MARVEL igen på dansk!

Besvar

Hvad siger du til at MARVEL igen udkommer på dansk?

Jeg er ligeglad.
6
35%
Jeg har det på engelsk, så det.......
0
Ingen stemmer
Jeg har det på engelsk, men skal have noget af det på dansk.
0
Ingen stemmer
Jeg har det på engelsk og skal have det hele på dansk.
1
6%
Jeg har noget af det på engelsk og skal have noget af det på dansk.
3
18%
Jeg har intet på engelsk og skal have alt på dansk.
1
6%
Jeg har noget på engelsk og skal have det hele på dansk.
2
12%
Jeg har noget på engelsk og skal intet have på dansk.
2
12%
Andet (skriv nedenfor)
2
12%
 
Afgivne stemmer: 17

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Robin »

Hvad siger du til det?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af GoogaMooga »

Kun hvis det er Silver Age og ikke fås på engelsk som genoptryk. De gjorde vist ikke så meget i romance som DC gjorde, så den genre ville være oplagt!

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Robin »

Uden at vide noget som helst om det, så tror jeg ikke, "romance" kommer med i udgivelsesprogrammet på dansk.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Gimli »

Jeg "afviger". :wink:

Jeg har intet på engelsk (af det der er annonceret pt. - men det eneste Marvel jeg ejer er; Tomb of Dracula og The Vision).

Og jeg skal have noget af det på dansk. Pt. Regner jeg med; Den kosmiske handske og Deadpool. (Men den endelige ordreliste er ikke på plads endnu).
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Robin »

Jeg tænkte egentlig ikke, at det nødvendigvis var li-ige de 4 Marvel titler, man havde, da jeg skrev formuleringen. Jeg tænkte, at man havde "noget" Marvel, f. eks. The Vision eller Tomb of.. :D .... Så jeg sy's, du finder den kategori, der passer til, at du har noget og skal ha' noget. Såd'n skal det heller ikke være :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af GoogaMooga »

Som Lenny Kravitz sang engang: You've got to let love rule!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Robin »

Eller som Ted Gärdestad tilforn og nu First Aid Kit sang/synger: Come Give Me Love!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Lars S »

Synes det er fedt at der igen kommer Marvel på dansk. Køber selv engelske udgaver, men har dog ingen af de fire udgivelser. Så dem køber jeg nok.
Er nok mest til de mere klassiske udgaver

Har kigget på dem i Faraos. Black Widow serien siger mig ikke så meget, dog ikke fordi BW ikke interessere mig. Synes bare ikke denne udgivelse ser interessant ud.

Deadpool er jeg såmænd heller ikke så meget til. Men kan godt lide Tony Moore.

Spider-man er en af mine farvorit Marvel-helte. Har dog haft svært ved at følge den de sidste mange år. Men det gælder jo både DC og Marvel som efterhånden virker som noget værre rod, hvis man ikke lige har fulgt med i timen.

Infinity Gauntlet... nægter at skrive den danske titel, den er for åndsvag, det fungere bare ikke på dansk. Den serie har jeg haft i hæfteform for længe siden.
Er måske den mest spændende udgivelse af de fire. Tænker dog den kan være svær at komme ind i, hvis man ikke kender til det der kom forud?

Selve udgivelserne ser godt ud. Er dog personligt ikke vild med det papir der er brugt. Afholder mig dog ikke for at købe dem.

Men fatter ikke hvorfor det ikke fremgår af udgivelserne hvilke nr. der er brugt??
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Robin »

Lars S skrev:Synes det er fedt at der igen kommer Marvel på dansk. Køber selv engelske udgaver, men har dog ingen af de fire udgivelser. Så dem køber jeg nok.
Er nok mest til de mere klassiske udgaver

Har kigget på dem i Faraos. Black Widow serien siger mig ikke så meget, dog ikke fordi BW ikke interessere mig. Synes bare ikke denne udgivelse ser interessant ud.

Deadpool er jeg såmænd heller ikke så meget til. Men kan godt lide Tony Moore.

Spider-man er en af mine farvorit Marvel-helte. Har dog haft svært ved at følge den de sidste mange år. Men det gælder jo både DC og Marvel som efterhånden virker som noget værre rod, hvis man ikke lige har fulgt med i timen.

Infinity Gauntlet... nægter at skrive den danske titel, den er for åndsvag, det fungere bare ikke på dansk. Den serie har jeg haft i hæfteform for længe siden.
Er måske den mest spændende udgivelse af de fire. Tænker dog den kan være svær at komme ind i, hvis man ikke kender til det der kom forud?

Selve udgivelserne ser godt ud. Er dog personligt ikke vild med det papir der er brugt. Afholder mig dog ikke for at købe dem.

Men fatter ikke hvorfor det ikke fremgår af udgivelserne hvilke nr. der er brugt??
Nu skriver du "klassiske", mener du så tidlige serier eller tidlige figurer. Al'så, Spider-man, Black Widow og "Evigheds grill-vanten" er klassiske, men Deadpool er det ikke. Men Widow er en klassisk figur, men denne version er " ny"? Er det sådan? Ikke for at polemisere,virkelig ikke!!! Blot for at få noget at vide. Hvad sy's du, der er galt med papiret? OG... kan Infinity Gauntlet overhovedet oversættes bedre...?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Lars S »

Robin skrev: Nu skriver du "klassiske", mener du så tidlige serier eller tidlige figurer. Al'så, Spider-man, Black Widow og "Evigheds grill-vanten" er klassiske, men Deadpool er det ikke. Men Widow er en klassisk figur, men denne version er " ny"? Er det sådan? Ikke for at polemisere,virkelig ikke!!! Blot for at få noget at vide. Hvad sy's du, der er galt med papiret? OG... kan Infinity Gauntlet overhovedet oversættes bedre...?

mvh.

Tænker klassiske historier

Kan bare ikke lide papiret. Virker meget "plastisk" hvis det giver mening?

Infinity Gauntlet og så oversætte titlen... tænker titlen bare kunne blive som den er på engelsk. Alle ved jo hvad det drejer sig om alligevel. Men i sidste ende er det jo en småt problem. Lyder bare fjollet på dansk
Ozymandias Rex
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 152
Tilmeldt: 8. jun 2005, 14:55

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Ozymandias Rex »

Gimli skrev:Den kosmiske handske
Robin skrev: kan Infinity Gauntlet overhovedet oversættes bedre...?
Mine forslag:

"Den kosmiske krigshandske"

"Uendelighedens krigshandske"
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Lars S »

Ozymandias Rex skrev:
Gimli skrev:Den kosmiske handske
Robin skrev: kan Infinity Gauntlet overhovedet oversættes bedre...?
Mine forslag:

"Den kosmiske krigshandske"

"Uendelighedens krigshandske"
En hel del bedre!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: MARVEL igen på dansk!

Indlæg af Robin »

Gauntlet betyder jo krigshandske. Krigshandske er dog et sært gammelt klingende ord i mine ører, men det er Gauntlet nok også i en englænders. Jeg hælder nok mest til den engelske originaltitel eller den, som er brugt. Interessant, hvad en stakkels oversætter mon har gjort sig af overvejelser.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar