille smule i sammenligning. Hvad man sådan set godt forstår, trods alt! Men han har lovet at komme en anden gang.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af D@niel »

Det er vist ikke alle tegnere, der er lige gode til fødder, men Marcel Remacle var aldeles fremragende. Det blev jeg engang gjort opmærksom på herinde (sikkert af Googa?), og jeg er meget enig.
Vedhæftede filer
Barbe-Noire, Hercule et Cie.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Carsten Søndergaard skrev: 20. dec 2020, 00:18 Under arbejdet med at tegne det 22. Gammelpot-album i 1998 fik Piet Wijn en hjerneblødning, der delvis lammede hans højre arm, som han brugte til at tegne med.

Han trænede imidlertid sin venstre arm op og lærte sig at tegne med den. Det gik langsommere, men han tegnede resten af album 22 og en stor del af album 23. Ingen er i stand til at se, hvad der er tegnet med højre og venstre hånd.

Under arbejdet med album 23 fik han på ny helbredsproblemer og måtte helt opgive at tegne. Så tegnede Dick Matena albummet færdig i Wijns stil. Når man ved det, kan man nok skimte, at det hele ikke er lavet af Wijn selv. Men de færreste vil tænke over det.
Jeg må dybt beklage, at jeg ikke havde læst på lektion, da jeg gav disse oplysninger. Kun omkring halvdelen er sandt, og det væsentlige mangler.

Det var i 1986, at Piet Wijn første gang blev ramt af en hjerneblødning og dermed mistede kontrollen over sin højre arm, som har tegnede med, eftersom han var højrehåndet. Med stædighed og vedholdende træning lykkedes det ham imidlertid at begynde at tegne med venstre hånd. I første omgang skitser, som hans kollega Lucas Abedy så rentegnede. Men snart var han tilbage på fuld kraft og både skitsede og rentegnede næsten ti album mere, før han under arbejdet med Gammelpot 22 fik endnu en hjerneblødning og blev sat ud af spillet igen. Denne gang trådte Dick Matena til. Han tegnede album 22 færdig og hele album 23. Der kan man godt se, at det ikke er Wijn selv, selv om det er dygtigt gjort.

Jeg har fået opdateret min fejlagtige hukommelse, fordi Thom Roep fortæller indgående om alt dette i sit forord til Gammelpot-album 14, der udkommer 12. maj. Her fortæller han også om, hvordan det er som venstrehåndet forfatter at arbejde sammen med højrehåndede tegnere til forskel fra, hvis både forfatter og tegner er højre- eller venstrehåndede.

For en gangs skyld udkommer der TO Gammelpot-album samme dag - album 13 med den uhygggelige historie om de tre peberhekse, og album 14 med hele seks historier ... hvoraf hovedhistorien og en af de andre ikke er rentegnet af Wijn selv.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (114 KiB) Vist 1556 gange
image.jpeg
image.jpeg (109.76 KiB) Vist 1556 gange
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Frank Madsen »

Vi havde en erhvervspraktikant på Tegnestuen Gimle engang, der erklærede, at det sværeste i verden at tegne var hænder og tubaer.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af ovemunk »

Frank Madsen skrev: 18. apr 2021, 11:27 Vi havde en erhvervspraktikant på Tegnestuen Gimle engang, der erklærede, at det sværeste i verden at tegne var hænder og tubaer.
Jeg har faktisk kun set en "ikke naturtro tegner" der kunne tegne et nogenlunde ordentligt trommesæt nemlig Martin Bigum. Alle de andre laver noget .......... :roll:
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev: 17. apr 2021, 23:28 For en gangs skyld udkommer der TO Gammelpot-album samme dag - album 13 med den uhygggelige historie om de tre peberhekse, og album 14 med hele seks historier ... hvoraf hovedhistorien og en af de andre ikke er rentegnet af Wijn selv.
Fedt med 2 albums på samme tid. Er det fremtidig strategi på Gammelpot? (Så vi ikke skal vente 3-4 år mere 😉 ).
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev: 18. apr 2021, 20:45Fedt med 2 albums på samme tid. Er det fremtidig strategi på Gammelpot? (Så vi ikke skal vente 3-4 år mere 😉 ).
Takten er tre album om året, og det det er den også i år, to af dem udkommer bare samtidigt :-)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af Frank Madsen »

ovemunk skrev: 18. apr 2021, 15:30Jeg har faktisk kun set en "ikke naturtro tegner" der kunne tegne et nogenlunde ordentligt trommesæt nemlig Martin Bigum. Alle de andre laver noget .......... :roll:
Som du kan se, klarer Simon Petersen opgaven i overlegen stil i "Punk Life Crisis", som Eudor udgiver til efteråret. :lol:


punk-life-crisis-35.jpg
punk-life-crisis-35.jpg (75.03 KiB) Vist 1470 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Kan tegnere tegne alt?

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev: 18. apr 2021, 21:10
dernice skrev: 18. apr 2021, 20:45Fedt med 2 albums på samme tid. Er det fremtidig strategi på Gammelpot? (Så vi ikke skal vente 3-4 år mere 😉 ).
Takten er tre album om året, og det det er den også i år, to af dem udkommer bare samtidigt :-)
Helt ok! I øvrigt, hvordan kan det være at I fastholder den hvide kasse bag jeres logo på Gammelpot-serien, når nu I intregrerer det pænere på jeres øvrige udgivelser? Den er måske på originalmaterialet?
Besvar